نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

13 سال منتظر ادامه داستان الن ویک بودم، الن ویک 13 سال در تاریکی زندانی بود و سم لیک 13 سال برای نوشتن و آماده سازی الن ویک 2 کار کرد. نتیجه آن 13 سال آلن ویک 2 بود. یک عنوان. که نه تنها ده ها ساعت طرفداران این سبک را سرگرم می کند، بلکه به استانداردی برای همه بازی ها تبدیل می شود که از این پس عرضه می شوند. بگذارید خلاصه کنم، الن ویک 2 ارزش هر سالی را داشت که منتظرش بودیم.


آلن ویک ۲


  • کاربران ثبت نام می کنند




  • امتیاز متاکریتیک

    89
  • تایپ کنید

    اسرار امیزوحشت


  • بستر، زمینه

    سری ایکس باکسپلی استیشن 5پپسی


  • ناشر بازی

    بازی های حماسی


  • خالق

    سرگرمی درمانی



  • نوع بازی

    عزب

  • رده بندی سنی بازی
    مناسب برای سنین 17 سال به بالا

الین می داند که تنها راه رهایی از این دنیای تاریک نوشتن است. در این سیزده سال فقط به نویسندگی مشغول بود. می نویسد و آقای اسکراچ تلاش های خود را تکرار می کند. هزاران صفحه نوشته شده است، هزاران سناریو خلق شده است و تلاش های الین برای فرار از مکان تاریک هزاران بار به بن بست رسیده است. آخرین نقشه او برای فرار از این دنیای نفرین شده اضافه ، یک “قهرمان” است. یک مامور اف بی آی به نام ساگا اندرسون که می تواند راهی برای نجات الن و شکست دادن این نیروی ماوراء طبیعی باشد. شهر برایت فالز روزهای سیاهی را سپری می کند و یک سری قتل در این ۱۳ سال به دست گروهی به نام فرقه درختان رخ داده است.

برای مقابله با آخرین قتل ساگا، اندرسون به همراه همکارش الکس کیسی به برایت فالز فرستاده می شوند. این الکس کیسی با شخصیت اصلی داستان های الن ویک متفاوت است و همین دلیل اصلی شهرت اوست. شاید تنها نقطه مشترک این دو شخصیت، استفاده از چهره متمایز و زیبای «سام لیک» برای هر دوی آنها باشد که سوالات زیادی را به وجود می آورد. ساگا اندرسون با دیدی از یک حالت جدید و عادی وارد داستان می شود، اما خیلی زود متوجه می شود که هیچ چیز در این شهر عادی نیست.

در Ellen Wake 2 با دو قسمت داستان مواجه هستیم. قسمت اندرسون از Saga از سریال های موفقی مانند True Detective، Stranger Things و Twin Peaks الهام گرفته شده است. شهر برایت فالز متعلق به الن ویک تجربه ای مشابه با هاوکینز در فیلم Stranger Things را به تصویر می کشد. دنیایی که در آن دو بعد متفاوت به هم متصل هستند و یکی از آنها سعی می کند خود را به دیگری شکل دهد. الین در یکی از این ابعاد مبارزه می کند و ساگا در ابعاد دیگر با اندرسون مبارزه می کند. داستان شرور آقای. Scratch در تلاش است تا با تصاحب Clicker، دنیای تاریک را به Bright Falls برساند.

نتیجه تلاش Rockstar را در LA Noir در Alan Wake 2 مشاهده می کنید. بررسی صحنه های قتل، جمع آوری یادداشت ها و پرداختن به تمام نکات مربوط به قتل ها جالب ترین قسمت حماسه اندرسون است. قدرت ویژه او فضایی در ذهن او به نام مکان ذهن است. اینجاست که باید تمام یادداشت های خود را کنار هم قرار دهید تا روند حل پرونده به درستی پیش برود. نکته جالب در مورد Mind Place این است که فقط یک قسمت اضافی در بازی نیست، گاهی اوقات پیشرفت شما به مطالعه و تحقیق در مورد این یادداشت ها بستگی دارد. همچنین Saga می تواند با تمرکز بر شخصیت ها و رویدادهای مختلف، گره های داستانی و تحلیل های دقیق تری داشته باشد.

  همکاری دو رقیب اسپیس ایکس ماهواره های آمازون را در مدار قرار می دهد

بیشتر مکانیزم ها و اتفاقات بازی از قسمت اول گرفته شده است. با این حال، برای شکست دادن افرادی که وارد تاریکی شده اند، باید چراغ قوه خود را مستقیماً به سمت آنها بگیرید. شما به مرور زمان سلاح های مختلفی به دست می آورید و به دلیل محیط نیمه باز، می توانید زمان زیادی را صرف یافتن تجهیزات و مهمات پنهان در صندوقچه ها کنید. اگرچه تنوع دشمنان در مقایسه با عناوینی مانند Resident Evil کمتر است، اما این مشکل بازی را برای شما جذاب نمی کند. مشکل اینجاست که Ellen Wake 2 بیشتر سعی می کند شما را درگیر داستان کند تا اینکه شما را وارد اکشن و رویارویی با دشمنان مختلف کند.

نحوه روایت داستان در Alan Wake 2 با تمام تجربیات من متفاوت است. آنقدر جذاب، زیبا و جذاب که در این سفر 20-30 ساعته حتی یک لحظه هم خسته نخواهید شد. برای آن دسته از افرادی که کنجکاو هستند، اطلاعات زیادی در گوشه و کنار محیط پنهان است. از صحبت های مردم شهر، اسنادی که در جاهای مختلف پیدا می کنید یا صفحات داستان الن ویک که از طریق دریاچه وارد دنیای اصلی شده است. چارچوب روایی اصلی بازی همچنان ترس روانی است. داستان آنقدر تاریک و سوال برانگیز است که به مرور زمان ترس را به شما القا می کند. از طرفی گیم پلی بازی بر اساس Survival Horror ساخته شده است. رویارویی با نیروهای تاریکی یا گرفته شده آسان نیست. به طور کلی، حتی در سختی متوسط، Ellen Wake 2 شما را به چالش خواهد کشید. با توجه به مهمات محدودی که دارید، مهم است که بین درگیری یا پرواز یکی را انتخاب کنید. اینجاست که محیط نیمه باز بازی مسیرهای مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد.

این محیط نیمه باز هنگام بازی Anderson’s Saga شامل یک جنگل و شهرهای کوچک است. وقتی الن ویک را در محیط تاریک همراهی می‌کنید، شهری مانند نیویورک به شما نشان داده می‌شود، تاریک و پر از سایه‌هایی که سعی در شکست ذهن شما دارند. نور دوست شماست و تاریکی دشمن شما. با توجه به اهمیت نور و روشنایی، بار دیگر شاهد ارتقای بصری این قسمت از بازی ویدیویی در Alan Wake 2 هستیم. شهر تاریک، چراغ های نئونی مختلف، تیرهای چراغ چشمک زن و معدود نورهایی که به طور کامل در محیط دیده می شوند. در تضاد با زیبایی جنگل Bright Falls. وجه اشتراک این دو اتمسفر یک بازی بی نقص است. وحشت، رمز و راز و میل به تاریکی و سنگینی خاص که بهترین بستر را برای روایت بازی فراهم می کند.

نکته جالب در مورد یک مکان تاریک وجود سایه هایی است که لزوماً دشمنان شما نیستند. آنها وارد محیط می شوند، به سمت شما حرکت می کنند و سعی می کنند با گفتن جملات ترسناک شما را از ادامه کار منصرف کنند. سخت ترین چیز این است که تشخیص دهید کدام یک از این سایه ها واقعاً دشمن شما هستند. گاهی اوقات آنها به سمت شما حرکت می کنند، اما وقتی چراغ قوه خود را به آنها می تابید، سیگار می کشند و سپس ناپدید می شوند. گاهی اوقات آنها شما را شگفت زده می کنند و باید با آنها در میان بگذارید. The Dark Place متاثر از داستان الن ویک است و در اینجا جالب ترین قسمت بازی می آید. شما می نویسید و محیط در حال تغییر است!

  نامگذاری چهارمین و پنجمین قمر پلوتو

پژواک هایی در دنیای تاریک وجود دارد که از داستان الکس کیسی الهام گرفته شده است. گوش دادن به این پژواک ها سناریوهای بیشتری برای نوشتن داستان در اختیار شما قرار می دهد. با نوشتن یک داستان، محیط مقابلتان تغییر می کند و مثلا اگر دری بسته شود یا به تونل مسدود شده برسید، ناگهان مسیرتان باز می شود. از همین مکانیسم برای طراحی پازل های محیطی دنیای تاریک استفاده شد. این اتفاق می افتد که چندین سناریو برای یک محیط پیدا می کنید و با تغییر این سناریوها مسیر شما برای رسیدن به اهداف مختلف باز می شود. در این بین نباید از چراغ جادوی الن غافل شد. یک لامپ می تواند نور را از یک منبع گرفته و سپس آن را به منبع دیگری منتقل کند. برخی از محیط ها از نظر روشنایی و تاریکی متفاوت هستند، حال تصور کنید ترکیب نور و تاریکی و سناریوهای مختلف چه معماهایی را پیش روی شما قرار می دهد.

در طول بازی ده ها سوال برای شما پیش خواهد آمد و بازی به مرور زمان به آنها پاسخ خواهد داد. ساگا اندرسون نمی داند که وارد داستان الن ویک شده است و بیشتر یک قربانی محسوب می شود تا یک قهرمان. آیا حماسه اندرسون می تواند راه نجاتی باشد که الن تصور می کرد؟ یا داستان و محیط تاریک او بر ذهن ساگا چیره می شود و او را شکست می دهد. پاسخ به این سوال سفر بی نظیری است که در Ellen Wake 2 تجربه می کنید. نکته اینجاست که اگر دنبال ، یا گوش دادن به داستان برایتان کسل کننده است و اکشن را به آن ترجیح می دهید، ممکن است تجربه بازی را دوست نداشته باشید. اما اگر به داستان اهمیت می دهید، شاهکاری خواهد بود که برای مدت طولانی در گوشه ذهن شما باقی می ماند.

سم لیک نه تنها به عنوان نویسنده، بلکه به عنوان کارگردان نیز می درخشد. دستاورد منحصر به فرد او در الن ویک 2، آوردن اکشن زنده به یک بازی ویدیویی است. در قسمت هایی از بازی، جلوی تلویزیون می ایستید، یک برنامه زنده ضبط شده را تماشا می کنید و پس از تماشای یک کلیپ ویدیویی کوتاه، بازی را از سر می گیرید. نحوه جابجایی بین این دو تصویر با مهارت هنری خاصی انجام می شود که تا به حال در هیچ بازی دیگری ندیده بودم. یک بخش موسیقی در بازی وجود دارد که نمی توانم آن را با هیچ کلمه ای توصیف کنم. جایی که لایو اکشن با گیم پلی ترکیب شده و آنقدر متفاوت، عجیب و به یاد ماندنی است که هنوز از فکر ، به آن لذت می برم!

چگونه موتور نورث لایت ساخته شده توسط استودیو Remedist توانست چنین نتیجه ای را به دست آورد؟ Ellen Wake 2 یکی از بهترین عناوینی است که تا به حال دیده ام. تکسچر، نورپردازی، طراحی محیط، انیمیشن، جزئیات چهره و در کل همه چیز در Alan Wake 2 به بهترین شکل ممکن انجام شده است. در طول بازی به قدری با صحنه های زیبایی روبرو می شوید که می خواهید همه آنها را با یک اسکرین شات ضبط کنید. جالب اینجاست که با توجه به عملکرد ضعیف استارفیلد در نسخه رایانه شخصی، تاد هاوارد به طرفداران خود گفت که شاید زمان آن رسیده است که سیستم های خود را ارتقا دهند! اما سم لیک تصویری از نهایت فروتنی و سکوت را برای ما خلق کرد و عملکرد قابل قبولی را حتی در سیستم های میان رده نشان داد.

  گنبدی گرگ و میش در آسمان

مدت زمان بازی

داستان: 20 ساعت
اتمام: 40 ساعت

نباید موسیقی و صدای بازی را فراموش کنیم. همانطور که استودیوی Remedi سنگ تمام نمی گذارد. همکاری مجدد با Poets of Autumn و موسیقی که مطمئناً تا سال های آینده بخشی از لیست های پخش ما خواهد بود، تنها بخشی از جذابیت بازی است. Ellen Wake 2 دقیقاً عنوانی است که نشان می دهد شاید منطقی باشد که کنسول های حرفه ای را به نسل نهم بیاوریم یا حتی رایانه های شخصی خود را ارتقا دهیم. اگر قرار است در هر بازی شاهد چنین تصاویری باشیم، ارزش آن را دارد که کمی بیشتر روی سخت افزارمان خرج کنیم. با اینکه چند بار شاهد افت فریم در کنسول پلی استیشن 5 بودم، اما با توجه به کیفیت بصری بازی و البته آپدیت هایی که در آینده برای بازی منتشر خواهد شد، مشکلی نمی دانم. بازی خالی از اشکال نیست، اما تعداد آنها به قدری کم است که می توانیم به راحتی بر آنها غلبه کنیم.

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

این جاده پر از شگفتی های نابغه سام لیک است. نامی که از این پس با احترام خاصی در بین طرفداران دنیای بازی های ویدیویی صحبت خواهد شد. جاه طلبانه ترین پروژه استودیو Remedy دقیقاً همان چیزی بود که سم لیک رویای آن را داشت. هیجان انگیز، خاطره انگیز و متفاوت. حالا اگر می دانستم باید 13 سال دیگر صبر کنم تا ادامه اش را بشنوم، دوباره آن را می خریدم.

او بازی می کند آلن ویک ۲ با استفاده از کد نسخه پلی استیشن 5 که توسط ناشر به Vijayato ارائه شده است تأیید شده است.

به طور خلاصه…

الن ویک 2 دقیقاً پروژه بلندپروازانه ای است که سم لیک رویای آن را داشت. ترکیبی عالی از “وحشت روانی” و “وحشت بقا” که به زیبایی جهان Remedy یا RCU مشترک را توسعه می دهد و طرفداران الن ویک را 13 سال بعد خوشحال می کند. Ellen Wake 2 یک بازی ساده نیست که به زودی فراموش شود، اما بر بازی هایی که دنبال می شوند و سال ها در گوشه ذهن ما باقی می مانند، تأثیر می گذارد.

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2
نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

من میخرمش…

اگر 13 سال پیش الن ویک را تجربه کردید و هنوز هم می خواهید یک داستان ترسناک روانشناختی بشنوید و از القای حس ترس لذت ببرید، الن ویک 2 برای شما “حتما” است.

من نمیخرمش…

اگر بیشتر از شنیدن داستان درگیر شدن را دوست دارید و زیاد به داستان و پیچش های آن اهمیت نمی دهید یا به طور کلی طرفدار “وحشت روانی” نیستید، ممکن است الن ویک 2 تجربه مناسبی برای شما نباشد.

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2


  • ویجیاتو گل می زند100

  • کاربران ثبت نام می کنند

  • امتیاز متاکریتیک89

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-alan-wake-2-%D8%AC%D8%A7%D9%87%D8%B7%D9%84%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%AA%D8%B1