چگونه شرکت ها ما را به محصول تبدیل کرده اند؟

استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها رایگان است. تماشای ویدیوها در یوتیوب و دوربین ها یکسان است. حتی بازدید از چندین وب سایت آسان و رایگان است. وسایل و ابزاری که خریداری می کنیم به راحتی آسیب می بینند و هزینه تعمیر آنها بالاست. ما به عنوان کاربر این موارد را پذیرفته ایم اما یک چیز را فراموش کرده ایم. اگر محصول رایگان است، محصول شماست.

ویدیو را در یوتیوب دیجیاتو تماشا کنید

ویدیوها را روی دوربین های دیجیتال تماشا کنید

اگر نگاهی به قیمت تعمیر قطعات مختلف آیفون بیندازید، متوجه می شوید که اپل از سهل انگاری شما چقدر سود می برد. تقریباً، اگر می خواهید یک آیفون پرو مکس که صفحه نمایش، پنل پشتی، دوربین و باتری آن خراب است تعمیر کنید، باید معادل 1300 دلار هزینه کنید. این یعنی 100 دلار بیشتر از قیمت یک آیفون جدید. در نتیجه تصمیم می گیرید یک آیفون کاملا جدید بخرید و آیفون شکسته خود را به اپل بسپارید. اپل از قطعات قابل استفاده آیفون از بین رفته شما برای تعمیر آیفون های دیگر استفاده می کند و سود دو برابری خواهد داشت.

تصویر یک محصول شکسته تولید شده توسط هوش مصنوعی

سایر شرکت‌ها، مانند گوگل و متا، داده‌های شما را در ازای استفاده شما از خدماتشان جمع‌آوری می‌کنند و با قیمت‌های گزاف به شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشند. به همین دلیل شرکتی مانند گوگل چشم دوم شما در تمامی فعالیت های آنلاین و آفلاین شماست. در نهایت به این جمله می رسیم که چگونه شرکت ها از من و شما به عنوان محصول اصلی خود استفاده می کنند و به درآمدهای نجومی می رسند. اگر محصول رایگان است، شما محصول هستید.

  10 واقعیت جالب در مورد استیون اسپیلبرگ که شاید نمی دانستید

منبع: https://digiato.com/digitech/if-a-product-is-free-you-are-the-product