احتمال بازگشت نیسان رونی در آینده نزدیک وجود دارد

این روزها اگر برای تفریح ​​در تورهای کویر نوردی شرکت کنید، حتماً نسخه های مختلف نیسان رونی را در مناطق کویری کشور خواهید دید. این خودروی آفرود که در دهه 1480 در ایران مونتاژ شد، یکی از محبوب ترین انتخاب های آفرود سواران در ایران است. با این حال به نظر می رسد علاوه بر ایرانی ها، آمریکایی ها نیز علاقه زیادی به این خودرو دارند.

این را خیلی ها می دانند اما بد نیست در این مقاله بگوییم که نیسان رونی ها در نقاط مختلف دنیا نام های مختلفی دارند. به عنوان مثال، آسیایی ها آن را با نام نیسان پالادین می شناسند، در حالی که در آمریکای شمالی این خودرو با نام نیسان اکسترا به بازار عرضه شد.

نیسان اکسترا

نیسان رونی تنها در یک نسل به بازارهای جهانی معرفی شد. این خودرو نیز از سال 1382 تا 1389 توسط پارس خودرو در ایران تولید شد. با این حال آمریکایی ها برای مدت طولانی تری از نیسان اکسترا استفاده کرده اند. تولید نیسان اکسترا در نسخه های معمولی و پیشرفته تا سال 2015 (2014) ادامه داشت. با این حال، محبوبیت شاسی بلندهای آفرود در جهان، نیسان را به فکر عرضه نسل دوم رونی ها انداخت.

نیسان رونی در آمریکا احیا شد

معاون ارشد نیسان آمریکا و رئیس برنامه ریزی، پونس باندیکوترا، اخیراً در طی یک مصاحبه مطبوعاتی به احیای نیسان اکسترا اشاره کرد. وی در گفت و گو با خبرگزاری اتوبلاگ کفت گفت: تیم توسعه نیسان به طور فعال در حال بررسی امکان عرضه نیسان اکسترا جدید است. تفاوت اصلی نیسان اکسترا با خودرویی مانند نیسان پثفایندر، مقرون به صرفه بودن آن برای مشتریان است. به گفته Bandikuthira، اقتصادی بودن خودرو یکی از معیارهای اصلی توسعه نسل جدید نیسان اکسترا است.

  آپدیت iOS 17.1 در تاریخ 2 نوامبر منتشر خواهد شد
نیسان رونی

نیسان اکسترا یا رونی در بازار آمریکا و همچنین در بازار ایران بسیار محبوب هستند. آخرین نسخه های تولیدی نیسان اکسترا 2015 در حال حاضر با قیمت تقریبی 24000 دلار به فروش می رسد. البته آمریکن اکسترا موتور قوی تری نسبت به رونی های ایرانی دارد. این خودرو با موتور چهار لیتری V6 که 261 ، بخار قدرت و 381 نیوتن متر گشتاور تولید می کند به مشتریان آمریکایی تحویل داده شد. یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک یا یک جعبه دنده شش سرعته دستی نیز وظیفه انتقال نیرو را در نیسان اکسترا بر عهده داشت. مشتریان می توانند رونی آمریکایی را در نسخه های دو چرخ متحرک یا عقب خریداری کنند.

منبع: https://digiato.com/car-news/there-is-possibility-that-nissan-roniz-return-in-future