راهنمای خرید لپ تاپ‌ مناسب برای ادیت (پاییز ۱۴۰۲)

امروزه بسیاری از کارهای روزمره، اداری و حتی مشاغل به کامپیوترها وابسته هستند. یکی از کارهایی که طرفدار بسیاری هم پیدا کرده، ادیت تصاویر و ویدیوها برای تهیه انیمیشن و ساخت تیزرهای تبلیغاتی است. به همین دلیل برای انجام این کار به لپ تاپ مخصوص ادیت نیاز خواهید داشت.

ویژگی‌های لپ تاپ مناسب برای ادیت

با وجود اینکه می‌توان از لپ تاپ گیمینگ بالا رده یا لپ تاپ گیمینگ میان رده برای رسیدن به این منظور استفاده کرد؛ اما لپ تاپ‌های مخصوص این کار دارای صفحه نمایش بسیار بهتر هستند تا رنگ‌ها به بهترین شکل ممکن در آن ظاهر شوند. همچنین در کنار وزن و ضخامت کمتر، باتری بسیار بهتری درون آن‌ها جای می‌گیرد.


لپ تاپ مناسب ادیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

بدیهی است که هر شخص هنگام خرید لپ تاپ، نیازهای خود را در نظر می‌گیرد. برای مثال کسانی که قصد استفاده از لپ تاپ برای گیم را دارند، کارت گرافیک قدرتمند، پردازنده بسیار سریع و رم‌های مناسب را در اولیت خود قرار می‌دهند. این ویژگی‌های سخت افزاری به صورت ویژه برای این گروه از کاربران در لپ تاپ گیمینگ قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های لپ تاپ مناسب برای ادیت

حال فرض کنید که می‌خواهید از لپ تاپ خود برای ادیت تصاویر و ویدیوها استفاده کنید. بدون شک این لپ تاپ مخصوص ادیت باید از یک صفحه نمایش بسیار با کیفیت بهره ببرد. صفحه نمایش با کیفیت به شما در رسیدن به بهترین و مناسب‌ترین رنگ‌ها هنگام ادیت کمک خواهد کرد. قابلیت حمل بالا، در لپ تاپ مخصوص ادیت بسیار مهم است.

فرض کنید می‌خواید هم در محل کار، و هم در خانه از آن استفاده کنید. بنابراین باید وزن و ضخامت آن برای شما دردسرساز نشود. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ تاپ‌ها قدرت پردازشی آن به شمار می‌رود. شما نمی‌خواهید برای یک محصول گیمینگ مبلغی را پرداخت کنید؛ اما لپ تاپ شما برای پردازش تصاویر و ویدیوهای سنگین باید از سخت افزار مناسبی نیز برخوردار باشد.


لپ تاپ دل مدل XPS 13 OLED

دل (Dell) از جمله بزرگترین سازندگان لپ تاپ‌ها به شمار می‌رود. این برند با سابقه‌ای بسیار درخشان در ساخت محصولات گیمینگ و اداری، به همه ثابت کرده که ارزش سرمایه‌گذاری روی لپ تاپ مخصوص ادیت ویدیو و عکس را نیز دارد. یکی از این مدل‌ها که از کانفیگ بسیار خوبی نیز بهره می‌برد، XPS 13 OLED نام دارد.

لپ تاپ مخصوص ادیت از دل

این لپ تاپ مخصوص ادیت قیمتی با حدود ۷۰ میلیون تومان، مشخصات بسیار خوبی با خود به همراه دارد. همچنین بسیار باریک و سبک است و با وزن تقریبا ۲ کیلوگرمی خود، ضخامتی برابر با ۱۸ میلی‌متر دارد. پردازنده این محصول از سری Core i7 و مدل 1185G7 است. این پردازنده دارای ۱۲ مگابایت کش بوده و سرعت مناسبی دارد.

کمپانی دل در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 استفاده کرده که دارای سرعت مناسبی هستند. برای این لپ تاپ باریک گرافیک بسیار مناسبی نیز در نظر گرفته شده است. این چیپ گرافیکی Intel Iris Xe Graphics است.

صفحه نمایش آن ۱۳.۴ اینچ Full HD (۱۲۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل)، با صفحه نمایش لمسی بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۶۰ هرتز است. برای حافظه این محصول، دل یک SSD و از نوع M.2 با حجم ۱ ترابایت را در نظر گرفته است. همچنین باتری این لپ تاپ مخصوص ادیت یک نمونه پر حجم است و تا حداکثر ۹ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Dell XPS 13 OLED
پردازنده Intel Core i7 1185G7 با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Intel Iris Xe Graphics
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۳.۴ اینچ Full HD و صفحه نمایش لمسی و نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی USB type C
قیمت حدود ۷۰ میلیون تومان

لپ تاپ ایسر مدل Predator Triton 300 SE

از کمپانی ایسر (Acer) با تجربه بسیار طولانی خود در ساخت لپ تاپ‌ها، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لپ تاپ یاد می‌شود. تعجبی هم ندارد که محصولات آن، به واسطه کیفیت و استفاده از کولینگ‌های قدرتمند، همواره فروش بالایی را تجربه کنند. لپ تاپ گیمینگ TRITON 300 SE یکی از محصولات بسیار خوب این برند است که می‌تواند یک جایگزین گیمینگ برای ادیت ویدیو و تصاویر محسوب شود.

لپ تاپ گیمینگ ایسر

قیمت این لپ تاپ حدود ۳۵ میلیون تومان است. صفحه نمایش این محصول ۱۴ اینچ، و دارای نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز است. همچنین رزولوشن آن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و پنل آن از نوع IPS است. حافظه این دستگاه ۵۱۲ گیگابایت به صورت SSD بوده و از نوع M.2 است. همچنین یک باتری ۴ سلولی درون این لپ تاپ جای گرفته است.

  رقابت X با یوتیوب؛ ویدیوهای طولانی به تلویزیون های هوشمند می رسند

پردازنده‌ای که درون این محصول جای گرفته یک نمونه Core i7 بوده که با کد 11375H شناسایی می‌شود. این پردازنده ۱۲ مگابایت کش دارد و از ۴ هسته تشکیل شده است. همچنین باید بدانید که از ۱۶ گیگابایت رم در این محصول استفاده می‌شود.

این رم‌ DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است که نشان دهنده سرعت خوب آن‌ها خواهد بود. شما می‌توانید رم دستگاه خود را در صورت نیاز تا ۶۴ گیگابایت افزایش دهید. همچنین گرافیک این لپ تاپ Geforce RTX 3050TI است. این گرافیک از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است.

مدل لپ تاپ Acer Predator Triton 300 SE
پردازنده Intel Core i7 11375H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی GeForce RTX 3050TI به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۴ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ،USB Type C ،USB 3.0 ،LAN
قیمت حدود ۳۵ میلیون تومان

لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro CTO 2021

این محصول که یک لپ تاپ بسیار قدرتمند و زیبا به شمار می‌آید، از مشخصات فنی بسیار قدرتمندی بهره می‌برد. همچنین باتری فوق‌العاده‌ای درون آن جای گرفته است که می‌تواند ساعت ها همراه شما باشد. اگر جزو اکوسیستم اپل هستید یا به استفاده از ویندوز علاقه‌ای ندارید این محصول می‌تواند یک گزینه بسیار مطلوب برای شما باشد.

لپ تاپ مک بوک اپل

قیمت این محصول در بازار کشور حدود ۱۰۰ میلیون تومان است. ضخامت این محصول ۱۵.۵ میلی‌متر است و ۱.۲ کیلوگرم وزن دارد. اپل در این محصول پردازنده خود استفاده کرده که با نام M2 Pro شناخته می‌شود. این پردازنده دارای ۱۲ هسته است و سرعت بسیار بالایی دارد.

همچنین این کمپانی از ۱۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند تا به سادگی بتوانید به ادیت ویدیو و تصاویر بپردازید. این مقدار رم از این محصول یک لپ تاپ مخصوص ادیت بسیار مناسب ساخته است. همچنین چیپ گرافیکی بسیار خوبی برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. این گرافیک دارای ۱۶ هسته بوده و قدرت فوق‌العاده بالایی را از خود به نمایش گذاشته است.

اپل از یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن بالا (۱۹۶۴ در ۳۰۲۴ پیکسل) بوده و نوع پنل آن Liquid Retina XDR display است. همچنین باید بدانید که فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۵۱۲ گیگبایتی و از نوع SSD است. یک باتری بسیار بزرگ درون این لپ تاپ جای گرفته که شما را تا حداکثر ۲۱ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Apple MacBook Pro CTO 2021
پردازنده M2 Pro Chip
چیپ گرافیکی چیپ گرافیکی با ۱۶ هسته
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم
حافظه ۵۱۲ گیگابایت SSD
نمایشگر ۱۴ اینچ Liquid Retina XDR display
درگاه‌های ارتباطی USB Type C
قیمت حدود ۱۰۰ میلیون تومان

لپ تاپ ام‌اس‌آی مدل Creator Z16 A12UET

خرید محصولی که بتواند شما را بدون دردسر تا چند سال همراهی کند یکی از بزرگترین مشکلات هنگام خرید لپ تاپ است. MSI سعی کرده با استفاده از بروزترین پردازنده محصولی با کیفیت برای ادیت ویدیو و تصاویر را ارائه دهد. این محصول با نام Creator Z16 A12UET شناخته می‌شود.

لپ تاپ ام‌اس‌آی Creator Z16

قیمت این محصول در بازار حدود ۹۱ میلیون تومان است و کانفیگ مناسبی دارد. این محصول وزن ۲.۲ کیلوگرمی داشته و ضخامتی برابر با ۱۵ میلی‌متر دارد که نشان دهنده قابلیت حمل بسیار بالای آن است. قلب تپنده این محصول یک پردازنده Core i7 بوده و از مدل 12700H در آن استفاده شده است.

این پردازنده دارای ۲۴ مگابایت کش است و سرعت خواندن و نوشتن بالایی دارد. MSI از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و باس ۳۲۰۰ مگاهرتز در این لپ تاپ حرفه‌ای استفاده کرده است. گرافیک مجزا در نظر گرفته شده برای این محصول Geforce RTX 3060 است. این گرافیک ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

  مشخصات Samsung Galaxy Fit 3+ معرفی شد

صفحه نمایش این محصول ۱۵ اینچ، با رزولوشن +QUAD HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) و نوع IPS است. این صفحه نمایش نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی نیز دارد. همچنین باید بدانید کمپانی MSI برای محصول خود یک حافظه SSD ۱ ترابایتی و از نوع NVMe M.2 در نظر گرفته است. همچنین یک باتری ۳ سلولی ۹۰ وات ساعتی شما را تا حداکثر ۵ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ MSI Creator Z16 A12UET
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Nvidia RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2 با قابلیت افزایش حافظه
نمایشگر ۱۵ اینچ +QUAD HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI، USB Type C، USB 3.0، USB 2.0
قیمت حدودا ۹۱ میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming FX516MP-B

برندهای زیادی نیستند که بتوانند در هر زمینه‌ای بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما بگذارند. ایسوس (Asus) ثابت کرده که ارزش زیادی برای محصولات خود قائل است. به همین دلیل محصولاتی بسیار متنوع در کانفیگ و قیمت را ارائه کرده و یکی از محصولات ارزنده برای گیمینگ و همچنین ادیت، بدون شک TUF Gaming FX516MP-B است.

لپ تاپ ایسوس مدل FX516PR

قیمت این محصول ساده و شیک در بازار کشور حدود ۶۰ میلیون تومان است. ایسوس از یک پردازنده Core i7 و نسل یازدهم در این محصول استفاده می‌کند. پرازنده Core i7 11370H از قدرت بسیار مناسبی برخوردار است و ۱۲ مگابایت کش دارد.

همچنین این محصول از ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز دارد و امکان ارتقا آن در این لپ تاپ وجود دارد. استفاده از پردازنده و رم‌ DDR5 باعث شده تا در کنار قدرت مناسب، این محصول از گرافیک Geforce RTX 3070 بهره ببرد. این گرافیک دارای ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این محصول اندازه ۱۵.۶ اینچی دارد. رزولوشن آن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل)، و پنل آن از نوع IPS است. همچنین باید به نرخ بروزرسانی ۲۴۰ هرتزی آن نیز اشاره کرد. یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و به شکل M.2 موجود است و باتری ۳ سلولی آن تا حداکثر ۵ ساعت شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus TUF Gaming FX516MP-B
پردازنده Intel Core i7 11370H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Nvidia RTX 3070 به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ Full HD و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۲۴۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI، USB Type C، USB 3.0 و LAN
قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس مدل ROG FLOW Z13 GZ301ZE-A

اگر به دنبال یک لپ تاپ هیبریدی برای ادیت هستید ایسوس یک پیشنهاد ویژه برای شما دارد. این برند با ایده‌های نوآورانه و خلاقانه خود توانسته به سرعت خود را در لاین‌های مختلف بازار جای دهد. یکی از بزرگ‌ترین ایده‌هایی که حال به واقعیت پیوسته ساخت یک لپ تاپ گیمینگ است که از آن می‌توان به عنوان تبلت نیز استفاده کرد.

لپ تاپ هایبرید Z13 از ایسوس

این لپ تاپ قیمتی در حدود ۱۶۰ میلیون تومان دارد. وزن آن ۱.۱۸ کیلوگرم بوده و تنها ۱۲ میلی‌متر ضخامت دارد. پردازنده i9 نسل دوازدهم 12900H اینتل در این محصول، ۲۴ مگابایت کش دارد. همچنین از ۱۶ گیگابایت رم درون آن استفاده شده که برای یک محصول گیمینگ کافی است.

این رم‌های DDR5 دارای باس ۵۲۰۰ مگاهرتز هستند که سرعت بالایی دارند. چیپ گرافیکی این محصول Geforce RTX 3050TI است که از ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. این گرافیک در کنار پردازنده قدرتمند و رم‌های پر سرعت، قدرت بسیار بالایی را در اختیار شما می‌گذارند.

صفحه نمایش آن ۱۳.۴ اینچی است که دارای رزولوشن Full HD PLUS (۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل) و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است. این محصول دارای یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و به صورت M.2 است. اما شما می‌توانید با استفاده از کارت حافظه (Micro SD) حافظه دستگاه را افزایش دهید. باتری این محصول یک نمونه ۴ سلولی است که شما را تا ۳ ساعت همراهی می‌کند.

  سامسونگ احتمالا ساعت های هوشمند خود را دوباره طراحی خواهد کرد
مدل لپ تاپ Asus ROG FLOW Z13 GZ301ZE-A
پردازنده Intel Core i9 12900H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Nvidia RTX 3050TI به همراه ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۵۲۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2 با قابلیت افزایش حافظه
نمایشگر ۱۳.۴ اینچ Full HD PLUS و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت USB Type C ،USB 2.0
قیمت حدودا ۱۶۰ میلیون تومان

لپ تاپ اچ‌پی مدل Zbook Create 15

بدون تردید یکی از بهترین و بزرگ‌ترین تولید کننده‌های لپ تاپ کمپانی اچ‌پی است. این برند بزرگ در ساخت لپ تاپ‌های خانگی فعالیت گسترده‌ای دارد. از بهترین لپ تاپ‌های حرفه‌ای تولید شده توسط اچ‌پی باید به مدل Zbook Create 15 اشاره کرد که در کنار سخت افزار قدرتمند از طراحی ساده و زیبایی نیز برخوردار است.

لپ تاپ Zbook از اچ‌پی

لپ تاپ حرفه‌ای ZBook Create با قیمت حدود ۸۰ میلیون تومان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربران به شمار می‌رود. این محصول بسیار زیبا با ضخامت بسیار کم ۱۸ میلی‌متری و وزن ۱.۹ کیلوگرمی از قابلیت حمل بالایی برخوردار است. پردازنده این محصول توسط اینتل تامین شده و یک نمونه Core i9 با مدل 10885H درون آن قرار گرفته است.

این پردازنده سرعت بسیار مناسبی دارد و یک گزینه مناسب برای ادیت خواهد بود. همچنین از ۳۲ گیگابایت رم DDR4 درون این لپ تاپ استفاده شده تا دیگر نگرانی بابت رم نداشته باشید. اچ‌پی چیپ گرافیکی انویدیا و مدل Geforce RTX 2070 با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی را برای ZBook Create انتخاب کرده است.

صفحه نمایش این دستگاه اندازه ۱۵.۶ اینچی داشته و رزولوشن 4K (۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) دارد. حافظه در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ ۱ ترابایت SSD و به صورت NVMe M.2 است و سرعت بسیار بالایی دارد. همچنین یک باتری ۳ سلولی ۵۲ وات ساعتی شما را تا ساعت چند بدون نیاز به کابل شارژ همراهی خواهد کرد.

مدل لپ تاپ Hp Zbook Create 15
پردازنده Intel Core i9 10885H با ۱۶ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Nvidia RTX 2070 به همراه ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم DDR4
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ 4K و پنل IPS و نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت Display Port، USB Type C، USB 3.0، USB 2.0
قیمت حدود ۸۰ میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook Duo 14

ایسوس همواره به عنوان یک برند، با ارزش خرید بالا در ایران شناخته می‌شود. این کمپانی با وجود عرضه‌ی مدل‌های گیمینگ، محصولات بسیار متنوع و جذابی برای ادیت نیز عرضه می‌کند که می‌تواند انتخاب مناسبی برای کاربران باشد. لپ تاپ Duo 14 از سری ZenBook نیز یکی از همین مدل‌های بسیار مناسب است.

لپ تاپ ZenBook Duo 14 ایسوس

قیمت این محصول حدود ۱۰۳ میلیون تومان است. پردازنده‌ای آن یک نمونه Core i7 بوده که با کد 1195G7 شناسایی می‌شود. این پردازنده دارای ۲۴ مگابایت کش، ۱۴ هسته و ۲۰ رشته است. از دیگر ویژگی‌های این محصول باید به ضخامت کم ۱۷.۹ میلی‌متری آن اشاره کرد که آن را به یک محصولی قابل حمل تبدیل می‌کند.

در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم‌ DDR5 استفاده شده است که سرعت بسیار خوب ۴۸۰۰ مگاهرتزی دارد. متاسفانه شما نمی‌توانید رم دستگاه خود را در صورت نیاز ارتقا دهید. گرافیک در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ RTX 3050Ti از Nvidia است. همچنین این گرافیک دارای ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این لپ تاپ حرفه‌ای ۱۴ اینچ و لمسی بوده و دارای نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش 2.8K (۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل) و پنل آن از نوع OLED است. حافظه این دستگاه ۱ ترابایت SSD بوده و از نوع M.2 است. همچنین یک باتری ۴ سلولی درون این لپ تاپ جای گرفته است و شما را تا ۳ ساعت همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus ZenBook Duo 14
پردازنده Intel Core i7 12700H با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی RTX 3050Ti با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۱۶ گیگابایت رم DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۴ اینچ 2.8K با پنل OLED و نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI، USB Type C، USB 3.0
قیمت حدود ۱۰۳ میلیون تومان

لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Laptop 5

مایکروسافت (Microsoft) بدون شک یکی از برندهای بسیار محبوب در ساخت لپ تاپ‌های حرفه‌ای است. این کمپانی به دلیل طراحی ساده و شیک در کنار کیفیت بالا به سرعت جای خود را در میان بازار لپ تاپ باز کرد. Surface Laptop 4 یک لپ تاپ مخصوص ادیت است که از کانفیگ بسیار عالی در کنار قیمت در نظر گرفته شده برای آن برخوردار است.

لپ تاپ Surface مایکروسافت

این لپ تاپ با قیمتی در حدود ۷۸ میلیون تومان در دسترس است. ضخامت این محصول ۱۴ میلی‌متر بوده و وزنی برابر با ۱.۲ کیلوگرم دارد. پردازنده i7 نسل دوازدهم با کد 1255U اینتل به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۱۲ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۳۲ گیگابایت رم درون این محصول استفاده شده که برای این محصول مناسب به شمار می‌رود.

این رم‌‌های DDR5 دارای سرعت بسیار مناسبی هستند. چیپ گرافیکی این محصول Intel Iris Xe است. باید بدانید که استفاده از پردازنده بسیار خوب در کنار صفحه نمایش با کیفیت و وزن بسیار پایین، این محصول را به یک لپ تاپ مخصوص ادیت قابل حمل بسیار حرفه‌ای تبدیل کرده است.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۵ اینچی است که دارای رزولوشن بسیار خوب (۱۶۶۴ در ۲۴۹۶ پیکسل) است. همچنین مایکروسافت برای این محصول خود یک حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و از نوع SSD در نظر گرفته است. باتری این محصول دوام بسیار بالایی داشته شما و می‌توانید تا چندین ساعت از این دستگاه بدون نیاز به شارژر استفاده کنید.

مدل لپ تاپ Microsoft Surface Laptop 5
پردازنده Intel Core i7 1255U با ۱۲ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Intel Iris Xe
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم با سرعت بالا
حافظه ۲۵۶ گیگابایت SSD
نمایشگر ۱۵ اینچ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت USB Type C و USB A
قیمت حدود ۷۸ میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس مدل ProArt StudioBook Pro 16

کمپانی ایسوس همواره سعی در تولید مدل‌هایی با کیفیت بالا و مورد قبول کاربران حرفه‌ای دارد. به همین دلیل در این مدل نیز سعی کرده‌اند، تا ویژگی‌های مناسب و ایده‌آل اکثریت کاربران را در نظر بگیرند. لپ تاپ حرفه‌ای ProArt StudioBook Pro 16 یکی از مدل‌های پر فروش ایسوس بوده و در کنار قیمت بالا، سخت افزار مناسبی را ارائه می‌دهد.

لپ تاپ ایسوس مدل Pro Art

این لپ تاپ حرفه‌ای قیمتی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان دارد. همچنین این محصول بسیار باریک و سبک است و با وزن ۲.۴ کیلوگرمی خود، ضخامتی برابر با ۲۱ میلی‌متر دارد. پردازنده این محصول از سری Core i7 و مدل 11800H است. این پردازنده دارای ۲۴ مگابایت کش بوده و سرعت مناسبی دارد.

ایسوس در این محصول از ۳۲ گیگابایت رم DDR4 استفاده کرده که از سرعت مناسبی برخوردار هستند. برای این لپ تاپ باریک گرافیک بسیار مناسبی نیز در نظر گرفته شده است. این چیپ گرافیکی Nvidia RTX 3060 است و ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 دارد.

صفحه نمایش آن ۱۶ اینچ 4K (۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل)، با پنل OLED بوده و نرخ بروزرسانی تصویر آن ۶۰ هرتز است. برای این محصول، ایسوس یک SSD و از نوع M.2 با حجم ۱ ترابایت را در نظر گرفته است. همچنین باتری این لپ تاپ حرفه‌ای یک نمونه ۴ سلولی و ۹۰ وات ساعتی است و تا حداکثر ۶ ساعت بدون نیاز به شارژر شما را همراهی می‌کند.

مدل لپ تاپ Asus ProArt StudioBook Pro 16
پردازنده Intel Core i7 11800H با ۲۴ مگابایت کش
چیپ گرافیکی Nvidia RTX 3060 به همراه ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی
میزان رم ۳۲ گیگابایت رم با سرعت بالا
حافظه ۱ ترابایت SSD به صورت M.2
نمایشگر ۱۵.۶ اینچ 4K و پنل OLED و نرخ بروزرسانی تصویر ۶۰ هرتز
درگاه‌های ارتباطی پورت Display Port، USB Type C، USB 3.0، HDMI
قیمت حدود ۱۲۰ میلیون تومان

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی لپ تاپ مخصوص ادیت پرداختیم. این مدل‌های منتخب شامل لپ تاپ‌هایی هستند که در کنار ادیت، می‌توانند مدت مناسبی شما را همراهی کنند و در بعضی مدل‌ها حتی برای بازی ، نیز مناسب ظاهر شوند. همچنین اکثر این مدل‌ها توانایی ارائه‌ی تجربه‌ایی باکیفیت از تعداد محدودی بازی‌ آنلاین چند نفره‌ی محبوب را دارند.

لپ تاپ مناسب برای ادیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

لپ تاپ مناسب برای ادیت از صفحه نمایش با کیفیت و وزن پایین در کنار ضخامت کم بهره می‌برد. این لپ تاپ‌ها عموما دارای عمر باتری طولانی نیز هستند.

آیا می‌توان از لپ تاپ مخصوص ادیت برای بازی استفاده کرد؟

عموما لپ تاپ‌های مخصوص ادیت از کولینگ قدرتمندی برخوردار نیستند. با این حال می‌توان از این محصولات برای بازی‌های سبک استفاده کرد.

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE-%D9%85%D9%86%D8%A7