به‌روزرسانی نرم‌افزار جدید Rivian به شما کمک می‌کند تا از همه شارژرهای برقی خراب جلوگیری کنید

Rivian به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را ارائه می‌کند که به مشتریان خود بینش بهتری در مورد اینکه کدام شارژرهای خودروی الکتریکی را بازدید کنند – و از کدام‌ها اجتناب کنند، می‌دهد.

قابلیت اطمینان شارژ وسایل نقلیه الکتریکی برای بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه پلاگین یک دردسر جدی باقی می‌ماند و شرکت‌هایی را که این خودروها را می‌فروشند مجبور می‌کند برای ایجاد اعتماد به تکاپو بیفتند. راه حل Rivian استفاده از ناوگان خودروهای خود برای جمع آوری داده ها در مورد شارژرهای معیوب است که سپس از طریق الگوریتم نرم افزار این شرکت کاهش می یابد.

Wassym Bensaid، رئیس نرم افزار در Rivian، گفت: «برنامه ریزی برای شارژ و سفر ستاره شمالی ما در وسایل نقلیه الکتریکی باید کارساز باشد. لبه. “نباید بهش فکر کنی.”

ستاره شمالی ما شارژ می‌شود و برنامه‌ریزی سفر با وسایل نقلیه الکتریکی باید کار کند.»

من این شانس را داشتم که به‌روزرسانی نرم‌افزار جدید Rivian را در یک سفر جاده‌ای اخیر در یک SUV R1S آزمایش کنم. با وارد ، یک مقصد، ده‌ها شارژر روی ناوبری خودرو ظاهر می‌شوند که هر کدام یک حرف رتبه‌بندی را نشان می‌دهند. رتبه “A” نشانه این است که شارژر در شرایط خوبی کار می کرد، در حالی که “F” برای خود صحبت می کند.

بن سعید گفت: «در کمال تعجب، در واقع چندین شارژر با درجه F وجود دارد. این یکی از لحظه‌های «ههههههههههههههههههههтата» بود.

بن سعید گفت که سیستم رتبه بندی جدید با انبوهی از داده های جمع آوری شده توسط مشتریان Rivian تعیین می شود. هر وسیله نقلیه متصل است و دائماً داده ها را به دفتر مرکزی شرکت ارسال می کند، که سپس برای حذف “نویز” که برای الگوریتم تصمیم گیری ضروری نیست، پردازش می شود.

  Midjourney تمام کارمندان هوش مصنوعی پایداری را به دلیل ادعای هک داده ها ممنوع می کند

وی اظهار داشت: “هر بار که یکی از وسایل نقلیه ما با شارژر تعامل می کند، مقدار مشخصی داده داریم که در فضای ابری آپلود می شود و به ما درک بسیار دقیقی از سلامت جلسه خودرو می دهد.” بنابراین ما نه تنها به تعداد جلسات موفق، بلکه به تعداد تلاش‌هایی که انجام داده‌اید نیز داده‌هایی دریافت می‌کنیم؟ پرداخت چگونه انجام شد؟ سرعت تعامل چقدر است؟ حداکثر عملکرد کلی شما در طول یک جلسه چقدر است؟ رفتار درجه بندی حرارتی چیست؟ »

داده ها با تعدادی از مکانیسم های وزن دهی ترکیب شده اند تا به مهندسان Rivian خوانش دقیقی از سلامت کلی هر شارژر ارائه دهند. این شرکت به دنبال داده‌های مربوط به جلسات شارژ موفق و همچنین شارژ با عملکرد بالا است تا شارژر را به مشتریان خود توصیه کند.

هر وسیله نقلیه الکتریکی هنگام وصل شدن به برق، پروتکل‌های داده را با شارژرهای شخص ثالث مبادله می‌کند، اما اکثر اپراتورهای شارژ خودروهای برقی داوطلبانه اطلاعات قابل اطمینان و در دسترس بودن را در زمان واقعی ارائه نمی‌کنند، و باعث می‌شود که صاحبان خودرو هر بار که به سمت یک شارژر عمومی می‌روند، تاس بیندازند. . در نظرسنجی‌ها، دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی اغلب از قابلیت اطمینان شارژ به عنوان مهمترین مشکل در تجربه مالکیت خود یاد می‌کنند.

به این ترتیب، سازندگان خودروهای برقی باید راه‌حل‌هایی را ایجاد کنند. برخی از جمع سپاری برای تعیین اینکه آیا ایستگاه شارژ ارزش سفر را دارد یا خیر استفاده می کنند. راه حل Rivian جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد شارژ از وسایل نقلیه خود به امید ارائه نوعی تصویر منسجم از شارژ خودروهای الکتریکی در آمریکا است. بنسید گفت که این شرکت بیش از یک سال قبل از ارائه آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، داده‌های مربوط به عملکرد شارژ خودروهای الکتریکی را جمع‌آوری کرده است.

  برخی از ویژگی‌های Samsung Galaxy AI در تلفن‌های قدیمی‌تر در دسترس خواهند بود – اما یک نکته وجود دارد

او گفت که این شرکت قبل از اینکه بتواند به طور دقیق یک شارژر را توصیه کند (یا نه) به تعداد معینی جلسات شارژ «از نظر آماری مرتبط» نیاز دارد. به این ترتیب، Rivian محدود به داده هایی است که از وسایل نقلیه خود جمع آوری می کند. ناوگان مشتریان این شرکت یکپارچه نیست. این شرکت از اکتبر 2021 کمتر از 100000 کامیون الکتریکی، شاسی بلند و ون تولید کرده است. اما بنسید اذعان کرد که الگوریتم آن نمی تواند تصویر کاملی از شارژ در ایالات متحده ترسیم کند – حداقل هنوز.

Rivian همچنین در حال کار بر روی یک سیستم بازخورد مشتری موازی است که قصد دارد در نهایت در یک به‌روزرسانی نرم‌افزار دیگر آن را عرضه کند. به این ترتیب، دارندگان وسایل نقلیه Rivian نیز می توانند امتیازات خود را ارائه دهند که می تواند در کنار فرآیند امتیازدهی الگوریتمی شرکت در نظر گرفته شود.

Rivian همچنین در حال کار بر روی یک سیستم بازخورد مبتنی بر مشتری موازی است.

در ایالات متحده، شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در حال بهبود است، اما هنوز راه زیادی در پیش است تا بتوان آن را یک سیستم کافی نامید. شبکه شارژ امروزه گرفتار نرم افزارهای باگ، کابل های فرسوده، سیستم های پرداخت گیج کننده است و اغلب در معرض سرما یا گرمای شدید قرار دارد.

اما شارژ در حال بهبود است! Rivian، مانند هر شرکت دیگری که خودروهای الکتریکی تولید می کند، اخیراً شروع به ارائه دسترسی به شبکه سوپرشارژر بسیار برتر تسلا به مشتریان خود کرده است. آداپتورها تا زمانی که خودروهای خود ریویان با پورت تسلا به صورت بومی یکپارچه شده از مونتاژ خارج شوند، مورد نیاز خواهند بود. اما وقتی این اتفاق می‌افتد، می‌توانید دنیایی را تصور کنید که در آن شارژ ، چندان هم سیزیفی نیست. Rivian گفت همچنین قصد دارد صدها شارژر سریع DC خود را در سراسر کشور یا در 600 مکان در چند سال آینده نصب کند.

  OpenAI قراردادی را با فایننشال تایمز برای آموزش هوش مصنوعی امضا کرد

اما شارژ همچنان یک چشم انداز پرخطر است. با توجه به وضعیت کنونی، Rivian هر چه در توان دارد انجام می دهد تا به مشتریان خود کمک کند تا در آب های خطرناک حرکت کنند. بن سعید تکرار کرد: «شارژ باید کار کند. «و هر چه مشتریان راضی‌تر به دست آوریم، اضطراب ناشی از شارژ را به عنوان مانعی برای پذیرش بیشتر از بین می‌بریم.» »

منبع: https://www.theverge.com/2024/4/15/24130849/rivian-ev-charger-score-software-update