چگونه یک نفرین می تواند برای شخص مفید باشد؟

لعن و نفرین را می توان نشانه ای از کم هوشی یا تحصیلات در بسیاری از جوامع مترقی دانست. با این حال، برخی تحقیقات نشان داده است که اینطور نیست و گفتن کلماتی که فحش تلقی می شوند می تواند از جهاتی مفید باشد.

به گزارش CNN، تیموتی جی، استاد روانشناسی در کالج هنرهای لیبرال ماساچوست که بیش از 40 سال در مورد ناسزاگویی مطالعه کرده است، می گوید: “این فواید در طول دو دهه گذشته در نتیجه تحقیقات گسترده آشکار شده است. تحقیق در مورد مغز و احساسات.” “و همچنین فناوری بهبود یافته برای مطالعه آناتومی مغز.”

در زیر به اختصار به برخی از فواید لعن اشاره می کنیم.

فحش دادن با مهارت های زبانی مرتبط است

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که افراد تحصیل کرده در انتخاب کلمات ناسزا در ذهن خود بهتر هستند. این مشکل تا حدی نشان دهنده هوش است و معلوم می شود که استفاده از زبان با هوش مرتبط است. تیموتی جی می‌گوید: «افرادی که در استفاده از زبان مهارت دارند، در استفاده از ناسزا نیز خوب هستند.

جی می گوید: فحش دادن می تواند با هوش اجتماعی نیز مرتبط باشد. داشتن یک استراتژی خوب برای انتخاب بهترین مکان برای نفرین ،، یک مهارت شناختی اجتماعی شبیه به انتخاب لباس مناسب برای مناسبت های مختلف است.

علم همچنین رابطه مثبتی بین استفاده از ناسزا و صداقت پیدا کرده است. سه مطالعه در سال 2017 نشان داد افرادی که زیاد فحش می دهند بیشتر دروغ می گویند و به طور کلی صادق تر هستند. البته محققان تاکید کردند که استفاده از فحاشی بیشتر به این معنا نیست که فرد کمتر رفتار غیراخلاقی از خود نشان می دهد.

  حرکت دندان خروس قرمز در مقابل. آبی و دیگر نمایش های یوتیوب

فحش دادن تحمل درد را افزایش می دهد

علاوه بر این، نفرین می تواند تحمل شما را در برابر درد و سختی افزایش دهد. مطالعه دیگری نشان داد دوچرخه سوارانی که هنگام پدال زدن در مسیرهای سخت فحش می دهند نسبت به کسانی که از کلمات معمولی استفاده می کنند قدرت و قدرت بیشتری دارند.

مطالعه دیگری نشان داد که وقتی افراد دست های خود را در آب یخ می گذارند و نفرین می کنند، می توانند دست های خود را بیشتر از دیگران در آب یخ نگه دارند. ریچارد استیونز، روانشناس و محقق در دانشگاه کیل در استافوردشایر انگلستان می‌گوید: «کلمه این است که فحش دادن به شما کمک می‌کند با درد بهتر مقابله کنید.

استیونز می‌گوید توهین باعث ایجاد نوعی واکنش استرس در بدن می‌شود و ما را وارد عملکردهای دفاعی قدیمی‌مان می‌کند. عملکردی که طی آن آدرنالین ضربان قلب و تعداد تنفس را افزایش می دهد و ماهیچه ها را برای جنگ یا فرار آماده می کند.

به نظر می رسد نفرین بر سمت راست مغز متمرکز است که به عنوان بخش خلاق مغز نیز شناخته می شود. اما برن، نویسنده کتاب فحاشی برای تو خوب است، می‌گوید: «ما می‌دانیم که بیمارانی که سکته مغزی راست مغزی داشته‌اند، کمتر احساساتی می‌شوند و کمتر قادر به درک یا گفتن جوک‌ها هستند، و حتی اگر در گذشته زیاد فحش می‌دادند. آنها دیگر نمی خواهند فحش بدهند.» با این حال، حتی در دوران ویکتوریا، محققان خاطرنشان کردند که کسانی که توانایی صحبت ، را از دست داده بودند، هنوز هم قادر به فحش دادن بودند.

  مشکل جدید برای مشتریان سیستم تامین یکپارچه خودرو

تیموتی جی می گوید که ممکن است فحش دادن بخشی از تکامل انسان برای جلوگیری از درگیری فیزیکی بوده باشد. او می گوید که به ما این امکان را می دهد که خشم، عصبانیت یا حتی ترس خود را بدون اینکه زندگی خود را در معرض خطر جدی قرار دهیم ابراز کنیم.

در نهایت باید بگوییم که علیرغم تحقیقات انجام شده توسط محققان، لعن و نفرین در جامعه نامناسب و نامناسب تلقی می شود و حتی زمانی که افراد می خواهند نفرین کنند باید فرهنگ جامعه ای که در آن زندگی می کنند و همچنین شرایط را در نظر بگیرند. و احساساتی که دارند. . به مردم منتقل می شود و در بسیاری از جوامع فحش دادن در مقابل کودکان غیرقابل قبول است.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/how-swearing-could-be-benficial-for-us