نقشه راه برای برنامه های آینده اینتل، AMD و کوالکام فاش شد

یک گزارش جدید برنامه‌های آینده را برای پردازنده‌ها فاش کرده است شرکت اینتل، AMD و کوالکام لازم به ذکر است که در ابتدای مقاله اگرچه اطلاعات جالبی در زیر وجود دارد، اما از منابع کاملاً رسمی و موثق منتشر نشده است.

این گزارش توسط یک منبع آگاه به نام Golden Pig Upgrade در پلتفرم BiliBili و به نقل از AndroidHeadlines منتشر شده است. در این گزارش درباره او AMDهمانطور که در اسلایدهای زیر نشان داده شده است، گفته می شود که این شرکت در حال کار بر روی دو تراشه جدید به نام های Strix Point و Strix Halo است که هر دو از هسته های کلاسیک استفاده می کنند. با این حال، تراشه Strix Point از هسته های متراکم تری استفاده می کند و هر دو چیپست از DDR5 و LPDDR5X پشتیبانی می کنند.

پردازنده های آینده اینتل

به نظر می رسد که اینتل همچنین در حال برنامه ریزی برای به روز رسانی پردازنده های Raptor Lake خود در سال 2024 است. این گزارش به پردازنده های Intel Raptor Lake Refresh-HX و Meteor Lake-H اشاره می کند که در سال 2024 عرضه می شوند. این تراشه ها در کنار Meteor Lake-U9 وارد خواهند شد. و همچنین Meteor Lake-U15 The Raptor Lake Refresh-U قرار است در سال 2025 منتشر شود.

علاوه بر این، به نظر می رسد اینتل در حال برنامه ریزی برای جایگزینی تراشه های Raptor Lake-H و Raptor Lake-HX با تراشه های Arrow Lake-HX و Arrow Lake-H در سال 2025 است. Raptor Lake Refresh-H نیز جایگزین Meteor Lake-H خواهد شد.

  اولین تصاویر از زیر پوست یک دستگاه هوش مصنوعی انسانی منتشر شد

در نهایت، به نظر می‌رسد که کوالکام در حال کار بر روی یک تراشه نسل بعدی با نام رمز Hamoa است. این چیپست از ترکیب 8+x/4+6 هسته Oryon با پردازنده گرافیکی Adreno 740 بهره خواهد برد. پشتیبانی از حافظه UFS4/PCIe Gen 4 x4 NVMe یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه این چیپست است. مانند پشتیبانی از رم LPDDR5X که حداکثر سرعت کلاک آن 8533 مگابایت بر ثانیه است. با این حال، تاریخ خاصی در مورد پردازنده کوالکام ذکر نشده است.

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/leak-details-cpu-roadmaps-for-intel-amd-and-qualcomm