هوش مصنوعی تا رسیدن به سطح انسانی راه درازی در پیش دارد

“ژان لاکان”متا، مدیر هوش مصنوعی طی رویدادی که در سانفرانسیسکو برگزار شد، گفت که این فناوری تا رسیدن به سطح هوش انسانی راه زیادی در پیش دارد. او می گوید پس از سال ها یادگیری، هوش مصنوعی ممکن است در سطح یک گربه یا سگ قرار گیرد. لاکان برخلاف مدیرعامل انویدیا معتقد است که هوش مصنوعی به این زودی ها نمی تواند به جایگاه انسان ها برسد. مدیرعامل انویدیا گفت که این فناوری ظرف پنج سال با انسان ها رقابت خواهد کرد.

بر اساس گزارش CNBC، جان لکان، دانشمند برجسته و پیشگام در زمینه یادگیری عمیق، معتقد است که سیستم های هوش مصنوعی کنونی ده ها سال از توانایی های عاطفی و ذهنی انسان فاصله دارند. لاکان با مدیرعامل انویدیا مخالف است. چند روز پیش، جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، گفت که هوش مصنوعی می تواند ظرف پنج سال با انسان رقابت کند. لایکان می‌گوید که مدیرعامل انویدیا از هیجانات پیرامون هوش مصنوعی چیزهای زیادی برای به دست آوردن دارد. او درباره هوانگ افزود:حوزه هوش مصنوعی میدان جنگ است و سلاح ها را نیرو می دهد.»

هوش مصنوعی و انسان

فاصله طولانی ای که هوش مصنوعی برای رسیدن به سطح انسان ها آمده است

به گفته لاکان، هوش مصنوعی احتمالاً قبل از اینکه با انسان برابر شود، به سطح هوش یک گربه یا سگ خواهد رسید. لاکان می‌گوید که اگرچه خواندن تمام متون مورد استفاده برای آموزش هوش مصنوعی برای انسان 20000 سال طول می‌کشد، اما این فناوری با تمام پتانسیل‌اش هنوز نمی‌تواند درک کند که اگر A همان B است، B نیز A است. به گفته لاکان، بسیاری از حقایق اساسی در مورد جهان وجود دارد که نمی توان آنها را به سادگی از طریق متن آموخت.

  Tiktok قسمت 86; مالیات بیت کوین، گپ جدید GPT و گند گوگل

بنابراین، لاکان و سایر مدیران فرا-هوش مصنوعی تحقیقات گسترده ای در مورد مدل های به اصطلاح انجام می دهند Transfoآرآقای. در برنامه هایی مانند ChatGPT استفاده می شود و می تواند از داده های صوتی، تصویری و تصویری مختلف استفاده کند. اگر این سیستم‌های هوش مصنوعی بتوانند میلیاردها رابطه پنهان بالقوه بین انواع مختلف داده‌ها را کشف کنند، به طور بالقوه می‌توانند شاهکارهای خارق‌العاده‌تری ایجاد کنند.

این سیستم های هوش مصنوعی چند وجهی جهش بعدی در هوش مصنوعی خواهند بود، اما توسعه آنها ارزان نیست. هرچه شرکت‌هایی مانند متا و گوگل به مدل‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی نگاه کنند، انویدیا سود بیشتری خواهد برد.

انویدیا با پردازنده‌های گرافیکی گران‌قیمت خود که برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ استفاده می‌شوند، دستاوردهای بزرگی در هوش مصنوعی به دست آورده است. متا برای آموزش نرم افزار Llama AI خود به 16000 پردازنده گرافیکی Nvidia A100 متکی بود.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/metas-ai-chief-doesnt-think-ai-super-intelligence-is-coming-anytime-soon