چگونه به ماشینم قدرت دید در شب مجهز به هوش مصنوعی دادم (و چرا شما هم باید این کار را انجام دهید)

دوربین حرارتی خودرو InfiRay NV2.

دوربین حرارتی خودرو InfiRay NV2.

آدریان کینگزلی هیوز/ZDNET

نکات کلیدی ZDNET

  • دوربین حرارتی خودرو InfiRay NV2 در دسترس است آمازون به قیمت 599 دلار.
  • دوربین حرارتی عالی، تشخیص خطر هوش مصنوعی عالی عمل می کند و نصب کیت آسان است.
  • بدون اسلات کارت microSD برای ضبط.

خودروهای مدرن با ویژگی‌های با تکنولوژی بالا عرضه می‌شوند که هم برای افراد داخل خودرو و هم برای افراد دیگر در جاده ایمن‌تر می‌شوند. اما آب و هوا هنوز هم می‌تواند چالش بزرگی باشد، زیرا اگر نتوانید خطر را تشخیص دهید، یا به اندازه کافی آن را نبینید، می‌توانید در یک چشم به هم زدن با مشکل مواجه شوید.

همچنین: من یکی از ایستگاه‌های برق قابل حمل ارزان‌تر را آزمایش کردم و سفر با ماشین را آسان‌تر کرد.

دریافت هشدار خطر در اسرع وقت بسیار عالی خواهد بود و این نوع هشدار همان چیزی است که دوربین حرارتی خودرو InfiRay NV2 قصد ارائه آن را دارد. این دوربین با ترکیب فناوری هوش مصنوعی که وسایل نقلیه، عابران پیاده و حیوانات را شناسایی می‌کند، با یک دوربین حرارتی که قادر به نفوذ تاریکی مطلق، تابش خیره کننده، مه، باران یا برف است، به دنبال بهبود ایمنی رانندگی است.

در آمازون ببینید

ویژگی های InfiRay NV2

  • دید در شب گسترده تا 200 متر
  • NV2 در 0.1 ثانیه به عابران پیاده، حیوانات یا موانع پاسخ می دهد
  • گزینه های نصب کاربر پسند
  • دوربین حرارتی دارای رزولوشن 384×288 است
  • دوربین حرارتی دارای استاندارد IP67 برای جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار است و دارای یخ زدایی خودکار است.
  اپیک گیمز به زودی فروشگاه بازی های iOS خود را در اتحادیه اروپا راه اندازی خواهد کرد

کیت NV2 با هر چیزی که نیاز دارید ارائه می شود. این کیت شامل دوربین حرارتی، صفحه نمایش روی برد، کابل برای اتصال، منبع تغذیه روی برد و تمام براکت ها و پیچ های لازم برای نصب صحیح است.

برای اهداف این بررسی، من به طور موقت دستگاه را با استفاده از یک پایه مغناطیسی روی یک گیره به وسیله نقلیه خود وصل کردم تا بتوانم تنظیمات مختلف را آزمایش کنم.

به نظر می رسد همه چیز در کیت به خوبی ساخته شده است و دستورالعمل ها واضح است. این کیت حتی شامل یک قاب پلاک شماره برای قرار دادن دوربین است، اگرچه سازگاری آن با پلاک های بریتانیا نامشخص است، و همچنین یک پایه برای دوربین.

تست دوربین حرارتی

تست دوربین حرارتی

آدریان کینگزلی هیوز/ZDNET

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت این است که دستورالعمل ها به اشتباه یک اسلات کارت TF را ذکر کرده اند که نام قدیمی تری برای اسلات کارت microSD است. این پیشنهاد ممکن است برای کاربرانی که منتظر یک ویژگی ضبط هستند گیج کننده باشد – و این ویژگی با کیت در دسترس نیست.

همچنین: چگونه این لوازم جانبی لپ تاپ 50 دلاری می تواند هزاران نفر را برای شما صرفه جویی کند

هنگامی که دوربین در فضای باز نصب می شود، گام بعدی تعیین مکان بهینه برای صفحه نمایش است که همچنین دارای بلندگو برای سیگنال های هشدار صوتی است. بسیار ضروری است که صفحه نمایش را در جایی قرار دهید که قابل مشاهده باشد، اما باعث حواس پرتی نشود. یک نکته ایمنی ضروری که باید به خاطر بسپارید این است که از هر مکانی که می تواند در باز شدن کیسه هوا اختلال ایجاد کند، خودداری کنید. شما نمی خواهید در صورت تصادف، صفحه نمایش با سرعت زیاد به سمت شما فشار داده شود.

  اندروید 15 احتمالاً با یک کنترل پنل جدید صدا عرضه خواهد شد

با نصب کیت، البته به صورت بداهه برای مقاصد آزمایشی، مشتاق بودم که دوربین را با سرعت بالا برسانم. بنابراین من به جاده ها رفتم تا کیت را در عمل ببینم.

نصب موقت من!

نصب موقت من

آدریان کینگزلی هیوز/ZDNET

جزئیات ثبت شده توسط دوربین و نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش باورنکردنی است. توانایی نگاه ، به تاریکی و عبور از تاریکی، مه و باران، من را متحیر کرد. صرف نظر از آب و هوا، جاده پیش رو با مشاهده NV2 کاملاً قابل مشاهده بود.

هوش مصنوعی کار بسیار خوبی در تشخیص افراد و وسایل نقلیه انجام می دهد.

آدریان کینگزلی هیوز/ZDNET

در ابتدا، من از تصویر خاکستری روی صفحه ناامید شدم، اما به سرعت هدف آن را فهمیدم: اجازه دادن به هوش مصنوعی داخلی برای برجسته ، خطرات به طور موثرتر، و هوش مصنوعی سیستم سریع، پاسخگو و دقیق دقیق است. این سیستم به سرعت و با اطمینان خودروها، افراد و حیوانات را شناسایی می‌کند و در برجسته ، تهدیدها و طبقه‌بندی آن‌ها با کدهای رنگ: سبز، زرد و قرمز بسیار عالی عمل می‌کند. این سیستم علاوه بر اخطارهای روی صفحه، هشدارهای صوتی را نیز ارائه می دهد که به شما کمک می کند چشم خود را در جاده نگه دارید.

خوب، پس فناوری جالب است، اما آیا مفید است و آیا رانندگی را ایمن تر می کند؟

به نظر من بله. اکنون به خوبی می‌دانم که عوامل زیادی این تصمیم را به یک انتخاب شخصی تبدیل می‌کنند، از اینکه آیا می‌توانید صفحه نمایشی در خودرو داشته باشید، اما مدام به آن نگاه نکنید، تا کجا و چه زمانی رانندگی می‌کنید. با این حال، من نه تنها از کیفیت تصویر گرفته شده توسط این سیستم، بلکه از نحوه برجسته سازی و دسته بندی خطرات نیز شگفت زده شدم. بله، گاهی اوقات اشتباه می کند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که این سیستم مانند یک جفت چشم دوم در صندلی کمک خلبان است: هوشیار، اما خطاناپذیر نیست. به طور خلاصه دوربین را باید به عنوان یک کمک در نظر گرفت.

  بازی ماجراجویی کامپیوتر | 15 بازی Adventure برتر برای پی‌سی

مشاوره خرید ZDNET

ای کاش این سیستم قابلیت ضبط مشابه داش کم داشت. فقدان این ویژگی، به خصوص با توجه به قیمت، مانند یک سهل انگاری به نظر می رسد.

صحبت از قیمت، سیستم دید در شب هوش مصنوعی InfiRay NV2 Automotive 599 دلار قیمت دارد که ارزان نیست. با این حال، شما به یک سیستم دوربین سطح بالا دسترسی دارید که در غیر این صورت فقط در یک وسیله نقلیه رده بالا مانند BMW سری 7 یا آئودی A8 در دسترس خواهید بود.

منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/how-i-gave-my-car-ai-powered-night-vision-superpowers-and-why-you-should-too/#ftag=RSSbaffb68