گوگل فهرستی از کاربرانی که بیشترین جستجو را در سال 2023 داشته اند را منتشر کرد

مطابق با سنت سالانه گوگل، گزارش برترین جستجوهای این شرکت در 12 ماه گذشته منتشر شده است که نشان می دهد مردم در سراسر جهان در سال 2023 چه چیزی را بیشتر جستجو کرده اند.

از آنجایی که زمان زیادی تا پایان سال 2023 باقی نمانده است، گوگل شروع به شناسایی بیشترین موضوعات جستجو شده در سال گذشته کرده است. منوی جستجوی جهانی این شرکت به بخش های مختلفی تقسیم شده است که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

بیشترین جستجو در گوگل در سال 2023

در سال 2023 بیشترین جستجو در بخش اخبار مربوط به “جنگ در غزه” است. «زیردریایی تایتانیک» در جایگاه دوم و «زلزله ترکیه» در جایگاه سوم قرار گرفتند. طوفان هیلاری و طوفان ایدالیا نیز به ترتیب چهارم و پنجمین داستان های برتر از نظر جستجوهای گوگل بودند.

از میان چهره های معروف، کاربران در سال 2023 از دامار هملین بازیکن فوتبال آمریکایی، جرمی رنر بازیگر، اندرو تیت شخصیت جنجالی رسانه های اجتماعی، کیلیان امباپه بازیکن ملی پوش فرانسوی و تراویس کلسه بازیکن فوتبال آمریکایی نام بردند و به جستجوی فوتبال آمریکایی پرداختند.

به گفته گوگل، فیلم‌های «باربی»، «اپنهایمر»، «جوان»، «صدای آزادی» و «جان ویک: فصل چهارم» بیشترین جستجو را داشته‌اند. «Lost of Ace»، «Wednesday»، «Ginny and Georgia»، «One Piece» و «Kaleidscope» به ترتیب پرجستجوترین برنامه های تلویزیونی سال 2023 هستند.

در لیست پر جستجوی سال 2023، Hogwarts Legacy بیشترین جستجو را داشته و Yoasobi’s Idol بیشترین جستجو را داشته است. شکیرا همچنین پرجستجوترین خواننده سال 2023 بود.

در بین تیم های ورزشی شاید اینترمیامی به دلیل حضور لیونل مسی بیشترین محبوبیت را داشته باشد. لس آنجلس لیکرز، النصر، منچسترسیتی و میامی هیت در رده های بعدی قرار دارند.

  تفاوت بین هدفون و هدفون چیست؟

گوگل نیز به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تولد موتور جستجوی خود فهرستی از مهم ترین جستجوهای تاریخ خود را منتشر کرد. این فهرست که شامل روندهای سال 2004 به بعد یعنی از ابتدای ثبت روندها می شود، دسته بندی های مختلفی را در بر می گیرد. به عنوان مثال بیشترین جستجوگر ورزشکار در جهان «کریستیانو رونالدو»، فیلم یا سریال پر جستجو «هری پاتر» و بیشترین جستجو شده انیمه Naruto: Shippuden است.

منبع: https://digiato.com/tech/google-released-2023-year-in-search