ویژگی های پیشرفته بازی برای پلی استیشن 5 پرو فاش شده است

انتظار می‌رود که PlayStation 5 Pro در فصل تعطیلات 2024 وارد بازار شود. ویژگی‌های بازی که برچسب “PS5 Pro Enhanced” را دریافت می‌کنند اکنون فاش شده‌اند. بازی‌هایی که برچسب Pro Enhanced را دریافت می‌کنند، از قدرت مطلق کنترلر بهره می‌برند.

طبق گفته Insider Gaming، پلی استیشن در حال حاضر بازی های ارتقا یافته برای پلی استیشن 5 پرو را با عنوان Trinity Enhanced برچسب گذاری می کند، اما اگر سونی بخواهد سنت پلی استیشن 4 پرو را ادامه دهد، احتمالاً باید منتظر بازی هایی با برچسب PS5 Pro Enhanced باشیم. همچنین طبق گزارش ها، سرعت رم و پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 پرو احتمالاً به ترتیب 28 و 45 درصد سریعتر از مدل پایه خواهد بود.

ویژگی های بازی های Pro Enhanced PlayStation 5 چیست؟

بازی‌هایی که حداقل یکی از گزینه‌های زیر را در پلی‌استیشن 5 پرو ارائه می‌دهند، احتمالاً برچسب Pro Enhanced را دریافت خواهند کرد:

  • افزایش وضوح در بازی هایی که در نسخه استاندارد کنسول دارای رزولوشن ثابت هستند.
  • افزایش وضوح در بازی های با وضوح متغیر در نسخه استاندارد کنسول.
  • افزایش نرخ فریم در بازی هایی که نرخ فریم ثابتی را در نسخه استاندارد کنسول ارائه می دهند.
  • افکت های Raytracing به بازی اضافه شد.

به طور کلی، بازی‌هایی که دارای برچسب PS5 Pro Enhanced هستند باید دارای وضوح 4K، 60 FPS پایدار یا اثرات ردیابی پرتو بر روی نسخه PS5 Pro خود باشند. برنامه‌نویسان ملزم نیستند این ویژگی‌های چندگانه را با هم پیاده‌سازی کنند، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که بازی‌های پلی‌استیشن 5 پرو از نرخ فریم 60 و ردیابی پرتو به طور همزمان پشتیبانی کنند.

  هند اولین ماهواره چند منظوره خود به نام INSAT-1 را به فضا پرتاب کرد

همچنین به نظر می رسد سونی از فناوری PlayStation Spectral Supersolution یا PSSR برای افزایش وضوح بازی های این کنسول جدید استفاده خواهد کرد. یکی از بازی های مورد انتظار GTA 6 است. با این حال، طبق گزارش ها، نباید انتظار داشته باشید که این بازی با سرعت 60 فریم بر ثانیه روی پلی استیشن 5 پرو اجرا شود. زیرا این نسخه از پلی استیشن 5 ارتقای محسوسی در بخش CPU نسبت به نسخه پایه نخواهد داشت.

منبع: https://digiato.com/gadgets/playstation-5-pro-enhanced-label-requirements-revealed