چین در سال 2023 رکورد زد. بالاترین ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در جهان

آژانس ملی چین اعلام کرد که ظرفیت تولید انرژی خورشیدی این کشور در سال 2023 شگفت انگیز خواهد بود 55.2 درصد بیشتر. چین قصد دارد تا سال 2060 انتشار کربن خود را به طور کامل خنثی کند. برای دستیابی به این هدف، این کشور متعهد شده است تا سال 2030 حدود 1200 گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید کند. چین اکنون پنج سال جلوتر از برنامه زمان بندی شده است و بالاترین ظرفیت تولید انرژی خورشیدی را در جهان دارد. .

بر اساس گزارش رویترز، ظرفیت تولید انرژی خورشیدی چین در سال 2023 به 55.2 درصد رسید. داده ها نشان می دهد که امسال با انرژی خورشیدی، بیش از 216 گیگاوات بیش از کل ظرفیت خورشیدی ایالات متحده برق تولید کرده است. علاوه بر پروژه های جدید خورشیدی، ظرفیت تولید انرژی بادی کشور نیز 20.7 درصد افزایش یافته است.

چین در سال 2023 بیش از هر کشور دیگری پنل خورشیدی نصب خواهد کرد. 216.9 گیگاوات ظرفیت خورشیدی که این کشور به شبکه خود اضافه کرد، همچنین رکورد قبلی 87.4 گیگاواتی در سال 2022 را شکست.

چین و انرژی خورشیدی

رکوردی برای چین در توانایی تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی

بر اساس گزارش ها، زمان استفاده از این امکانات کاهش یافته است که نشان می دهد رشد ظرفیت بیشتر از رشد تقاضای انرژی است. با این حال، بر اساس داده های منتشر شده، تولید برق آبی در سال گذشته حدود 5.6 درصد کاهش یافته است.

چین یکی از آلوده ترین کشورهای جهان است 75.9 گیگاوات همچنین انرژی باد را به مجموعه انرژی خورشیدی خود اضافه کرد که رکورد دیگری است. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، میزان انرژی‌های تجدیدپذیر در سال گذشته به رکورد 510 گیگاوات در سطح جهان رسید.

  ویژگی Jump Ahead برای کاربران ممتاز YouTube در دسترس است

تخمین زده می شود که چین احتمالاً 58 درصد از تاسیسات خورشیدی جهان و 60 درصد از تاسیسات انرژی بادی جهان را در سال 2023 به خود اختصاص خواهد داد. نیازهای برق

منبع: https://digiato.com/energy/china-breaks-2023-record-tops-solar-capacity