اندروید 15 احتمالاً با یک کنترل پنل جدید صدا عرضه خواهد شد

گوگل طراحی Material U را در سال 2021 راه اندازی کرد و این سبک طراحی ابتدا با اندروید 12 وارد شد. از آن زمان تاکنون گوگل طراحی سیستم عامل موبایل خود را تغییر نداده است، اما به نظر می رسد با انتشار اندروید 15 این تغییر تغییر کند و در این سیستم عامل با طراحی جدید کنترل پنل صدا مواجه خواهیم شد.

زمانی که صدای گوشی خود را کم و زیاد می کنید نواری نمایان می شود که با کلیک بر روی گزینه سه نقطه، پنل کنترل صدا و لرزش در اختیار شما قرار می گیرد. در حال حاضر در اندروید خام با ۵ نوار در این پنل مواجه خواهید شد که شامل صدای فایل های چند رسانه ای، صدای تماس، صدای زنگ، اعلان ها و آلارم می باشد. برای هر کدام از این موارد یک نوار لغزنده باریک در اختیار دارید و البته می توانید به گزینه تنظیمات عمومی نیز دسترسی داشته باشید.

کنترل پنل صوتی اندروید 14
کنترل پنل صدا در اندروید 14

طراحی جدید کنترل پنل صوتی در اندروید 15

مدت هاست که با طراحی قدیمی کنترل پنل صدا مواجه هستیم و شاید بالاخره با اندروید 15 طراحی آن تغییر کند. و در دومین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 15، می توانید طراحی جدید را به صورت دستی فعال کنید.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اگرچه طراحی جدید کنترل پنل ولوم همچنان شامل نوارهای افقی است، اما میله ها ضخامت بیشتری دارند و با طراحی بیضی شکل روبرو هستیم. با لمس هر نوار، می توانید به سرعت آن را بی صدا کنید.

کنترل پنل صوتی اندروید 15
کنترل پنل صدا در دومین پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 15

علاوه بر طراحی جدید، می توانید با انتخاب گزینه مربوط به هر نوار، هر نوار را جدا کنید. اگر یک فایل چندرسانه ای پخش می کنید، نوار لغزنده مربوطه به طور جداگانه باز می شود.

  10 فیلم ترسناکی که استیون کینگ دیدن آنها را توصیه می کند

برخلاف نسخه های قبلی، در بالای این پنل با عبارت Sound and Vibration مواجه نمی شویم و در عوض نواری وجود دارد که با توجه به شرایط تغییر می کند. گوگل چندین انیمیشن جدید به این پنل اضافه کرده است.

در نهایت باید گفت که اگرچه طراحی جدید در دومین پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 15 وجود دارد، اما ممکن است به نسخه نهایی نرسد و گوگل آن را برای اندروید 16 در نظر بگیرد.

منبع: https://digiato.com/app/android-15-dp2-volume-panel-change