نیروی هوایی آمریکا سنسور GhostEye MR را در برابر حملات موشکی آزمایش کرده است

Raytheon سنسور جدیدی به نام GhostEye MR را برای سیستم موشکی NASAMS آزمایش کرده است. این حسگر توسط Raytheon، یکی از زیرمجموعه‌های بخش دفاعی برجسته RTX، با همکاری آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده توسعه یافته است و دامنه و پوشش NASAMS را گسترش می‌دهد.

NASAMS یک سیستم دفاع هوایی اثبات شده است که قادر به مقابله با هواپیماها، پهپادها و موشک های کروز دشمن است. همانطور که قبلا ذکر شد GhostEye MR برد و پوشش این سیستم را افزایش می دهد.

افزایش قابلیت های USAF با سنسور GhostEye MR

در طول آزمایش، GhostEye MR با کنترل کننده دفاع هوایی NASAMS و مرکز فرماندهی و کنترل BC3 که توسط نیروی هوایی ایالات متحده کنترل می شود، ادغام شد. این رادار می تواند اهداف زنده را در فواصل طولانی با دقت بیشتری شناسایی و ردیابی کند و همچنین گزینه های بیشتری را برای سامانه های پدافندی فراهم می کند.

جیم سیموندز، مدیر برنامه دفاع هوایی در پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده، گفت:

این آزمایش نشان داد که GhostEye MR یک حسگر مناسب برای سیستم‌های دفاع هوایی و موشکی یکپارچه است. این رادار به وضوح توانایی خود را در استقرار سریع، شناسایی و ردیابی اهداف زنده در بردهای طولانی‌تر نشان داده است و زمان توقف و تصمیم اپراتور را افزایش می‌دهد.

تام لالیبرت، رئیس سامانه‌های دفاع هوایی و زمینی نیز به موفقیت این آزمایش اشاره کرد و گفت GhostEye MR می‌تواند نیازهای نیروی هوایی ایالات متحده را برآورده کند. به گفته وی، در حال حاضر پایگاه های هوایی کشورهای جهان با تهدیدات مختلفی روبرو هستند و این رزمایش گامی مهم در جهت ایجاد توان یکپارچه پدافند هوایی تلقی می شود.

  Pourquoi les sociétés de capital-risque investissent dans des startups qui aident d'autres startups à fermer leurs portes

GhostEye MR بخشی از حسگرهای GhostEye Raytheon است که محدوده NASAMS و پوشش ارتفاع را افزایش می دهد. این رادار همچنین با سنسور دفاع موشکی و هوایی لایه پایین (LTAMDS)، رادار جدیدی که توسط Raytheon برای ارتش ایالات متحده ساخته شده است، استفاده می شود.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/ghosteyem-us-air-force-tests-razor-sharp-sensor-against-missile-threats