مفهوم کرایسلر هالسیون به عنوان یادآوری این موضوع است که این شرکت می تواند چیزی بیش از یک مینی ون باشد

کرایسلر که قرار است سال آینده 100 ساله شود، زمانی مدل‌های مختلفی تولید می‌کرد، اما اکنون برندی است که بیشتر به خاطر مینی‌ون‌های Pacifica شناخته می‌شود. اما اکنون این شرکت در تلاش است تا با معرفی یک خودروی مفهومی که از یک مینی ون فاصله دارد، بیانیه ای جسورانه در مورد آینده خود ارائه دهد.

کانسپت کرایسلر هالسیون یک رودستر خیره کننده و با تکنولوژی بالا با پیشرانه الکتریکی و قابلیت های کاملاً مستقل است. و در حالی که خودروساز هیچ برنامه ای فوری برای تولید آن ندارد، Halcyon قصد دارد نشان دهد که سازنده مینی ون چیزی بیش از نشستن و فکر ، به مینی ون ها انجام می دهد.

تصویر: © 2024 Stellantis

کریستین فوئل، مدیر عامل برند کرایسلر، ماه گذشته در یک نشست مطبوعاتی گفت: «ما می‌خواهیم کرایسلر پیشرفته باشد، این مطمئناً است». اما ما می خواهیم فناوری و آزمایشات پیشرفته را به زندگی واقعی وارد کنیم، نه فقط به عنوان یک پروژه علمی.

کرایسلر اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال 2028 فقط خودروهای برقی بفروشد و Halcyon قرار است به عنوان نمایشی از نحوه به کارگیری فناوری های آینده توسط این شرکت عمل کند. اما این وسیله نقلیه آماده تولید نیست، زیرا فاقد بسیاری از مشخصات مرتبط مانند ظرفیت باتری، برد، عملکرد و غیره است. در عوض، آن را به عنوان یک نسخه کامل خودرویی از نمایشگر کابین خلبان در نظر بگیرید که کرایسلر بیش از یک سال پیش در CES به نمایش گذاشت.

تصویر: © 2024 Stellantis

Halcyon مجموعه ای از فناوری های در دست توسعه در Stellantis مادر کرایسلر، از جمله سیستم عامل STLA Brain، کمک راننده STLA AutoDrive و سیستم اطلاعات سرگرمی STLA SmartCockpit را ترکیب می کند. مفهوم Halcyon به گونه ای طراحی شده است که همه این محصولات را با هم به عنوان یک سیستم یکپارچه ارائه دهد.

  Microsoft Visual Studio Pro را با 45 دلار بخرید

Halcyon بر روی پلتفرم STLA Large Stellantis ساخته شده است، که یکی از چهار پلت فرمی است که در روز EV این خودروساز در سال 2021 به نمایش گذاشته شد. (STLA Small، STLA Medium، STLA Large و STLA Frame وجود دارد.)

سواری بسیار کم روی زمین – کرایسلر می گوید که تنها حدود چهار اینچ از زمین فاصله خواهد داشت – این کانسپت همچنین دارای چهار در است که به سمت بیرون باز می شوند، مانند درهای فرانسوی، یا مانند کرایسلر l که به آن «سبک فرش قرمز» می گویند. یک سایبان پروانه ای در هر طرف نیز فضای بیشتری را برای ورود و خروج از این مفهوم بسیار کم فراهم می کند.

تصویر: © 2024 Stellantis

تصویر: © 2024 Stellantis

تصویر: © 2024 Stellantis

تصویر: © 2024 Stellantis

کرایسلر همچنین از مواد بازیافتی زیادی برای فضای داخلی استفاده می کند، از جمله آرم گلگیر این خودروساز که از سی دی های موسیقی خرد شده و بازیافتی ساخته شده است. به طور کلی، این شرکت می گوید 95 درصد از فضای داخلی از مواد “پایدار” ساخته شده است.

البته هوش مصنوعی نقش اصلی را در این مفهوم ایفا می کند، همانطور که واقعیت افزوده و اتصال وسایل نقلیه. این شامل دستیارهای صوتی هوش مصنوعی، ناوبری پیش‌بینی‌کننده و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار هوایی است. کرایسلر هالسیون خودرویی است که شما را بر اساس ترجیحات شما می شناسد و می تواند هنگام سوار شدن به خودرو تغییرات پیشگیرانه را در مواردی مانند سیستم HVAC ایجاد کند.

تصویر: © 2024 Stellantis

همچنین بسیاری از ویژگی‌های بصری و صوتی طراحی شده‌اند تا احساس راحتی بیشتری در ایجاد یک محیط ذن داشته باشید. و هنگامی که در حالت کاملاً خودمختار است، فرمان و پدال‌ها جمع می‌شوند تا چیدمان صندلی راحت‌تری ایجاد کنند.

  نقد و بررسی فیلم Expend4bles: Rambos Never Dies

این مفهوم واقعاً مبتنی بر این ایده است که روزی به زودی همه ما سوار وسایل نقلیه کاملاً بدون راننده خواهیم شد – نظریه ای که به طور گسترده توسط کارشناسان رد شده است. اگر و زمانی که ما وسایل نقلیه خودران داشته باشیم، آنها تقریباً به طور قطع وسایل نقلیه متعلق به ناوگان خواهند بود که برای خدمات تجاری مانند تحویل و تاکسی های ربات استفاده می شوند.

تصویر: © 2024 Stellantis

با این حال، کرایسلر می‌خواهد مطمئن باشد که برای هر آینده خودمختار آماده است، بنابراین بر این اساس Halcyon را فریب می‌دهد. این کانسپت (و خودروهای احتمالی کرایسلر در آینده) به ویژگی‌های رانندگی خودکار مجهز خواهند شد، مانند «سایت شیشه‌ای با قابلیت کاهش نور و شیشه جلو که می‌تواند با صندلی‌های آرام برای حالت رصد ستاره‌ها در واقعیت افزوده منحصربه‌فرد، مات شود. خوب به نظر می رسد.

در طول جلسه توجیهی، Feuell اذعان کرد که کرایسلر هنوز کار دارد تا بتواند استقلال کامل را به مشتریان خود ارائه دهد. او گفت: “قابلیت رانندگی خودران بدیهی است که در سطح 2 و سطح 2 پلاس کاملاً بالغ است.” با رسیدن به سطوح 3 و 4، هنوز کارهای توسعه‌ای باید انجام شود تا مداخله نکنیم، چشم خود را ببندیم و همچنان الزامات امنیتی را که باید رعایت کنیم، برآورده کنیم.»

تصویر: © 2024 Stellantis

سایر ویژگی‌های آینده‌نگر و اثبات‌نشده عبارتند از: «فناوری انتقال انرژی بی‌سیم پویا (DWPT) برای شارژ بی‌سیم خودرو در حین حرکت و امکان برد نامحدود. ایده این است که وقتی در جاده‌هایی رانندگی می‌کنید که دارای قابلیت شارژ القایی هستند – که امروزه در هیچ کجا یافت نمی‌شود – هالسیون خودش شارژ می‌شود. کرایسلر می گوید این کانسپت دارای یک باتری 800 ولتی لیتیوم سولفور خواهد بود که ردپای کربن آن 60 درصد کمتر از سایر باتری های خودروهای الکتریکی است.

  پرچم ما به این معنی است که مرگ ممکن است از مکس عبور کند

Halcyon یک پروژه علمی سرگرم کننده است، اما آزمایش واقعی آن در سال 2025 انجام می شود، زمانی که کرایسلر قصد دارد اولین خودروی الکتریکی خود را رونمایی کند. این شرکت قبلاً شاسی‌بلند Airflow را ارائه کرده است، یک نمونه اولیه نزدیک به تولید که احتمالاً پایه‌ای برای خودروی الکتریکی آینده خواهد بود.

تصویر: © 2024 Stellantis

این شرکت سال گذشته تولید سدان کرایسلر 300 را متوقف کرد و پسیفیکا و پاسیفیکا هیبرید را به عنوان تنها مدل‌های باقی‌مانده باقی گذاشت. این خودرو سال گذشته حدود 133000 مینی ون فروخت که آن را به یکی از بدترین برندهای Stellantis تبدیل کرد. باید دید که آیا این درآمدها برای راه اندازی فرآیند پرهزینه توسعه طیف وسیعی از خودروهای تمام الکتریکی کافی خواهد بود یا خیر. اما Feuell گفت که این شرکت در موقعیت خوبی برای دستیابی به اهداف خود قرار دارد.

او گفت: “ببین، من همیشه آرزو می کنم که بیشتر و سریع تر داشته باشم.” ما در دو سال گذشته سودآوری برند را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده ایم. و به توسعه محصولات جدیدی که در آینده خواهید دید کمک مالی می کند.

منبع: https://www.theverge.com/2024/2/13/24067683/chrysler-halcyon-concept-ev-autonomous-specs-photos