فورد و UAW به توافقی آزمایشی برای پایان دادن به اعتصاب دست یافتند

اتحادیه کارگران اتومبیل (UAW) و فورد به توافقی آزمایشی برای پایان دادن به اعتصاب شش هفته‌ای اتحادیه علیه این خودروساز رسیده‌اند. ماه گذشته، کارگران کارخانه‌های فورد، جنرال موتورز و استلانتیس با توقف‌های هدفمند کار خود را ، کردند، درست زمانی که خودروسازان بزرگ بیش از هر زمان دیگری به تولید خودروهای الکتریکی روی آورده‌اند.

این اعتصاب صنعت خودروسازی را متزلزل کرده است و هر هفته صدها میلیون دلار ضرر برای هر شرکت در تولید از دست داده و تغییر صنعت به سمت خودروهای برقی را به یخ زده است. قرارداد با فورد فشار بیشتری بر جنرال موتورز و استلانتیس برای دستیابی به توافق با اتحادیه وارد می کند.

طبق گزارش های اولیه، فورد با افزایش 25 درصدی دستمزد و همچنین افزایش هزینه های زندگی موافقت کرد که افزایش دستمزد را از بیش از 30 درصد به بیش از 40 دلار در ساعت می رساند. این توافق همچنان منوط به تایید اعضای اتحادیه است.

چاک، معاون رئیس UAW، گفت: «بین افزایش حقوق، COLA (تعدیل هزینه زندگی)، پاداش سالانه بازنشستگان و سایر دستاوردهای اقتصادی، ارزش بیشتری برای اعضای ما در هر سال این توافقنامه نسبت به کل قرارداد 2019 وجود دارد. براونینگ در یک ویدئو گفت. این قرارداد چهار برابر بیشتر از قرارداد 2019 پول روی میز می گذارد.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد در بیانیه‌ای گفت: «ما خوشحالیم که به یک توافق اصولی در مورد یک قرارداد کار جدید با UAW که عملیات ما در ایالات متحده را پوشش می‌دهد، دست یافتیم.

فارلی گفت که اکنون که آنها به توافقی آزمایشی رسیده‌اند، این شرکت بر راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های خود در کنتاکی، میشیگان و شیکاگو و همچنین بازگرداندن 20000 کارمند فورد به کار متمرکز شده است “و بار دیگر مجموعه‌ای از محصولات خود را برای مشتریان خود ارسال کند”.

  سقوط شهاب سنگ در روسیه 1500 نفر را مجروح کرد

مانند سایر خودروسازان، فورد ده ها میلیارد دلار برای انتقال به خودروهای الکتریکی از جمله ساخت چهار کارخانه جدید باتری خودروهای الکتریکی در تنسی، کنتاکی و میشیگان هزینه می کند. سه کارخانه از چهار کارخانه سرمایه گذاری مشترک با یک شرکت باتری چینی هستند.

به عنوان سرمایه گذاری مشترک، کارخانه های باتری توسط نهادهای جدید ایجاد شده توسط فورد و شریک آن SK On اداره می شوند و مشمول شرایط توافق با UAW نخواهند بود. اما UAW می گوید که انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی باید “عادلانه” باشد و توسط اتحادیه ها حمایت شود. فرض بر این است که وسایل نقلیه الکتریکی به کارگران کمتری برای مونتاژ نیاز دارند، که نگرانی اعضای اتحادیه در مورد از دست دادن شغل در آینده را افزایش می دهد زیرا تعداد بیشتری از خط تولید فورد با باتری کار می کند.

UAW موفق شده است حداقل یک خودروساز را متقاعد کند که با شرایط آن در مورد کارخانه‌های خودروهای الکتریکی موافقت کند: این هفته، مدیر عامل جنرال موتورز، مری بارا، گفت که این شرکت موافقت کرده است که کارخانه‌های آینده خود را تحت قرارداد چارچوب اتحادیه قرار دهد.

منبع: https://www.theverge.com/2023/10/25/23932799/ford-uaw-auto-worker-end-strike-gm-stellantis