بازی ماجراجویی کامپیوتر | 15 بازی Adventure برتر برای پی‌سی

راستش را بخواهید، بازی‌های ماجراجویی جزو محبوب‌ترین آثار در دنیای ویدئوگیم محسوب می‌شوند. بازی‌هایی که در طول چندسال اخیر به طرز قابل توجهی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و به سبب محبوبیت فوق‌العاده‌شان می‌توان تنوع بی‌نظیری از آن‌ها را روی پلتفرم‌های مختلفی پیدا کرد که پی‌سی درست یکی از آن‌هاست. پس بنابراین اگر شما نیز پی‌سی گیمرید و طرفدار عناوین ماجراجویی یا همان Adventure هستید، در این مطلب از ویجیاتو با لیستی از جامع‌ترین و بهترین بازی ماجراجویی کامپیوتر همراه ما باشید.

صحبت از بازی‌هایی است که به شما اجازه تجربه هرچیزی را می‌دهند و عملا می‌توانید در دل این بازی‌ها، رویاهایتان را تجربه کنید. پس اجازه دهید که بدون فوت وقت، به سراغ ۱۵ مورد از برترین بازی های ماجراجویی کامپیوتر در سال ۲۰۲۴ بریم که هر پی‌سی گیمری برای یک‌بار هم که شده، باید به سراغشان برود. در این مقاله همراه ویجیاتو باشید.

فهرست محتوا
نمایش

Stray


اجازه دهید که برای شروع لیستمان به سراغ یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین عناوین ویدئویی چند وقت اخیر برویم که احتمالا بسیاری از شما انتظار دیدن آن را در چنین لیستی داشتید. روی صحبتمان با بازی Stray است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ توسط استودیوی BlueTwelve منتشر شد و یک بازی ماجراجویی شگفت‌انگیز بود که شما را وارد دنیایی پساآخرالزمانی با فضایی سایبورگی می‌کرد. دنیایی که در آن، ربات‌ها جای انسان‌ها را گرفته‌اند و کاراکتر شما نیز گربه‌ای دوست داشتنی است.

مطلب پیشنهادی:بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که بسیم می‌تواند در حین مبارزه به تن کند
بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشید

استودیوی BlueTwelve با این بازی موفق شد تا به موفقیتی بزرگ برسد. این بازی چه از نظر منتقدان و چه از نظر گیمرها، یک بازی مورد احترام بود و گیم‌پلی آن نیز توام با پازل‌های سرگرم‌کننده‌ای همراه می‌شدند که قطعا برای بسیاری از گیمرها می‌توانست یک تجربه فوق‌العاده روی پی‌سی باشد. پس اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های ماجراجویی کامپیوتر هستید، Stray گزینه خوبی برای شروع این لیست است.

Star Wars Jedi: Survivor


سری بازی‌های استار وارز همیشه جزو فرنچایزهای محسوب می‌شدند که روندی سینوسی داشتند. برخی از این بازی‌ها یک تجربه فوق‌العاده بودند و برخی دیگر، یک شکست بزرگ! اما این چیزی نیست که بتوان درباره بازی Star Wars Jedi: Survivor گفت. عنوانی که اگر طرفدار فیلم‌ها، کتاب‌ها و یا حتی بازی‌های سری استار وارز باشید، قطعا گزینه بسیار خوبی روی پی‌سی برایتان خواهد بود. Star Wars Jedi: Survivor توسط استودیوی Respawn Entertainment در سال ۲۰۲۳ ساخته شد و ماموریت انتشار این بازی نیز برعهده استودیوی الکترونیک آرتز بود.

این بازی ماجراجویی کامپیوتر واقعا هرآن‌چیزی که برای تبدیل شدن به یک بازی دوست‌داشتنی نیاز داشت را در اختیارش داشت. از گرافیک شاهکار این بازی بگیرید تا موسیقی‌متن و حتی داستانی فوق‌العاده. جالب است بدانید که سازنده‌های این بازی برای ساخت و توسعه Star Wars Jedi: Survivor از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۴ کمک گرفته بودند و همین کافی بود تا شما بتوانید یکی از بهترین گرافیک‌های بازی‌های اقتباسی از دنیای استار وارز را روی پی‌سی داشته باشید.

Life is Strange


در مورد بعدی لیست بازی ماجراجویی کامپیوتر، نوبت به بازی Life is Strange می‌رسد. عنوانی که اگر طرفدار بازی‌های داستانی باشید و هدف‌تان از تجربه یک بازی ویدیویی صرفا لذت بردن از داستان آن باشد، می‌تواند گزینه بسیار خوبی در چنین لیستی محسوب می‌شود. Life is Strange علاوه بر پلتفرم پی‌سی، برای موبایل، کنسول‌های خانگی و حتی نینتندو سوئیچ نیز منتشر شده که اگر طرفدار بازی‌های ادونچر و یا بازی های ماجراجویی کامپیوتر باشید، می‌توانید روی این بازی حساب کنید.

  راهنمای خرید لپ تاپ‌ مناسب برای ادیت (پاییز ۱۴۰۲)

مطلب پیشنهادی:قبل از تجربه دی‌ال‌سی الدن رینگ باید چه کارهایی انجام دهیم؟مقدمات سفر به سرزمین سایه
قبل از تجربه دی‌ال‌سی الدن رینگ باید چه کارهایی انجام دهیم؟

این بازی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و فورا به سبب داستان و گیم‌پلی که داشت، پتانسیل‌هایش را نشان داد و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ادونچر شناخته شد. بازی Life is Strange یک بازی ایپزودیک دوست‌داشتنی است که ایپزودهای آن با پیشرفت شما تکمیل‌تر می‌شوند و داستان و اتفاقات این بازی را آشکار می‌سازند.

Far Cry 4


هر چند که فرنچایز فارکرای اکنون دیگر آن‌طوری که باید و شاید فرنچایز محبوب یوبیسافت نیست و با دوران طلایی‌اش فاصله دارد، اما هنوز هم بازی‌های خوبی را می‌توان در دنیای این سری پیدا کرد که جذابیت خودشان را دارند. برای مثال فارکرای ۴ که بسیاری از گیمرها از این بازی به عنوان یک آی‌پی متوسط رو به بالا یاد می‌کنند و اگر طرفدار بازی‌های ادونچر شوتر باشید، می‌توانید روی Far Cry 4 حساب ویژه‌ای باز کنید. Far Cry 4 برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و موفق شد تا یک بازی خوب و دوست داشتنی باشد.

همان‌طور که گفته شد، بازی دوست داشتنی Far Cry 4 توسط استودیوی یوبیسافت ساخته شد. استودیویی که بسیار از گیمرها آن را با فرنچایز اساسینز کرید می‌شناسند و برایش احترام بسیاری قائل‌اند. عنوانی که چهارمین نسخه از این فرنچایز محسوب می‌شد و موفق شد تا عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان دهد و با ترکیب یک بازی ماجراجویی کامپیوتر و همچنین المان‌های شوتر، حرف برای گفتن داشت.

The Elder Scrolls V: Skyrim


The Elder Scrolls V: Skyrim جزو بازی‌هایست که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. عنوانی که عملا یکی از شاهکارهای صنعت ویدئوگیم است و اگر طرفدار بازی‌های ویدئویی باشید، می‌توانید روی The Elder Scrolls V: Skyrim حساب کنید. این بازی که در سال ۲۰۱۱ توسط استودیوی بتسدا منتشر شد، عملکرد بسیار خوبی داشت و حتی برنده بهترین بازی سال نیز شد. The Elder Scrolls V: Skyrim یک بازی اکشن نقش آفرینی بود که تجربه‌ای متفاوت از دنیای بازی‌های ادونچر را به تصویر می‌کشید.

مطلب پیشنهادی:۱۰ اشتباه بزرگی که هر بازیکن الدن رینگ اولین بار انجام می‌دهداشتباهات بزرگی که بسیاری از ما مجبور به تجربه آن شدیم!
۱۰ اشتباه بزرگی که هر بازیکن الدن رینگ اولین بار انجام می‌دهد

همچنین در نهایت، The Elder Scrolls V: Skyrim موفق شد تا به امتیاز متاکریتیک ۹۶ برسد و یکی از بهترین عناوین این لیست است. The Elder Scrolls V: Skyrim روی پلتفرم‌های نسل هفتمی، نسل هشتمی، پی‌سی و نینتندو سوئیچ در دسترس است. همچنین اگر کنسول‌های نسل نهمی دارید، می‌توانید ورژن مخصوص The Elder Scrolls V: Skyrim برای این کنسول‌ها را نیز تجربه کنید.

Red Dead Redemption 2


باید اعتراف کرد که غیر ممکن است لیستی را بدون حضور حتی یک نماینده از استودیوی راکستار بسازید. بنابراین اجازه دهید که به سراغ یکی از شاهکارهای راکستار در طول یک دهه اخیر برویم. Red Dead Redemption 2 که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده، یکی از بهترین بازی‌های استودیوی راکستار است که برای بسیاری از گیمرها از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است. البته که واقعا این بازی ماجراجویی، شایان تقدیر است و راکستار با عرضه Red Dead Redemption 2، انقلابی در لیست بازی ماجراجویی کامپیوتر به راه انداخت. Red Dead Redemption 2 دنباله‌ای موفق برای نسخه اول بود و به امتیاز متای ۹۷ رسید.

راکستار با این بازی سعی کرده بود تا دنیای بازی‌هایش را یکبار دیگر به غرب وحشی ببرد و روایتی متفاوت از اتفاقات وسترن و کابوی‌های دوست‌داشتنی داشته باشد. موضوعی که باعث شد تا آن‌ها یکی از زیباترین روایات ممکن را از دنیای بازی‌های ویدئویی داشته باشند و داستان شاهکاری را در Red Dead Redemption 2 روایت کنند.

Firewatch


نوبتی هم که باشد، نوبت به بازی دوست داشتنی Firewatch می‌رسد. Firewatch یک بازی ماجراجویی کامپیوتر است که درست در سال ۲۰۱۶ توسط استودیوی Campo Santo ساخته شد. این بازی موفقیت‌های زیادی را به دنبال داشت و توانست تا خودش را به عنوان یک بازی خلاقانه در آن زمان ثابت کند. آرت‌استایل متفاوت این بازی، گیم‌پلی چاش‌برانگیز و داستان معمایی آن، همگی دست به دست هم داده بودند تا Firewatch جزو بازی‌هایی باشد که هرکسی باید تجربه‌اش کند.

  تیزر «پسر پرستوهای جهان» نتفلیکس کتاب محبوب را به تلویزیون می آورد

مطلب پیشنهادی:داستان کامل بازی Assassins Creed Mirageتماشا کنید
داستان کامل بازی Assassins Creed Mirage

همچنین جالب است بدانید که بازی Firewatch با استفاده از موتور بازی‌سازی یونیتی ساخته شده بود و برای نینتندو سوئیچ، پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان و نهایتا پی‌سی منتشر شد. همچنین با شروع نسل نهم کنسول‌های خانگی، سازندگان این بازی دست به کار شدند و Firewatch را برای این کنسول‌ها نیز منتشر کردند.

Marvel’s Spider-Man


سری بازی‌های مارول اسپایدرمن، تاثیر بسیاری در روند موفقیت‌آمیز بازی‌های ویدئویی به ویژه در ژانر عناوین ابرقهرمانی داشتند. یکی از همین بازی‌ها که بسیار خوب عمل کرد، Marvel’s Spider-Man بود که در سال ۲۰۱۸ استودیوی اینسامنیاک گیمز آن را ساخت و سونی ناشرش بود. Marvel’s Spider-Man در ابتدا انحصار کنسول پلی‌استیشن ۴ بود. اما با شروع نسل نهم کنسول‌ها، سونی در سال ۲۰۲۰، بازی Marvel’s Spider-Man را برای پلی‌استیشن ۵ منتشر کرد و نهایتا در سال ۲۰۲۲، این بازی در دسترس کاربران پی‌سی قرار گرفت و حالا پی‌سی گیمرها با بهترین بازی ماجراجویی کامپیوتر رو به رو بودند.

Marvel’s Spider-Man عملکرد خوبی داشت و موفق شد تا به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ابرقهرمانی شناخته شد که امتیاز متای آن به ۸۴ رسیده بود. Marvel’s Spider-Man توانست با گرافیکی خوب و گیم‌‌پلی دوست داشتنی را به تصویر بکشد که اگر طرفدار بازی‌های ابرقهرمانی باشید، می‌توانید روی این بازی حساب کنید.

Hogwarts Legacy


اگر طرفدار بازی‌های ماجراجویی هستید و به دنبال یکی از بهترین عناوین ماجراجویی با تمی نقش‌آفرینی هستید که بتوانید دنیای جادوی خودتان را در آن بسازید، چه چیزی می‌تواند بهتر از Hogwarts Legacy باشد؟ به ویژه اگر طرفدار فیلم‌ها و کتاب‌های هری‌پاتر باشید، می‌توانید نهایت لذت را از دنیای جادویی Hogwarts Legacy داشته باشید. این بازی یکی از موردانتظارترین عناوین سال ۲۰۲۳ بود که Avalanche Software آن را ساخت.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی اساسین کرید میراژ | نقد و بررسی اختصاصی + ویدیونوستالژی در خدمت فرمول مدرن یوبیسافت
بررسی بازی اساسین کرید میراژ | نقد و بررسی اختصاصی + ویدیو

بازی Hogwarts Legacy موفق شد تا تمامی انتظاراتی که از آن می‌رفت را برآورده کند و خیلی زود به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ماجراجویی شناخته شد که حرف برای گفتن داشت. گرافیک این بازی یکی از بهترین‌ها در سال ۲۰۲۳ بود و جزئیات آن نیز واقعا هیجان‌انگیز بودند. پس بنابراین اگر به دنبال یکی از بهترین بازی ماجراجویی کامپیوتر هستید، Hogwarts Legacy را تجربه کنید.

BioShock Infinite


BioShock Infinite یک بازی شوتر اول شخص با تم فانتزی و ماجراجویی است که توسط استودیوی Irrational Games ساخته شد و ناشر آن نیز 2K Games بود. این بازی در سال ۲۰۱۳ برای کنسول‌های نسل هفتمی توسعه پیدا کرد و نسخه پی‌سی آن نیز دردسترس است. سری بازی‌های بایوشاک، عملا فرنچایزی موفق هستند و این نسخه نیز توانسته بود تا انتظارات را برآورده کند. بطوری که BioShock Infinite به امتیاز متای ۹۴ رسید.

بازی BioShock Infinite در مدت زمان کوتاهی، به محبوبیت بزرگی رسید و از بسیاری از جهات، به عنوان یک بازی موفق شناخته شد که چه گیمرها و چه منتقدان، از این بازی راضی بودند و شما نیز اگر به دنبال بهترین بازی ماجراجویی کامپیوتر هستید، می‌توانید روی BioShock Infinite حساب ویژه‌ای باز کنید.

Starfield


بازی دوست‌داشتنی و جذاب Starfield یکی از پروژه‌های بزرگ ایکس باکس بود که در سال ۲۰۲۳ پس از مدت‌ها انتظار از راه رسید. درواقع صحبت از یک بازی نقش‌آفرینی با المان‌های ادونچر است که توسط استودیوی بتسدا ساخته شده بود و فرصتی به گیمرها می‌داد تا یک تجربه هیجان‌انگیز از دنیای بازی‌های ماجراجویی داشته باشند. بازی استارفیلد روی پی‌سی به امتیاز متاکریتیک ۸۵ رسید و یک بازی مورد احترام بود.

مطلب پیشنهادی:معرفی بهترین سلاح‌های بازی Assassin’s Creed Mirageبهترین شمشیر و خنجرهای بازی کدام هستند؟
معرفی بهترین سلاح‌های بازی Assassin’s Creed Mirage

Starfield در دنیایی پساآخرالزمانی جریان داشت که انسان‌ها در آن به فناوری‌های بزرگی دست پیدا کرده‌اند که سفرهای میان‌ستاره‌ای را فراهم ساخته. حال شما باید در چنین دنیایی، گشت و گذار کنید و ماجراهای فضایی خودتان را داشته باشید.

  10 بازی با بیشترین پایان

Assassin’s Creed Valhalla


بازی Assassin’s Creed Valhalla جاه‌طلبانه‌ترین بازی یوبیسافت از سری اساسینز کرید در طول چندسال اخیر است. آن‌ها با این بازی تایم‌لاین و اتفاقات این سری را به کشورهای اسکاندیناوی بردند و ماجرایی را روایت کردند که هیچکسی انتظارش را نداشت. Assassin’s Creed Valhalla نوآوری‌های زیادی را نیز به این سری اضافه کرد که بسیاری از آن‌ها با نقدهای واقعا خوبی نیز رو به رو شدند. Assassin’s Creed Valhalla دوازدهمین نسخه از سری اصلی این بازی بود که عرضه می‌شد.

نهایتا این بازی با امتیاز متای ۸۴، به مسیرش پایان داد. Assassin’s Creed Valhalla توانست با به عنوان یک بازی دوست داشتنی شناخته شود و اگر طرفدار فرنچایز اساسینز کرید باشید، Assassin’s Creed Valhalla می‌تواند یک گزینه مطلوب روی پی‌سی برای شما باشد.

Wolfenstein II: The New Colossus


دنیایی را تصور کنید که نازی‌ها در آن فاتح جنگ جهانی دوم بوده باشند! اگر برایتان سوال است که چنین دنیایی چگونه خواهد بود؟ Wolfenstein II: The New Colossus می‌تواند پاسخ خوبی برای این سوال باشد. بازی Wolfenstein II: The New Colossus برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و در همان سال نیز، به عنوان بهترین بازی اکشن سال ۲۰۱۷ شناخته شد.

مطلب پیشنهادی:چطور Mohg را در Elden Ring شکست دهیم؟باس فایتی که خون شما را ذره ذره مصرف می‌کند
چطور Mohg را در Elden Ring شکست دهیم؟

Wolfenstein II: The New Colossus به امتیاز متای ۸۸ رسید و در آن زمان، برای کنسول‌های نسل هشتمی، پی‌سی و نینتندو سوئیچ منتشر شد. پس بنابراین اگر به دنبال بازی ماجراجویی کامپیوتر هستید، Wolfenstein II: The New Colossus را ابدا نادیده نگیرید.

A Plague Tale: Requiem


A Plague Tale: Requiem تا به این‌جای کار، بهترین بازی ماجراجویی کامپیوتر است که برای اولین‌‌بار در سال ۲۰۲۲ عرضه شد. همچنین بازی دوست داشتنی A Plague Tale: Requiem موفق شد تا با عملکرد چشمگیرش، به عنوان یک بازی جذاب شناخته شود که چه از نظر داستانی و چه از نظر موسیقی‌متن و طراحی محیطی، حرف برای گفتن داشت. A Plague Tale: Requiem دست‌پخت استودیوی Asobo Studio بود و ماموریت انتشار آن نیز، برعهده استودیوی Focus Entertainment بود.

بازی A Plague Tale: Requiem یک بازی اکشن ماجراجویی با تم مخفی‌کاری بود که در دنیایی طاعون‌زده جریان داشت. این بازی روایتی تاریک از دوران طاعون‌زده اروپا داشت و شما را درگیر داستانی دوست داشتنی می‌کرد که می‌توانست عمیق‌ترین احساسات هر فردی را نیز لمس کند.

Elden Ring


در نهایت اجازه دهید که لیست بهترین بازی ماجراجویی کامپیوتر را با Elden Ring به پایان برسانیم. اگر طرفدار بازی‌های ویدئویی باشید، احتمالا با نام Elden Ring را بارها و بارها شنیده‌اید. Elden Ring شاهکاری بود که استودیوی فرام‌سافتور آن را در سال ۲۰۲۲ ساخت و بقدری فوق‌العاده بود که در همان سال به عنوان بهترین بازی سال شناخته شد.

مطلب پیشنهادی:کوییز ۲۶ ویجیاتو؛ چقدر با اساسین‌ها آشنا هستید؟ما در تاریکی می‌جنگیم که به روشنایی خدمت کنیم!
کوییز ۲۶ ویجیاتو؛ چقدر با اساسین‌ها آشنا هستید؟

بازی Elden Ring یک بازی سولزلایک با المان‌های دارک فانتزی است که شما را راهی ماجراجویی عجیبی می‌کرد و از شما می‌خواهد تا خودتان قهرمان داستان باشید. پس بنابراین اگر به دنبال بهترین بازی ماجراجویی کامپیوتر می‌گردید، Elden Ring گزینه بسیار خوبی برای شماست.

جمع‌بندی


در نهایت باید گفت که ما در این مطلب از ویجیاتو به سراغ ۱۵ مورد از بهترین بازی ماجراجویی کامپیوتر رفته‌ایم. بازی‌هایی که به شما اجازه می‌دهند تا تجربه‌ای متفاوت از دنیای بازی‌های ویدئویی داشته باشید و اگر پی‌سی گیمرید، بد نیست که سری به بازی‌های این لیست بزنید. پس بنابراین این شما و این ۱۵ مورد از بهترین بازی‌ ماجراجویی کامپیوتر که هر پی‌سی گیمری باید به سراغشان برود.

گرافیکی‌ترین بازی ماجراجویی کامپیوتر کدام است؟

اگر گرافیک‌ برایتان مهم است، باید نیست که نیم‌نگاهی به بازی Hogwarts Legacy داشته باشید.

بهترین بازی ماجراجویی کامپیوتر از نظر داستانی کدام است؟

Red Dead Redemption 2 قطعا بهترین بازی ماجراجویی کامپیوتر از نظر داستانی است که باید روی پی‌سی به سراغش بروید.

منظور از بازی ماجراجویی چیست؟

بازی‌های ماجراجویی عناوینی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا تجربه‌ای متفاوت از دنیای بازی‌های ویدئویی داشته باشید.

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1-%DB%B1%DB%B5-%D8%B9%D9%86