گوگل فعالانه به دنبال درج انواع مختلف تبلیغات در جستجوی مولد هوش مصنوعی خود است

گوگل در طول تماس های درآمدی خود تأیید کرد که در حال کار بر روی قالب های تبلیغاتی مختلف برای تجربه جستجوی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی است. گوگل در اوایل سال جاری برخی از ایده ها را به اشتراک گذاشت و ذکر در تماس درآمد می تواند نشان دهد که عرضه ممکن است زودتر اتفاق بیفتد. این پروژه به ویژه برای این شرکت مهم است زیرا با وجود چندین تلاش برای تنوع بخشیدن به منابع درآمد خود از طریق Google Cloud، خدمات و سایر شرط‌بندی‌ها، از جمله سخت‌افزار، هنوز اکثر درآمد گوگل از تبلیغات حاصل می‌شود.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، در تماس با درآمد سه ماهه سوم خود در سال 2023، گفت که این شرکت قصد دارد با یک قالب تبلیغاتی بومی متناسب با تجربه تولید کننده جستجو (SGE) آزمایش کند که در هر مرحله از سفر تحقیقاتی شخصی سازی شده است. »

اگرچه آزمایش او با جستجوی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه است، پیچای همچنین گفت که در مورد انتقال از جستجوی سنتی به جستجوی جدید احساس اطمینان می کند.

ما همیشه روی این انتقال کار کرده‌ایم، چه از دسکتاپ به موبایل، چه از موبایل حالا به تجربه‌ای با هوش مصنوعی. بنابراین این چیز جدیدی نیست، و من مطمئن هستم که با حرکت رو به جلو، قدرت تیم‌های ما – چه در بخش ارگانیک و چه در جنبه تبلیغاتی – برای ارائه یک تجربه مناسب برای کاربران، از جمله تبلیغات، قابل پرداخت خواهد بود. سود سهام،» او در جریان تماس سود گفت.

  راهنمای خرید لپ تاپ‌ مناسب برای ادیت (پاییز ۱۴۰۲)

گوگل تجربه جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در Google I/O، کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت در ماه مه به نمایش گذاشت. این ویژگی ابتدا در اختیار کاربران ایالات متحده قرار گرفت، سپس در ماه آگوست برای کاربران ژاپن و هند گسترش یافت.

این شرکت قبلاً تبلیغاتی را در بالا (روی دسکتاپ) و پایین (در تلفن همراه) منطقه نتایج SGE ارائه می دهد. اما او همچنین نمونه‌هایی از تبلیغات شخصی‌شده در EMS و آنچه ممکن است در یک رویداد بازاریابی در ماه می به نظر برسد را نشان داد. به عنوان مثال، اگر به دنبال یک تجربه مرور در Maio هستید، ممکن است یک تبلیغ شخصی برای تجربه سفر در SGE با یک برچسب “حامی مالی” ارائه شود.

تبلیغات در تجربه هوش مصنوعی محاوره ای.

اعتبار تصویر: گوگل

از طرف دیگر، ممکن است Google هنگام جستجوی کالایی برای خرید، نتایج حمایت شده را به شما نشان دهد.

دفتر SGE

اعتبار تصویر: گوگل

این شرکت در آخرین فراخوان درآمد خود فرمت ها را مشخص نکرده است. اما مدیر ارشد بازرگانی آن، فیلیپ شیندلر، گفت: “تبلیغ کنندگان هنوز این فرصت را دارند که در طول سفر جستجوی خود به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند.”

این شرکت درآمد 76.69 میلیارد دلاری را برای سه ماهه سوم سال 2023 گزارش کرد که نشان دهنده رشد 11 درصدی سال به سال است. کسب و کار تبلیغات 59.65 میلیارد دلار و کلود 8.41 میلیارد دلار درآمد داشته اند که کمتر از انتظارات تحلیلگران 8.64 میلیارد دلار است.

گوگل اعلام کرد که مردم هر روز بیش از ۷۰ میلیارد فیلم کوتاه تماشا می کنند، در حالی که در فوریه ۵۰ میلیارد بازدید روزانه اعلام شده بود. در طول نتایج سه ماهه دوم سال 2023، این شرکت اشاره کرد که بیش از 2 میلیارد نفر ماهانه در حال تماشای فیلم کوتاه هستند. این رقم در آخرین نتایج بدون تغییر باقی مانده است. شیندلر گفت که این شرکت کمپین‌های پخش ویدیوی خود را برای اجرای تبلیغات در همه قالب‌ها، از جمله فیلم‌های کوتاه، که معمولاً در ماه نوامبر در دسترس هستند، اجرا می‌کند.

  تعمیر تلسکوپ هابل توسط شاتل دیسکاوری

منبع: https://techcrunch.com/2023/10/25/google-is-actively-looking-to-insert-different-types-of-ads-in-its-generative-ai-search/