یاسمین مقبلی برای اولین بار در فضا سبزی سیاه می خورد!

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی الاصل که در اوایل شهریور ماه سال جاری به ایستگاه فضایی بین المللی رفته بود، اکنون در یک پست وبلاگی در صفحه شخصی خود در وب سایت ایکس، درباره اولین تجربه خوردن غذاهای سیاه و گیاهی در فضا بحث می کند. در این ایستگاه

یاسمین مقبلی پست شما او اعلام کرد که این آخر هفته یکی از غذاهای ایرانی مورد علاقه اش را با دوستانش خورده است. وی نوشت: البته این غذا را به روش سنتی و با برنج خوردیم اما متاسفانه تلاشی نشد.

یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی بین المللی سبزی سیاه خورد

المقبلی همچنین در پست خود معنای اصطلاح نوش جان را برای مخاطبان بین المللی خود روشن کرد. او می گوید خوشحال است که بخشی از فرهنگ خود را با کمک این غذا با همکارانش به اشتراک می گذارد. و به نظر می‌رسید که فضانوردان دیگر هم رنگ سیاه و سبز را دوست دارند.

این فضانورد ایرانی الاصل توضیح داد: بو و طعم (گورمه سبزی) شگفت انگیز بود و مرا به خانه بازگرداند. فکر می کنم این اولین باری بود که کسی در فضا شاه توت می خورد!

یاسمین مقبلی فضانورد آینده ناسا است که چندین ماه را در ایستگاه فضایی بین المللی سپری خواهد کرد. چندی پیش، در یک راهپیمایی فضایی، او و همکارش لورل اوهارا یک کیسه ابزار را گم کردند. با این حال، فضانوردان بعداً این کیسه را از طریق دوربین ایستگاه پیدا کردند.

ایستگاه فضایی بین المللی همواره میزبان گروهی از فضانوردان از کشورهای مختلف بوده است که این بار یک ایرانی نیز در میان آنها حضور دارد. البته یاسمین مقبلی متولد آلمان است اما خانواده ای ایرانی دارد. او فارغ التحصیل موسسه فناوری ماساچوست است و هزاران ساعت پرواز را ثبت کرده است.

  رویداد 9 نوامبر اپل بر روی مدل های مک بوک پرو M3 متمرکز خواهد بود

منبع: https://digiato.com/astronomy/jasmin-moghebli-ate-ghorme-sabzi-iss