مشکل جدید برای مشتریان سیستم تامین یکپارچه خودرو

دور جدید عرضه خودرو در سامانه یکپارچه مدتی پیش آغاز شد. در این دوره، خودروسازان با محصولات مازاد خود وارد این سیستم شدند. برخی از مشتریان که قصد خرید خودروهای مونتاژی را داشتند، از این پیشنهاد جدید استقبال کردند. با این حال، مشکل جدیدی پیش روی آنها قرار دارد.

همچنین بخوانید: افتتاح سامانه یکپارچه خودرو برای ثبت نام مشتری + لیست خودرو

بر اساس آنچه از شرایط فروش در اکثر خودروسازان دیده ایم، مهلت کوتاهی برای واریز وجه به حساب خودروسازان در نظر گرفته شده است. این مهلت کوتاه در حالی اعلام شد که بسیاری از خودروهای مونتاژ شده فروخته شده بالای یک میلیارد تومان قیمت داشتند. بنابراین مشتریان باید در مدت زمان کوتاهی مبلغی بیش از یک میلیارد تومان تهیه و به حساب شرکت خودروسازی واریز کنند. مشکلی که مشتریان را نگران می کند.

یک مشکل همزمان برای سایر مشتریان سیستم یکپارچه

البته این مشکل فقط مربوط به خودروهای مونتاژ شده نیست. چندی پیش دو خودروساز بزرگ کشور، نسخه جدید محصولات خود را با اختلاف قیمت بسیار زیاد روانه بازار کردند و سپس فراخوان مشتریان را آغاز کردند. مشتریان نیز باید مبلغ زیادی را به حساب شرکت خودروسازی واریز کنند. به عنوان مثال Suren Plus XU7P، Tara V1 Plus و Tara V4 با تفاوت قیمت قابل توجهی نسبت به مدل های قبلی خود در دسترس مشتریان قرار گرفتند.

افزایش قیمت خودرو در کارخانه، میزان بیمه مورد نیاز برای پیش خرید خودرو را افزایش داد. بنابراین مشتریان هم اکنون باید برای پیش خرید خودروهایی مانند پژو 207 یا اطلس حدود 200 میلیون تومان پول نقد بپردازند. طبیعتا برای تهیه این میزان پیش پرداخت زمان کوتاهی در نظر گرفته شد.

  در بین کودکان و بزرگسالان بسیار محبوب است، اما در نسل بعدی چندان محبوب نیست
سیستم یکپارچه

روزنامه دنیای تخصم در گزارشی به این موضوع پرداخته و راه حلی برای این مشکل پیشنهاد کرده است. به نوشته این روزنامه، متقاضیان درخواست دارند که سپرده مورد نیاز برای خرید خودرو در چند مرحله ارائه شود و حداقل به دو مرحله برسد. این روش در حال حاضر در بازارها استفاده می شود و حتی مشتریان تمام پول لازم را در یک مرحله و بلافاصله برای خرید خودروهای ارزان پرداخت نمی کنند. واضح است که اگر خودروسازان به خواسته مشتریان توجه نکنند، شاهد موج های پی درپی از لغو تحویل خودرو توسط مشتریان خواهیم بود.

منبع: https://digiato.com/car-news/the-new-problem-of-customers-of-the-integrated-car-supply-system