پورشه دو مدل هیبریدی جدید را به مجموعه پانامرای پلاگین خود اضافه می کند

پورشه دو پانامرا هیبریدی پلاگین جدید را معرفی کرده است، زیرا این خودروساز آلمانی به دنبال این است که با ارائه مجموعه گسترده‌تری از آپشن‌های برقی‌شده، شرط‌های خود را جبران کند.

اواخر سال گذشته، پورشه نسل سوم پانامرا را معرفی کرد که شامل پانامرا توربو E-Hybrid به عنوان اولین مدل از چهار مدل پانامرا E-Hybrid بود که در نهایت عرضه خواهد شد. امروز، این خودروساز دو خودروی دیگر را اضافه می کند: پانامرا 4 E-Hybrid و پانامرا 4S E-Hybrid. مدل چهارم متعاقبا اعلام خواهد شد.

پورشه ادعا می کند که با عرضه این دو نوع جدید به “تقاضای قابل توجه برای پیشرانه های کارآمد و پویا E-Hybrid” پاسخ می دهد. در واقع، حتی با کاهش رشد فروش خودروهای الکتریکی با باتری خالص، هیبریدی ها به طور فزاینده ای در بازارهای مختلف مورد تقاضا هستند.

اما این یک پورشه است، بنابراین ارزان نخواهد بود. 4 E-Hybrid از 117,495 دلار شروع می شود، در حالی که 4S E-Hybrid از 128,795 دلار شروع می شود (هر دو شامل هزینه مقصد هستند). پیش‌سفارش‌ها را می‌توان از اواخر ماه مارس انجام داد و انتظار می‌رود تحویل تا پاییز آغاز شود.

پانامرا 4 E-Hybrid با ترکیب یک سیستم هیبریدی جدید با یک موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربو با قدرت 224 کیلووات یا 300 ، بخار، شتاب بهتر و گشتاور بهبود یافته را ارائه خواهد کرد. سیستم ترکیبی 346 کیلووات یا 463 ، بخار، با حداکثر گشتاور 479 پوند بر فوت، شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت در 3.9 ثانیه و حداکثر سرعت مسیر 174 مایل در ساعت تولید می کند.

  اپل نمی تواند از شکایت دسته جمعی در مورد ادعاهای ردیابی AirTags فرار کند

در همین حال، 4S E-Hybrid همچنین دارای یک موتور 2.9 لیتری شش سیلندر با قدرت کمی بالاتر 260 کیلووات یا 348 ، بخار خواهد بود. کل سیستم 400 کیلووات یا 536 ، بخار قدرت و حداکثر گشتاور 553 پوند فوت خواهد داشت. این به پانامرا 4S E-Hybrid این امکان را می‌دهد تا در 3.5 ثانیه از 0 تا 60 مایل در ساعت شتاب بگیرد و به حداکثر سرعت 180 مایل در ساعت برسد.

چیزهای بیشتری در مورد این دو مدل جدید وجود دارد، از جمله سرعت شارژ بالاتر و پاسخ بهتر دریچه گاز. باتری جدید نیز بزرگتر است و ظرفیت ناخالص 25.9 کیلووات ساعت دارد که آن را در میان بهترین هایبریدهای پلاگین قرار می دهد. پورشه می گوید حدود 45 درصد ظرفیت بیشتری نسبت به مدل های قبلی خود دارد.

یک شارژر AC یکپارچه 11 کیلوواتی می تواند باتری را تنها در دو ساعت در شرایط خوب شارژ کند. و یک موتور الکتریکی کاملاً جدید، که مکمل موتور بنزینی است، به تنهایی 140 کیلووات یا 187 ، بخار و همچنین 331 پوند فوت تولید می کند. گشتاور، آن را قوی تر از آنچه در نسل قبلی استفاده می شد.

هر دو 4 و 4S با روشن شدن در حالت تمام الکتریکی E-Power شروع به کار خواهند کرد. پورشه می‌گوید هنگامی که وضعیت شارژ باتری از حداقل مقدار معینی پایین می‌آید، سیستم به‌طور خودکار به حالت Hybrid Auto تغییر می‌کند که پیشرانه را بر اساس وضعیت فعلی رانندگی مدیریت می‌کند. و یک سیستم ناوبری هوشمند اطلاعات مسیر را به وسیله نقلیه می فرستد که توسط حالت Hybrid Auto پردازش می شود تا “استراتژی انتقال را بهینه کند”. به عنوان مثال، حالت رانندگی را می توان برای مصرف انرژی کمتر هنگام رانندگی در شهر، با توقف و استارت زیاد، بهینه کرد.

  اندروید 14 به زودی پشتیبانی از رمزهای عبور را برای برنامه ها آسان تر می کند

دو حالت رانندگی اضافی، E-Hold و E-Charge نیز مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند. در حالت E-Hold، وضعیت فعلی شارژ باتری حفظ می شود. در حالت E-Charge، باتری با سرعت بالای 34 مایل در ساعت توسط موتور احتراقی تا 80 درصد شارژ می شود.

در حالت اسپورت و اسپورت پلاس، وضعیت هدفمند شارژ باتری به ترتیب به 20 و 30 درصد کاهش می یابد (قبلاً 30 درصد و 80 درصد). امیدواریم این کار برای بهبود عمر باتری بدون به خطر انداختن عملکرد در نظر گرفته شده است.

پورشه اخیراً کمی دچار مشکل شده است و از یک ماکان تمام الکتریکی و یک تایکان تازه با قابلیت شارژ فوق سریع رونمایی کرده است. اما با پایین آمدن سرعت فروش خودروهای الکتریکی، این خودروساز با افزایش تعداد مدل های هیبریدی خود، شرط های خود را جبران می کند.

پورشه بیش از 10 سال است که در بازی هیبریدی حضور دارد و نسخه های هیبریدی پلاگین کاین و پانامرا و همچنین مدل های هیبریدی غیر پلاگین پانامرا و کاین را ارائه می دهد.

منبع: https://www.theverge.com/2024/2/19/24077329/porsche-hybrids-4-4s-panamera-specs-price