کاترین سالیوان، اولین زن آمریکایی که در فضا قدم زد

11 اکتبر 1984،کاترین سالیوان» در طول ماموریت STS-41-J همراه با “دیوید لیستما“، و یک پیاده روی فضایی 3.5 ساعته انجام داد. این پیاده روی فضایی برای نشان دادن امکان سوخت گیری ماهواره انجام شد.

اولین پیاده روی فضایی توسط یک زن سوتلانا ساویتسکایافضانورد شوروی اعدام شد.

کاترین سالیوان

کتی سالیوان زمین شناس، اقیانوس شناس، فضانورد ناسا و افسر نیروی دریایی ایالات متحده بود. او اولین زن آمریکایی است که در فضا قدم می زند و اولین زن در جهان است که در عمیق ترین قسمت اقیانوس شیرجه می زند.

هنگامی که سالیوان برای کریسمس سال 1976 از خانواده خود دیدن کرد، برادرش به او اطلاع داد که ناسا در حال پذیرش گروه جدیدی از فضانوردان است. بنابراین سالیوان برای این کار درخواست داد و برای یک هفته آزمایش‌ها و مصاحبه‌های فیزیکی و روانی دقیق فراخوانده شد.

با تایید ناسا، فضانوردی اولین شغل تمام وقت او شد.

سالیوان در زمان حضور در ناسا، اولین زنی بود که گواهینامه پوشیدن لباس فشار نیروی هوایی ایالات متحده را دریافت کرد. او در سال 1979 در طی یک پرواز 4 ساعته رکورد 19000 متر ارتفاع پرواز برای زنان آمریکایی را به نام خود ثبت کرد.

کاترین سالیوان
سالی راید دومین سفر خود را با سفر اول سالیوان انجام داد. STS-41-G اولین ماموریتی بود که شامل دو زن بود.

در مجموع، سالیوان سه پرواز فضایی با شاتل های فضایی انجام داد کشف، رقیب و آتلانتیس یک عمل او همچنین اتمسفر زمین را با آزمایش های متعددی مورد مطالعه قرار داد. او در سال 1993 پس از گذراندن 532 ساعت در فضا از ناسا بازنشسته شد.

پیاده روی فضایی

سالیوان به‌عنوان یک زمین‌شناس و اقیانوس‌شناس، در مأموریت STS-41-G، که محموله‌ی رصد زمین را حمل می‌کرد و قرار بود ماهواره تشعشع زمین را مستقر کند، به خوبی آشنا بود. او یکی از محققین آزمایش تصویربرداری و سنجش از دور رادار شاتل بود و به طور فعال در تحقیق در مورد استفاده از دوربین ها و سایر ابزارهای محفظه بار مشارکت داشت.

  نحوه گذاشتن پیام های ویدیویی در FaceTime در iOS 17

با این حال، این آزمایشات نبود که او را به مدت سه ساعت و نیم از فضاپیما خارج کرد. سالیوان و همکارش لیستما انتقال مایع آزمایشی را برای نشان دادن امکان سوخت‌گیری ماهواره‌ها در مدار انجام دادند.

منبع: https://digiato.com/articles/first-american-woman-to-walk-in-space