نقد و بررسی فیلم Expend4bles: Rambos Never Dies

در سال 2010، «ضایعات» ایده بسیار جالبی بود: یک گروه اکشن متشکل از برخی از بزرگترین ستاره های اکشن جهان در دوره های مختلف. این فیلم به کارگردانی سیلوستر استالونه در باکس آفیس موفق شد و چندین دنباله با تمرکز بر ستارگان و نمایش اکشن به وجود آورد. بنابراین، کمی گیج کننده است که چرا The Expendables 4 هیچ یک از این کارها را انجام نمی دهد و در نتیجه کمترین لذت سریال را به همراه دارد. برای دریافت پاسخ به این سوال که چرا این عمل بدترین بخش فرنچایز است، با بررسی Expend4bles ما با Vijayato همراه باشید.

نقد و بررسی فیلم Expend4bles: Rambos Never Dies

خلاصه: گروهی از معتادان به یک ماموریت خطرناک بازگردانده می شوند. این بار داستان مربوط به چاشنی های یک بمب اتمی است که اگر به دست فرد اشتباهی بیفتد می تواند منجر به شروع جنگ جهانی سوم شود. بنابراین قهرمانان به لیبی می روند تا جلوی اشرار را بگیرند. اما روند طبق برنامه پیش نمی رود. حالا با یک ترکیب کمی به روز شده، شروران باید اشتباهات خود را اصلاح کنند تا جهان را از تهدید دیگری نجات دهند.

ابتدا باید بگویم که این یک فیلم اکشن وحشتناک با داستانی قابل پیش بینی و اجرای ضعیف و نادرست اکشن است. این فیلم به کارگردانی اسکات واگ به خوبی تولید نشد و به عنوان یک فیلم اکشن نمی تواند آنچه را که مخاطب از آن انتظار دارد را ارائه دهد.

نقد و بررسی فیلم Expend4bles: Rambos Never Dies

کارگردان اسکات واگ برخی از آرام ترین و ضعیف ترین صحنه های اکشن سینما را ارائه می دهد. هیچ نکته ملموس و احساسی برای این رویداد در فیلم وجود ندارد. ظاهراً Expend4bles در لوکیشن فیلمبرداری شده است، اما بیشتر فیلم در یک پس‌زمینه سبز رنگ و ارزان فیلمبرداری شده است. تنها یک صحنه اکشن مناسب در فیلم وجود دارد که در پایان شامل دعوای استاتهام و اکو آفیس می شود. متأسفانه برای ورود به این رقابت، فیلم شامل بیش از یک ساعت فیلمسازی ضعیف است. این اولین فیلم استالونه با نام Expendables است که در آن ظاهر کوتاهی داشت.

  پیش بینی می شود قیمت قطعات خودرو در سال 1403 هجری قمری 50 درصد افزایش یابد

لازم به ذکر است که این فرنچایز محبوب همیشه در درجه اول برای بازیگرانش جذاب بوده است. یکی از ایدئولوژی های اصلی این سری از فیلم های اکشن این بود که سیلوستر استالونه به طور فعال از ارتباطات خود برای جذب ستاره های مختلف برای هر سلیقه مخاطبانی که عاشق سینمای اکشن هستند استفاده می کرد. یعنی چه کسی نمی خواهد با رقیبش دراگو در فیلم اکشن راکی ​​همکاری کند؟! حتی با این روش جذب ستاره های اکشن، دیدم در ادامه سریال جایی برای چاک نوریس وجود دارد. به یک معنا، وقتی مشهورترین و مشهورترین شخصیت‌های سینمای اکشن روی صحنه به شما چشمک می‌زنند، شکل دیگر داستان یا روایت روی پرده کاملاً بی‌ربط می‌شود.

نقد و بررسی فیلم Expend4bles: Rambos Never Dies

اما در The Expendables 4 مشکلات از سطح بازیگری شروع می شود. این بدان معناست که حتی خود شخصیت استالونه نیز به سختی درگیر داستان است، زیرا او به دلیل نامعلومی در فیلم ظاهر می شود. تازه واردها عبارتند از کورتیس “50 سنت” جکسون، مگان فاکس، و جیکوب سیپیو، که مسلماً از سطح هریسون فورد یا آرنولد شوارتزنگر فاصله دارند. در این میان، تونی جا و اکو آفیس، دو ستاره جدید شرقی این مجموعه، به عنوان فیلمنامه نویس و حتی کارگردان استفاده شده اند.

به طور کلی، ساختار فیلم اصلاً حول محور تیم معتادان نمی چرخد. یا بهتر بگوید نمی‌دانستم اینطور است. به هر حال در داستان این فیلم ناگهان فردی مثل مگان فاکس بدون هیچ پشتوانه ای در سریال باید قهرمان ها را رهبری کند. اما نه این بازیگر و نه شخصیت او حرف خاصی برای گفتن به مخاطب ندارند. به نظر می رسد که او اصلاً سعی نمی کند خودش را بازی کند و چهره اش تقریباً در کل فیلم حالت خشک و ثابتی دارد.

نقد و بررسی فیلم Expend4bles: Rambos Never Dies

با این توضیحات، در The Expendables 4، جیسون استاتهام بازیگران را رهبری می کند. خوشبختانه او بیش از یک بار ثابت کرده است که می تواند به تنهایی فیلم های منزجر کننده را به فیلم های قابل قبول و از شخصیت های بامزه به تصاویری تا حدی متقاعد کننده تبدیل کند. حال، بازی بسیار بد Despicable Me 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست، بنابراین می توان با خیال راحت فرض کرد که استاتهام شخصیت اصلی اینجاست و هر صحنه با او می تواند مخاطب را سرگرم کند.

  پردازنده Snapdragon X Elite همزمان با نسخه بعدی ویندوز عرضه می شود

اما سریال «بی فایده» به دلیل تعامل بازیگران مشهور و صحنه های اکشن هیجان انگیز بین آنها، همیشه شگفت انگیز بوده است. و در قسمت چهارم مشکلات بزرگی در این زمینه وجود دارد. به سادگی هیچ هم افزایی عاطفی یا کار گروهی در بازیگران این فیلم جدید وجود ندارد. تمام صحنه های گروهی در طول رویدادها احساس اجباری و پیش پا افتاده دارند. در حالی که استاتهام تمام تلاشش را می‌کند، به نظر می‌رسد که همه نمی‌دانند سر صحنه چه کار می‌کنند.

نقد و بررسی فیلم Expend4bles: Rambos Never Dies

همچنین به نظر می رسد که خود فیلم اکشن و کارگردان پشت دوربین فراموش کرده اند که دقیقا چه چیزی برای این ژانر جذاب است. صحنه های مبارزه در Expend4bles بسیار ملایم هستند و کوچکترین جذابیتی ندارند. آنها هیچ سبکی، هیچ ترحمی، و هیچ راه حل جالبی برای مدیریت صحیح نبرد ندارند. بازی اسلحه مصنوعی به نظر می رسد و خشونت تا حدودی کارتونی است. در واقع، نه خشونت و نه استفاده از سلاح به هیچ وجه در فیلم افراط نمی شود. این بدان معناست که کارگردان به سادگی چیزی برای ارائه به شما در بخش اکشن ندارد.

حتی اگر یک فیلم هیجان انگیز با چندین سلاح و ستاره های اکشن باشد، کار نمی کند. اما بدون شک مقصر اینجا تنها تولید ضعیف و عدم تنش نیست، بلکه گرافیک متوسط ​​کامپیوتری نیز هست. استفاده از صفحه سبز در اینجا آنقدر ضعیف است که حس سرگرمی را از بین می برد و حواس مخاطب را پرت می کند. به طور کلی، تقریباً تمام لحظات تولید شده با استفاده از صفحه سبز، احساسات ناخوشایندی را ایجاد می کنند. و در The Expendables 4 مطمئناً برخی از بدترین نمونه‌های استفاده از Chroma Key را در چند سال اخیر خواهید یافت.

نقد و بررسی فیلم Expend4bles: Rambos Never Dies

خوب، ممکن است بگویید، چه چیز دیگری بهتر از این در کل این آشفتگی پیدا می کنید؟ پاسخ دشوار و شاید بی معنی است، اما چندین تلاش برای ایجاد یک موقعیت طنز وجود دارد که حداکثر یکی از آنها را می توان موفق توصیف کرد. در نتیجه، کاملاً مشخص نیست که چرا این فیلم اصلاً وجود دارد. بازیگران «گارد قدیمی» زیاد نیستند. داستان فیلم از تداوم نسل ها صحبت نمی کند. حتی هیچ چیز جالب یا جدیدی بین آنها ارائه نمی دهد. با این حال، پیش از این تایید شده بود که «ضایعات 4» آخرین قسمت این مجموعه خواهد بود. این فیلم به وضوح نشان داد که این تصمیم درست بوده است.

  دکتر تکنولوژی محله مرزداران تهران؛ آدرس، تلفن، ساعت کاری نقشه و مسیریاب بلد

شاید گفتن این موضوع برای سریال هایی که بر اساس سرگرمی خالص ساخته شده اند سخت باشد، اما Expend4bles کسل کننده است. چهارمین قسمت از این مجموعه عملا جذابیت خود را از دست داده است، بنابراین قطعا زمان توقف The Expendables فرا رسیده است. Expend4bles سعی نمی کند جادوی پیشینیان خود را دوباره به دست آورد، بنابراین در نهایت با یک طرح پیچیده، شخصیت های توسعه نیافته و سکانس های اکشن بدون الهام شکست می خورد.

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-expend4bles-%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%A8%D9%88%D9%87%D8%A7-%D9%86%D9%85%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%B1%D9%86