پایان سفر کاوشگر قمری الشاهین؛ بازگشت به زمین به دلیل نشت سوخت

دوشنبه گذشته، شرکت Astrobotic ماه را مورد مطالعه قرار داد شاهین شاهین به فضا پرتاب شد. 7 ساعت پس از پرتاب این فضاپیما، اپراتورهای زمینی متوجه مشکلاتی شدند که در نهایت منجر به نشت شدید سوخت در پیشرانه شد. اکنون Astrobotic اعلام کرده است که کاوشگر Peregrine 5 روز و 8 ساعت دیگر به فضا خواهد رسید بازگشت به زمین این احتمال وجود دارد که پس از ورود به جو زمین بسوزد.

این استارت آپ مستقر در پیتسبورگ، ایالات متحده، چندین ورودی جدید از زمان پرتاب فضاپیمای Peregrine دارد. در شبکه اجتماعی X این شرکت اولین بار در 8 ژانویه گزارش داد که این فضاپیما قادر به تغییر جهت پنل های خورشیدی خود برای شارژ باتری های خود نیست. در پست مربوط به این به روز رسانی آمده است:

تیم ما معتقد است که علت احتمالی جابجایی ناپایدار صفحات خورشیدی یک ناهنجاری نیروی محرکه است که احتمال فرود آرام فضاپیما را روی ماه تهدید می کند.

با وجود مشکلات ناشی از نشت شدید سوخت در سیستم محرکه Peregrine، Astrobotic Inc. دیروز اعلام این فضاپیما به فاصله حدود 383 هزار کیلومتری زمین رسید. قابل ذکر است که مدار ماه از ما 384400 کیلومتر فاصله دارد.

فرودگر ماه Peregrine اکنون در راه خانه خود است

با این حال، در آخرین به روز رسانی ارائه شده توسط Astrobotic، این شرکت توضیح می دهد که Peregrine اکنون در مسیر خود به سمت زمین است و پس از بازگشت خواهد سوخت. این به روز رسانی می گوید:

ما به شما یادآوری می کنیم که فرود نرم روی ماه دیگر امکان پذیر نیست. ما پنج روز و هشت ساعت در فضا هستیم و حدود 389 هزار کیلومتر با زمین فاصله داریم.

بنابراین، در حالی که برخی از کارشناسان انتظار داشتند که Peregrine مانند همه کاوشگرهای شکست خورده قبلی، یک فرود سخت روی ماه انجام دهد، اکنون احتمال سوختن فضاپیما در جو زمین بیشتر است.

  سم آلتمن در حال بازگشت به هیئت مدیره OpenAI است. ما هنوز نمی دانیم چرا او را اخراج کردند.

منبع: https://digiato.com/astronomy/peregrine-moon-lander-fails-headed-earth