ورود مجدد به جو زمین از منظر یک کپسول فضایی به این شکل است

فیلم باورنکردنی منتشر شده توسط صنایع فضایی واردا، نمای اول شخص از سفر یک کپسول فضایی به زمین، از لحظه جدا شدن از ماهواره حامل در مدار خود تا ورود مجدد آتشین و رسیدن پر دست انداز به سطح، به ما می دهد. کپسول W-1 واردا در 21 فوریه در محدوده آزمایش و آموزش نظامی یوتا فرود آمد که اولین بار برای یک شرکت تجاری بود. او حدود هشت ماه را در مدار پایین زمین گذراند، در حالی که شرکت منتظر مجوزهای دولت برای فرود در خاک ایالات متحده بود. .

این شرکت در کنار کلیپ هایی از بازگشت به مدرسه پست کرده است: “در اینجا ویدیویی از کپسول ما در حال شکافتن در جو در 25 ماخ، بدون رندر، فیلم خام است.” واردا همچنین یک ویدیوی 28 دقیقه ای از کل سفر W-1 از LEO در تاریخ به اشتراک گذاشت.

واردا که برای این ماموریت با راکت لب کار می‌کرد، در تلاش است تا آزمایشگاه‌های کوچکی بسازد که قادر به تولید داروها در مدار هستند – در این مورد، داروی HIV ریتوناویر. کپسول W-1 آن به “اتوبوس” ماهواره فوتون آزمایشگاه راکت متصل شده بود، که این شرکت قبل از پرتاب گفت که قدرت، ارتباطات و کنترل ارتفاع را برای کپسول فراهم می کند. فوتون موفق شد کپسول را به جایی که برای ورود مجدد هفته گذشته لازم بود برساند، سپس خودش در جو زمین سوخت. گزارش شده است. حالا که کپسول برگشته، Ars Technica گزارش می دهد که کریستال های ریتوناویر رشد کرده در مدار توسط شرکت داروسازی Improvementd Pharma مستقر در ایندیانا مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.

  کروز اسپیرالز و کشتی هوایی LTA پوشش خود را در سیلیکون ولی شکستند

منبع: https://www.engadget.com/this-is-what-it-looks-like-to-reenter-earths-atmosphere-from-a-space-capsules-pov-211120769.html?src=rss