هوش مصنوعی می تواند بشریت را در دو سال نابود کند

Eliezer Yudkowsky، دانشمند آمریکایی متخصص در زمینه هوش مصنوعی که پیش از این سناریوهای ترسناکی را در مورد این حوزه مطرح کرده بود، اکنون پیش بینی می کند که هوش مصنوعی می تواند در دو سال آینده بشریت را نابود کند.

او در مصاحبه ای جدید با گاردین می گوید که شانس بقای بشریت در مواجهه با هوش مصنوعی بسیار اندک است. Eliezer Yudkowsky اشاره می کند که اگر احتمالات را در نظر بگیرد، احساس می کند که زمان زیادی برای نجات بشریت باقی نمانده و هوش مصنوعی ممکن است ظرف دو سال بشریت را نابود کند. وی توضیح داد: احساس می کنم زمانی که از ما باقی مانده 50 سال نیست بلکه 5 سال است. شاید دو سال یا 10 سال.”

با ظهور هوش مصنوعی، انسان چقدر برای زنده ماندن نیاز دارد؟ تام لامونت از گاردین از عباراتی مانند «پایان همه ماشین‌ها»، «آخرالزمان ترمیناتور» و «جهنم ماتریکس» برای توصیف آن استفاده کرد.

ما شانس زیادی برای زنده ماندن با هوش مصنوعی نداریم!

Eliezer Yudkowsky، بنیانگذار مؤسسه تحقیقاتی هوش ماشینی در کالیفرنیا می‌گوید: «مشکل این است که مردم نمی‌فهمند. ما شانس بسیار کمی برای زنده نگه داشتن بشریت داریم.»

تام لامونت با بسیاری از چهره های برجسته صنعت، از برایان مرچنت گرفته تا مولی کرابپل، صحبت کرد. او به این نتیجه رسید که با ظهور یک فناوری جدید، اگرچه می تواند برای مردم مفید باشد، اما در مورد اعتبار آن تردیدهایی وجود دارد. این روزها بسیاری از تحلیلگران بر انتقاد از هوش مصنوعی تمرکز می کنند.

اظهارات الیزر یودکوفسکی در مورد هوش مصنوعی یکی از تهدیدکننده ترین اظهارات در این زمینه تا به امروز بود. سال گذشته موضوعی تحت عنوان بمباران مراکز داده برای جلوگیری از ظهور هوش مصنوعی مطرح شد. یودکوفسکی قبلا گفته بود که با ایده بمباران مراکز داده موافق است. این میدان تهدیدی برای آینده بشریت محسوب می شود.

  کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟ + نمودارها

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/ai-destroy-humankind-yudkowsky