به‌روزرسانی نرم‌افزار جدید Rivian به شما کمک می‌کند تا از همه شارژرهای برقی خراب جلوگیری کنید

Rivian به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را ارائه می‌کند که به مشتریان خود بینش بهتری در مورد اینکه کدام شارژرهای خودروی الکتریکی را بازدید کنند – و از کدام‌ها اجتناب کنند، می‌دهد.

قابلیت اطمینان شارژ وسایل نقلیه الکتریکی برای بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه پلاگین یک دردسر جدی باقی می‌ماند و شرکت‌هایی را که این خودروها را می‌فروشند مجبور می‌کند برای ایجاد اعتماد به تکاپو بیفتند. راه حل Rivian استفاده از ناوگان خودروهای خود برای جمع آوری داده ها در مورد شارژرهای معیوب است که سپس از طریق الگوریتم نرم افزار این شرکت کاهش می یابد.

Wassym Bensaid، رئیس نرم افزار در Rivian، گفت: «برنامه ریزی برای شارژ و سفر ستاره شمالی ما در وسایل نقلیه الکتریکی باید کارساز باشد. لبه. “نباید بهش فکر کنی.”

ستاره شمالی ما شارژ می‌شود و برنامه‌ریزی سفر با وسایل نقلیه الکتریکی باید کار کند.»

من این شانس را داشتم که به‌روزرسانی نرم‌افزار جدید Rivian را در یک سفر جاده‌ای اخیر در یک SUV R1S آزمایش کنم. با وارد ، یک مقصد، ده‌ها شارژر روی ناوبری خودرو ظاهر می‌شوند که هر کدام یک حرف رتبه‌بندی را نشان می‌دهند. رتبه “A” نشانه این است که شارژر در شرایط خوبی کار می کرد، در حالی که “F” برای خود صحبت می کند.

بن سعید گفت: «در کمال تعجب، در واقع چندین شارژر با درجه F وجود دارد. این یکی از لحظه‌های «ههههههههههههههههههههтата» بود.

بن سعید گفت که سیستم رتبه بندی جدید با انبوهی از داده های جمع آوری شده توسط مشتریان Rivian تعیین می شود. هر وسیله نقلیه متصل است و دائماً داده ها را به دفتر مرکزی شرکت ارسال می کند، که سپس برای حذف “نویز” که برای الگوریتم تصمیم گیری ضروری نیست، پردازش می شود.

وی اظهار داشت: “هر بار که یکی از وسایل نقلیه ما با شارژر تعامل می کند، مقدار مشخصی داده داریم که در فضای ابری آپلود می شود و به ما درک بسیار دقیقی از سلامت جلسه خودرو می دهد.” بنابراین ما نه تنها به تعداد جلسات موفق، بلکه به تعداد تلاش‌هایی که انجام داده‌اید نیز داده‌هایی دریافت می‌کنیم؟ پرداخت چگونه انجام شد؟ سرعت تعامل چقدر است؟ حداکثر عملکرد کلی شما در طول یک جلسه چقدر است؟ رفتار درجه بندی حرارتی چیست؟ »

داده ها با تعدادی از مکانیسم های وزن دهی ترکیب شده اند تا به مهندسان Rivian خوانش دقیقی از سلامت کلی هر شارژر ارائه دهند. این شرکت به دنبال داده‌های مربوط به جلسات شارژ موفق و همچنین شارژ با عملکرد بالا است تا شارژر را به مشتریان خود توصیه کند.

هر وسیله نقلیه الکتریکی هنگام وصل شدن به برق، پروتکل‌های داده را با شارژرهای شخص ثالث مبادله می‌کند، اما اکثر اپراتورهای شارژ خودروهای برقی داوطلبانه اطلاعات قابل اطمینان و در دسترس بودن را در زمان واقعی ارائه نمی‌کنند، و باعث می‌شود که صاحبان خودرو هر بار که به سمت یک شارژر عمومی می‌روند، تاس بیندازند. . در نظرسنجی‌ها، دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی اغلب از قابلیت اطمینان شارژ به عنوان مهمترین مشکل در تجربه مالکیت خود یاد می‌کنند.

به این ترتیب، سازندگان خودروهای برقی باید راه‌حل‌هایی را ایجاد کنند. برخی از جمع سپاری برای تعیین اینکه آیا ایستگاه شارژ ارزش سفر را دارد یا خیر استفاده می کنند. راه حل Rivian جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد شارژ از وسایل نقلیه خود به امید ارائه نوعی تصویر منسجم از شارژ خودروهای الکتریکی در آمریکا است. بنسید گفت که این شرکت بیش از یک سال قبل از ارائه آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، داده‌های مربوط به عملکرد شارژ خودروهای الکتریکی را جمع‌آوری کرده است.

او گفت که این شرکت قبل از اینکه بتواند به طور دقیق یک شارژر را توصیه کند (یا نه) به تعداد معینی جلسات شارژ «از نظر آماری مرتبط» نیاز دارد. به این ترتیب، Rivian محدود به داده هایی است که از وسایل نقلیه خود جمع آوری می کند. ناوگان مشتریان این شرکت یکپارچه نیست. این شرکت از اکتبر 2021 کمتر از 100000 کامیون الکتریکی، شاسی بلند و ون تولید کرده است. اما بنسید اذعان کرد که الگوریتم آن نمی تواند تصویر کاملی از شارژ در ایالات متحده ترسیم کند – حداقل هنوز.

Rivian همچنین در حال کار بر روی یک سیستم بازخورد مشتری موازی است که قصد دارد در نهایت در یک به‌روزرسانی نرم‌افزار دیگر آن را عرضه کند. به این ترتیب، دارندگان وسایل نقلیه Rivian نیز می توانند امتیازات خود را ارائه دهند که می تواند در کنار فرآیند امتیازدهی الگوریتمی شرکت در نظر گرفته شود.

Rivian همچنین در حال کار بر روی یک سیستم بازخورد مبتنی بر مشتری موازی است.

در ایالات متحده، شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در حال بهبود است، اما هنوز راه زیادی در پیش است تا بتوان آن را یک سیستم کافی نامید. شبکه شارژ امروزه گرفتار نرم افزارهای باگ، کابل های فرسوده، سیستم های پرداخت گیج کننده است و اغلب در معرض سرما یا گرمای شدید قرار دارد.

اما شارژ در حال بهبود است! Rivian، مانند هر شرکت دیگری که خودروهای الکتریکی تولید می کند، اخیراً شروع به ارائه دسترسی به شبکه سوپرشارژر بسیار برتر تسلا به مشتریان خود کرده است. آداپتورها تا زمانی که خودروهای خود ریویان با پورت تسلا به صورت بومی یکپارچه شده از مونتاژ خارج شوند، مورد نیاز خواهند بود. اما وقتی این اتفاق می‌افتد، می‌توانید دنیایی را تصور کنید که در آن شارژ ، چندان هم سیزیفی نیست. Rivian گفت همچنین قصد دارد صدها شارژر سریع DC خود را در سراسر کشور یا در 600 مکان در چند سال آینده نصب کند.

اما شارژ همچنان یک چشم انداز پرخطر است. با توجه به وضعیت کنونی، Rivian هر چه در توان دارد انجام می دهد تا به مشتریان خود کمک کند تا در آب های خطرناک حرکت کنند. بن سعید تکرار کرد: «شارژ باید کار کند. «و هر چه مشتریان راضی‌تر به دست آوریم، اضطراب ناشی از شارژ را به عنوان مانعی برای پذیرش بیشتر از بین می‌بریم.» »

منبع: https://www.theverge.com/2024/4/15/24130849/rivian-ev-charger-score-software-update

پورشه دو مدل هیبریدی جدید را به مجموعه پانامرای پلاگین خود اضافه می کند

پورشه دو پانامرا هیبریدی پلاگین جدید را معرفی کرده است، زیرا این خودروساز آلمانی به دنبال این است که با ارائه مجموعه گسترده‌تری از آپشن‌های برقی‌شده، شرط‌های خود را جبران کند.

اواخر سال گذشته، پورشه نسل سوم پانامرا را معرفی کرد که شامل پانامرا توربو E-Hybrid به عنوان اولین مدل از چهار مدل پانامرا E-Hybrid بود که در نهایت عرضه خواهد شد. امروز، این خودروساز دو خودروی دیگر را اضافه می کند: پانامرا 4 E-Hybrid و پانامرا 4S E-Hybrid. مدل چهارم متعاقبا اعلام خواهد شد.

پورشه ادعا می کند که با عرضه این دو نوع جدید به “تقاضای قابل توجه برای پیشرانه های کارآمد و پویا E-Hybrid” پاسخ می دهد. در واقع، حتی با کاهش رشد فروش خودروهای الکتریکی با باتری خالص، هیبریدی ها به طور فزاینده ای در بازارهای مختلف مورد تقاضا هستند.

اما این یک پورشه است، بنابراین ارزان نخواهد بود. 4 E-Hybrid از 117,495 دلار شروع می شود، در حالی که 4S E-Hybrid از 128,795 دلار شروع می شود (هر دو شامل هزینه مقصد هستند). پیش‌سفارش‌ها را می‌توان از اواخر ماه مارس انجام داد و انتظار می‌رود تحویل تا پاییز آغاز شود.

پانامرا 4 E-Hybrid با ترکیب یک سیستم هیبریدی جدید با یک موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربو با قدرت 224 کیلووات یا 300 ، بخار، شتاب بهتر و گشتاور بهبود یافته را ارائه خواهد کرد. سیستم ترکیبی 346 کیلووات یا 463 ، بخار، با حداکثر گشتاور 479 پوند بر فوت، شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت در 3.9 ثانیه و حداکثر سرعت مسیر 174 مایل در ساعت تولید می کند.

در همین حال، 4S E-Hybrid همچنین دارای یک موتور 2.9 لیتری شش سیلندر با قدرت کمی بالاتر 260 کیلووات یا 348 ، بخار خواهد بود. کل سیستم 400 کیلووات یا 536 ، بخار قدرت و حداکثر گشتاور 553 پوند فوت خواهد داشت. این به پانامرا 4S E-Hybrid این امکان را می‌دهد تا در 3.5 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت شتاب بگیرد و به حداکثر سرعت 180 مایل در ساعت برسد.

چیزهای بیشتری در مورد این دو مدل جدید وجود دارد، از جمله سرعت شارژ بالاتر و پاسخ بهتر دریچه گاز. باتری جدید نیز بزرگتر است و ظرفیت ناخالص 25.9 کیلووات ساعت دارد که آن را در میان بهترین هایبریدهای پلاگین قرار می دهد. پورشه می گوید حدود 45 درصد ظرفیت بیشتری نسبت به مدل های قبلی خود دارد.

یک شارژر AC یکپارچه 11 کیلوواتی می تواند باتری را تنها در دو ساعت در شرایط خوب شارژ کند. و یک موتور الکتریکی کاملاً جدید، که مکمل موتور بنزینی است، به تنهایی 140 کیلووات یا 187 ، بخار و همچنین 331 پوند فوت تولید می کند. گشتاور، آن را قوی تر از آنچه در نسل قبلی استفاده می شد.

هر دو 4 و 4S با روشن شدن در حالت تمام الکتریکی E-Power شروع به کار خواهند کرد. پورشه می‌گوید هنگامی که وضعیت شارژ باتری از حداقل مقدار معینی پایین می‌آید، سیستم به‌طور خودکار به حالت Hybrid Auto تغییر می‌کند که پیشرانه را بر اساس وضعیت فعلی رانندگی مدیریت می‌کند. و یک سیستم ناوبری هوشمند اطلاعات مسیر را به وسیله نقلیه می فرستد که توسط حالت Hybrid Auto پردازش می شود تا “استراتژی انتقال را بهینه کند”. به عنوان مثال، حالت رانندگی را می توان برای مصرف انرژی کمتر هنگام رانندگی در شهر، با توقف و استارت زیاد، بهینه کرد.

دو حالت رانندگی اضافی، E-Hold و E-Charge نیز مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند. در حالت E-Hold، وضعیت فعلی شارژ باتری حفظ می شود. در حالت E-Charge، باتری با سرعت بالای 34 مایل در ساعت توسط موتور احتراقی تا 80 درصد شارژ می شود.

در حالت اسپورت و اسپورت پلاس، وضعیت هدفمند شارژ باتری به ترتیب به 20 و 30 درصد کاهش می یابد (قبلاً 30 درصد و 80 درصد). امیدواریم این کار برای بهبود عمر باتری بدون به خطر انداختن عملکرد در نظر گرفته شده است.

پورشه اخیراً کمی دچار مشکل شده است و از یک ماکان تمام الکتریکی و یک تایکان تازه با قابلیت شارژ فوق سریع رونمایی کرده است. اما با پایین آمدن سرعت فروش خودروهای الکتریکی، این خودروساز با افزایش تعداد مدل های هیبریدی خود، شرط های خود را جبران می کند.

پورشه بیش از 10 سال است که در بازی هیبریدی حضور دارد و نسخه های هیبریدی پلاگین کاین و پانامرا و همچنین مدل های هیبریدی غیر پلاگین پانامرا و کاین را ارائه می دهد.

منبع: https://www.theverge.com/2024/2/19/24077329/porsche-hybrids-4-4s-panamera-specs-price

مفهوم کرایسلر هالسیون به عنوان یادآوری این موضوع است که این شرکت می تواند چیزی بیش از یک مینی ون باشد

کرایسلر که قرار است سال آینده 100 ساله شود، زمانی مدل‌های مختلفی تولید می‌کرد، اما اکنون برندی است که بیشتر به خاطر مینی‌ون‌های Pacifica شناخته می‌شود. اما اکنون این شرکت در تلاش است تا با معرفی یک خودروی مفهومی که از یک مینی ون فاصله دارد، بیانیه ای جسورانه در مورد آینده خود ارائه دهد.

کانسپت کرایسلر هالسیون یک رودستر خیره کننده و با تکنولوژی بالا با پیشرانه الکتریکی و قابلیت های کاملاً مستقل است. و در حالی که خودروساز هیچ برنامه ای فوری برای تولید آن ندارد، Halcyon قصد دارد نشان دهد که سازنده مینی ون چیزی بیش از نشستن و فکر ، به مینی ون ها انجام می دهد.

تصویر: © 2024 Stellantis

کریستین فوئل، مدیر عامل برند کرایسلر، ماه گذشته در یک نشست مطبوعاتی گفت: «ما می‌خواهیم کرایسلر پیشرفته باشد، این مطمئناً است». اما ما می خواهیم فناوری و آزمایشات پیشرفته را به زندگی واقعی وارد کنیم، نه فقط به عنوان یک پروژه علمی.

کرایسلر اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال 2028 فقط خودروهای برقی بفروشد و Halcyon قرار است به عنوان نمایشی از نحوه به کارگیری فناوری های آینده توسط این شرکت عمل کند. اما این وسیله نقلیه آماده تولید نیست، زیرا فاقد بسیاری از مشخصات مرتبط مانند ظرفیت باتری، برد، عملکرد و غیره است. در عوض، آن را به عنوان یک نسخه کامل خودرویی از نمایشگر کابین خلبان در نظر بگیرید که کرایسلر بیش از یک سال پیش در CES به نمایش گذاشت.

تصویر: © 2024 Stellantis

Halcyon مجموعه ای از فناوری های در دست توسعه در Stellantis مادر کرایسلر، از جمله سیستم عامل STLA Brain، کمک راننده STLA AutoDrive و سیستم اطلاعات سرگرمی STLA SmartCockpit را ترکیب می کند. مفهوم Halcyon به گونه ای طراحی شده است که همه این محصولات را با هم به عنوان یک سیستم یکپارچه ارائه دهد.

Halcyon بر روی پلتفرم STLA Large Stellantis ساخته شده است، که یکی از چهار پلت فرمی است که در روز EV این خودروساز در سال 2021 به نمایش گذاشته شد. (STLA Small، STLA Medium، STLA Large و STLA Frame وجود دارد.)

سواری بسیار کم روی زمین – کرایسلر می گوید که تنها حدود چهار اینچ از زمین فاصله خواهد داشت – این کانسپت همچنین دارای چهار در است که به سمت بیرون باز می شوند، مانند درهای فرانسوی، یا مانند کرایسلر l که به آن «سبک فرش قرمز» می گویند. یک سایبان پروانه ای در هر طرف نیز فضای بیشتری را برای ورود و خروج از این مفهوم بسیار کم فراهم می کند.

تصویر: © 2024 Stellantis

تصویر: © 2024 Stellantis

تصویر: © 2024 Stellantis

تصویر: © 2024 Stellantis

کرایسلر همچنین از مواد بازیافتی زیادی برای فضای داخلی استفاده می کند، از جمله آرم گلگیر این خودروساز که از سی دی های موسیقی خرد شده و بازیافتی ساخته شده است. به طور کلی، این شرکت می گوید 95 درصد از فضای داخلی از مواد “پایدار” ساخته شده است.

البته هوش مصنوعی نقش اصلی را در این مفهوم ایفا می کند، همانطور که واقعیت افزوده و اتصال وسایل نقلیه. این شامل دستیارهای صوتی هوش مصنوعی، ناوبری پیش‌بینی‌کننده و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار هوایی است. کرایسلر هالسیون خودرویی است که شما را بر اساس ترجیحات شما می شناسد و می تواند هنگام سوار شدن به خودرو تغییرات پیشگیرانه را در مواردی مانند سیستم HVAC ایجاد کند.

تصویر: © 2024 Stellantis

همچنین بسیاری از ویژگی‌های بصری و صوتی طراحی شده‌اند تا احساس راحتی بیشتری در ایجاد یک محیط ذن داشته باشید. و هنگامی که در حالت کاملاً خودمختار است، فرمان و پدال‌ها جمع می‌شوند تا چیدمان صندلی راحت‌تری ایجاد کنند.

این مفهوم واقعاً مبتنی بر این ایده است که روزی به زودی همه ما سوار وسایل نقلیه کاملاً بدون راننده خواهیم شد – نظریه ای که به طور گسترده توسط کارشناسان رد شده است. اگر و زمانی که ما وسایل نقلیه خودران داشته باشیم، آنها تقریباً به طور قطع وسایل نقلیه متعلق به ناوگان خواهند بود که برای خدمات تجاری مانند تحویل و تاکسی های ربات استفاده می شوند.

تصویر: © 2024 Stellantis

با این حال، کرایسلر می‌خواهد مطمئن باشد که برای هر آینده خودمختار آماده است، بنابراین بر این اساس Halcyon را فریب می‌دهد. این کانسپت (و خودروهای احتمالی کرایسلر در آینده) به ویژگی‌های رانندگی خودکار مجهز خواهند شد، مانند «سایت شیشه‌ای با قابلیت کاهش نور و شیشه جلو که می‌تواند با صندلی‌های آرام برای حالت رصد ستاره‌ها در واقعیت افزوده منحصربه‌فرد، مات شود. خوب به نظر می رسد.

در طول جلسه توجیهی، Feuell اذعان کرد که کرایسلر هنوز کار دارد تا بتواند استقلال کامل را به مشتریان خود ارائه دهد. او گفت: “قابلیت رانندگی خودران بدیهی است که در سطح 2 و سطح 2 پلاس کاملاً بالغ است.” با رسیدن به سطوح 3 و 4، هنوز کارهای توسعه‌ای باید انجام شود تا مداخله نکنیم، چشم خود را ببندیم و همچنان الزامات امنیتی را که باید رعایت کنیم، برآورده کنیم.»

تصویر: © 2024 Stellantis

سایر ویژگی‌های آینده‌نگر و اثبات‌نشده عبارتند از: «فناوری انتقال انرژی بی‌سیم پویا (DWPT) برای شارژ بی‌سیم خودرو در حین حرکت و امکان برد نامحدود. ایده این است که وقتی در جاده‌هایی رانندگی می‌کنید که دارای قابلیت شارژ القایی هستند – که امروزه در هیچ کجا یافت نمی‌شود – هالسیون خودش شارژ می‌شود. کرایسلر می گوید این کانسپت دارای یک باتری 800 ولتی لیتیوم سولفور خواهد بود که ردپای کربن آن 60 درصد کمتر از سایر باتری های خودروهای الکتریکی است.

Halcyon یک پروژه علمی سرگرم کننده است، اما آزمایش واقعی آن در سال 2025 انجام می شود، زمانی که کرایسلر قصد دارد اولین خودروی الکتریکی خود را رونمایی کند. این شرکت قبلاً شاسی‌بلند Airflow را ارائه کرده است، یک نمونه اولیه نزدیک به تولید که احتمالاً پایه‌ای برای خودروی الکتریکی آینده خواهد بود.

تصویر: © 2024 Stellantis

این شرکت سال گذشته تولید سدان کرایسلر 300 را متوقف کرد و پسیفیکا و پاسیفیکا هیبرید را به عنوان تنها مدل‌های باقی‌مانده باقی گذاشت. این خودرو سال گذشته حدود 133000 مینی ون فروخت که آن را به یکی از بدترین برندهای Stellantis تبدیل کرد. باید دید که آیا این درآمدها برای راه اندازی فرآیند پرهزینه توسعه طیف وسیعی از خودروهای تمام الکتریکی کافی خواهد بود یا خیر. اما Feuell گفت که این شرکت در موقعیت خوبی برای دستیابی به اهداف خود قرار دارد.

او گفت: “ببین، من همیشه آرزو می کنم که بیشتر و سریع تر داشته باشم.” ما در دو سال گذشته سودآوری برند را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده ایم. و به توسعه محصولات جدیدی که در آینده خواهید دید کمک مالی می کند.

منبع: https://www.theverge.com/2024/2/13/24067683/chrysler-halcyon-concept-ev-autonomous-specs-photos

تاکسی‌های مشکی معروف لندن در برنامه Uber فهرست می‌شوند، که این یک پیروزی بزرگ برای شرکت سواری است.

اوبر یک پیروزی دیگر در تلاش خود برای به دست آوردن صنعت تاکسیرانی در حال مبارزه به دست آورد و اعلام کرد قصد دارد تاکسی های سیاه معروف لندن را در برنامه خود فهرست کند.

این سرویس تا اوایل سال 2024 راه اندازی نمی شود، اما برخی از رانندگان تاکسی لندن قبلاً شروع به ثبت نام کرده اند. اوبر می‌گوید 15000 راننده تاکسی لندن اکنون «این اختیار» را خواهند داشت که برای توصیه‌های سفر اوبر ثبت‌نام کنند. این شرکت اخیراً با صاحبان ناوگان تاکسی در نیویورک، پاریس، رم و لس آنجلس قراردادهایی بسته است تا رانندگان را در برنامه خود فهرست کند.

پس از تاکسی های زرد نیویورک، تاکسی های سیاه لندن بدون شک نمادین ترین تاکسی های جهان هستند. این نه تنها یک پیروزی نمادین برای اوبر است، بلکه می‌تواند به ایجاد اعتماد در میان تاکسی‌دارانی که هنوز به انگیزه‌های اوبر مشکوک هستند کمک کند.

در واقع، همه از تلاش های اوبر برای ادغام رانندگان تاکسی در برنامه خود راضی نیستند. انجمن رانندگان تاکسی دارای مجوز (LTDA)، یک گروه تجاری که نماینده 10000 راننده است، نسبت به حضور گسترده رانندگان در برنامه ابراز تردید کرده است.

استیو مک نامارا، دبیر کل LTDA در بیانیه‌ای گفت: «هیچ تقاضایی برای این مشارکت از جانب رانندگان تاکسی لندن که دارای مجوز ما هستیم یا مسافران ما وجود ندارد. نه با LTDA و نه هیچ گروه تجاری تاکسی دیگری قبل از این اعلامیه یکجانبه مشورت نشد. تا آنجا که می دانیم، هیچ راننده ای استخدام نشده است و با توجه به سابقه ضعیف و مستند آن در همه چیز، از ایمنی مسافر گرفته تا حقوق کارگران تا لندن، فکر نمی کنیم اعضای ما حتی به این برنامه بپیوندند.

مک‌نامارا خاطرنشان کرد که مسافران می‌توانند از طریق بسیاری از اپلیکیشن‌ها از جمله Gett، Taxiapp، FreeNow و ComCab، سوار تاکسی سیاه لندن شوند. او گفت: «ما هیچ علاقه‌ای به لکه‌دار ، نام تجارت تاکسی سیاه و سفید مشهور و نمادین لندن از طریق همسو ، آن با اوبر، سابقه ایمنی ضعیف آن و همه چیزهایی که با آن همراه است نداریم.»

ما هیچ علاقه ای به لکه دار ، نام تجارت تاکسی سیاه و سفید مشهور و مشهور لندن با همسو ، آن با اوبر نداریم.

اوبر مدت هاست که با صنعت تاکسیرانی مخالف بوده است. در ابتدا، عادت این شرکت به بازی سریع و آزاد با قوانین، مالکان تاکسی‌ها را عصبانی کرد و آنها شرکت را متهم به نادیده گرفتن مقررات محلی هنگام ورود به بازارهای جدید کردند. اوبر در پاسخ گفت که صنعت تاکسیرانی قبل از ورود خود دارای نقص های زیادی بود، از جمله وام های غارتگرانه.

اما پس از شکست در حذف کامل و جایگزینی صنعت تاکسیرانی، اوبر در عوض به تاکسی روی آورد تا به مرحله بعدی رشد خود کمک کند. این شرکت گفت که امیدوار است تا سال 2025 تمام تاکسی های جهان را در برنامه خود فهرست کند. و برای یک بار هم که شده، صاحبان تاکسی مشتاق هستند که درگیر شوند.

تاکسی ها در اپلیکیشن Uber در 33 کشور در سراسر جهان ارائه می شوند و “صدها هزار” راننده تاکسی توصیه های سفر را از این شرکت دریافت می کنند. برخی از بزرگترین بازارها از نظر حجم عبارتند از هنگ کنگ، لهستان، کره جنوبی، سوئد و ترکیه. سال گذشته، اوبر قراردادی برای گنجاندن حدود 14000 تاکسی زرد نمادین شهر نیویورک در برنامه خود منعقد کرد.

هنگامی که اوبر از تاکسی استقبال می کند، شرکت تخفیف دریافت می کند. میانگین نرخ مشارکت جهانی اوبر (که به عنوان حاشیه فروش نیز شناخته می‌شود) برای سواری‌ها در سه ماهه سوم سال جاری 28.3 درصد بود، در مقایسه با 27.9 درصد در سه ماهه سوم سال 2022. اوبر اعلام کرد که از کمیسیون خود برای کرایه رانندگان تاکسی لندن چشم پوشی می‌کند. برای شش ماه اول ماه

تاکسی ها در اپلیکیشن اوبر در 33 کشور جهان حضور دارند

تاکسی‌های سیاه اوبر و لندن این روزها با بازگشت از همه‌گیری کووید به خوبی کار می‌کنند. کابین‌های جدید بیشتری به‌ویژه کابین‌های الکتریکی ثبت می‌شوند. و اوبر سال گذشته پس از نبرد طولانی با Transport for London بر سر سابقه ایمنی شرکت، مجوز 30 ماهه برای ادامه فعالیت خدمات حمل و نقل خود در لندن اعطا شد.

سال گذشته، اوبر در یک نبرد حقوقی در بریتانیا بر سر وضعیت شغلی رانندگانش شکست خورد. این امر شرکت را مجبور کرد تا رانندگان مستقر در بریتانیا را به عنوان کارمند طبقه بندی کند و حداقل دستمزد، حقوق تعطیلات و سایر مزایا را به آنها اعطا کند.

رانندگان تاکسی لندن به دلیل پایبندی خود به “دانش” معروف هستند، توانایی به ظاهر عجیب و غریب برای تعیین دقیق هزاران مکان دیدنی در منطقه بزرگ لندن. رانندگان تاکسی تا سه سال تحصیل می کنند و حدود 10000 پوند (حدود 12707 دلار) برای حفظ تمام جزئیات هزینه می کنند.

منبع: https://www.theverge.com/2023/11/28/23979409/uber-london-black-cab-app-referrals-taxi-ltda

فورد و UAW به توافقی آزمایشی برای پایان دادن به اعتصاب دست یافتند

اتحادیه کارگران اتومبیل (UAW) و فورد به توافقی آزمایشی برای پایان دادن به اعتصاب شش هفته‌ای اتحادیه علیه این خودروساز رسیده‌اند. ماه گذشته، کارگران کارخانه‌های فورد، جنرال موتورز و استلانتیس با توقف‌های هدفمند کار خود را ، کردند، درست زمانی که خودروسازان بزرگ بیش از هر زمان دیگری به تولید خودروهای الکتریکی روی آورده‌اند.

این اعتصاب صنعت خودروسازی را متزلزل کرده است و هر هفته صدها میلیون دلار ضرر برای هر شرکت در تولید از دست داده و تغییر صنعت به سمت خودروهای برقی را به یخ زده است. قرارداد با فورد فشار بیشتری بر جنرال موتورز و استلانتیس برای دستیابی به توافق با اتحادیه وارد می کند.

طبق گزارش های اولیه، فورد با افزایش 25 درصدی دستمزد و همچنین افزایش هزینه های زندگی موافقت کرد که افزایش دستمزد را از بیش از 30 درصد به بیش از 40 دلار در ساعت می رساند. این توافق همچنان منوط به تایید اعضای اتحادیه است.

چاک، معاون رئیس UAW، گفت: «بین افزایش حقوق، COLA (تعدیل هزینه زندگی)، پاداش سالانه بازنشستگان و سایر دستاوردهای اقتصادی، ارزش بیشتری برای اعضای ما در هر سال این توافقنامه نسبت به کل قرارداد 2019 وجود دارد. براونینگ در یک ویدئو گفت. این قرارداد چهار برابر بیشتر از قرارداد 2019 پول روی میز می گذارد.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد در بیانیه‌ای گفت: «ما خوشحالیم که به یک توافق اصولی در مورد یک قرارداد کار جدید با UAW که عملیات ما در ایالات متحده را پوشش می‌دهد، دست یافتیم.

فارلی گفت که اکنون که آنها به توافقی آزمایشی رسیده‌اند، این شرکت بر راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های خود در کنتاکی، میشیگان و شیکاگو و همچنین بازگرداندن 20000 کارمند فورد به کار متمرکز شده است “و بار دیگر مجموعه‌ای از محصولات خود را برای مشتریان خود ارسال کند”.

مانند سایر خودروسازان، فورد ده ها میلیارد دلار برای انتقال به خودروهای الکتریکی از جمله ساخت چهار کارخانه جدید باتری خودروهای الکتریکی در تنسی، کنتاکی و میشیگان هزینه می کند. سه کارخانه از چهار کارخانه سرمایه گذاری مشترک با یک شرکت باتری چینی هستند.

به عنوان سرمایه گذاری مشترک، کارخانه های باتری توسط نهادهای جدید ایجاد شده توسط فورد و شریک آن SK On اداره می شوند و مشمول شرایط توافق با UAW نخواهند بود. اما UAW می گوید که انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی باید “عادلانه” باشد و توسط اتحادیه ها حمایت شود. فرض بر این است که وسایل نقلیه الکتریکی به کارگران کمتری برای مونتاژ نیاز دارند، که نگرانی اعضای اتحادیه در مورد از دست دادن شغل در آینده را افزایش می دهد زیرا تعداد بیشتری از خط تولید فورد با باتری کار می کند.

UAW موفق شده است حداقل یک خودروساز را متقاعد کند که با شرایط آن در مورد کارخانه‌های خودروهای الکتریکی موافقت کند: این هفته، مدیر عامل جنرال موتورز، مری بارا، گفت که این شرکت موافقت کرده است که کارخانه‌های آینده خود را تحت قرارداد چارچوب اتحادیه قرار دهد.

منبع: https://www.theverge.com/2023/10/25/23932799/ford-uaw-auto-worker-end-strike-gm-stellantis