آمازون 1.9 میلیون دلار برای رسیدگی به دعاوی حقوق بشری کارگران قراردادی پرداخت می کند

آمازون 1.9 میلیون دلار به بیش از 700 کارگر مهاجر پرداخت خواهد کرد تا ادعاهای نقض حقوق بشر در پی قراردادهای کاری نادرست را حل و فصل کند. کارگران آسیب دیده در دو انبار این شرکت در عربستان سعودی کار می کردند.

آمازون اعلام کرد که یک کارشناس حقوق کار شخص ثالث را برای بررسی شرایط موجود در انبارها استخدام کرده است. این سازمان موارد متعددی را نقض استانداردهای زنجیره تامین آمازون، از جمله “مسکن نامرغوب، بی نظمی در قراردادها و دستمزدها، و تاخیر در حل و فصل شکایات کارگران” مشاهده کرد.

این به دنبال مقاله‌ای در اکتبر گذشته است که به تفصیل اتهامات مختلف مربوط به نقض حقوق بشر توسط افرادی که برای کار در تأسیسات آمازون در منطقه استخدام شده‌اند، توضیح می‌دهد و تاکید می‌کند که بسیاری از کارگران آسیب‌دیده «به احتمال زیاد قربانی قاچاق انسان می‌شوند.» این گزارش همچنین حاکی از آن است که آمازون هنگام فعالیت در عربستان سعودی از خطر بالای سوء استفاده از نیروی کار آگاه بوده است، اما هنوز اقدامات کافی برای جلوگیری از این سوء استفاده ها انجام نداده است.

گزارش‌های همزمان کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی و گزارشگران ، برای روزنامه‌نگاری تحقیقی، گزارش‌های مفصلی از شرایطی که گفته می‌شود تحت آن این کارگران متحمل شده‌اند، ارائه می‌دهد. بررسی ها نشان داد که کارگران برای استخدام مجبور به پرداخت هزینه های غیرقانونی استخدام تا سقف 2040 دلار بودند. این امر کارگران مهاجر را که بسیاری از آنها اهل نپال بودند مجبور کرد تا وام هایی با نرخ بهره بالا بگیرند.

بازرسان همچنین دریافتند که این کارگران در شرایط نامناسبی زندگی می‌کنند، یکی از آنها ادعا می‌کند که «در یک اتاق شلوغ با هفت مرد دیگر، پر از تخت‌های دو طبقه پر از ساس‌ها» زندگی می‌کند. می گفتند آب شور و غیر قابل آشامیدن است. عفو بین‌الملل این یافته‌ها را تکرار کرد و گفت که این اقامتگاه‌ها «حتی فاقد ابتدایی‌ترین امکانات بودند».

  کاسینی-هویگنس در کنار زهره پرواز کرد

عفو بین‌الملل در گزارش خود گفت که ترکیبی از هزینه‌های گزاف استخدام، و همچنین وام‌های مرتبط، به «قاچاق انسان برای اهداف استثمار نیروی کار، مطابق با قوانین و استانداردهای بین‌المللی» تبدیل شده است.

آمازون گفت که “جدی ترین مسائل” را در دو انبار عربستان حل کرده است، از جمله ارتقای محل اقامت. “هدف ما این است که همه تامین کنندگان ما سیستم های مدیریتی داشته باشند که شرایط کار ایمن و سالم را تضمین کند. این شامل شیوه‌های استخدام مسئولانه می‌شود.» این شرکت نوشت.

شایان ذکر است که اگرچه رقم 1.9 میلیون دلاری بالا به نظر می رسد، اما به ازای هر کارمند حدود 2700 دلار است. آمازون روزانه بیش از 1.5 میلیارد دلار درآمد داشت.

آمازون سابقه کار خوبی ندارد. این شرکت همچنین به شدت ضد اتحادیه است، زیرا بسیاری از این شکایات مربوط به آمازون است که با چندین تحقیق فدرال در حال انجام در مورد اقدامات امنیتی خود روبرو می شود، و این که توسط تنظیم کننده های امنیتی فدرال به دلیل جریمه شده است.

با این حال، این شرکت در تلاش های خود برای از بین بردن حقوق کارگران سرکش باقی می ماند. آمازون ادعا می کند که هیئت ملی روابط کار (NLRB) خلاف قانون اساسی است و به SpaceX ایلان ماسک و غول خواربارفروشی Trader Joe می پیوندد. NLRB یک شاخه مستقل از دولت فدرال است که قانون کار آمریکا را اجرا می کند و از سال 1935 فعالیت می کند.

این پست شامل پیوندهای مربوط است؛ اگر روی چنین لینکی کلیک کنید و اقدام به خرید کنید، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

  اپل فروش آنلاین ساعت‌های سری ۹ و اولترا ۲ را متوقف کرده است

منبع: https://www.engadget.com/amazon-to-pay-19-million-to-settle-claims-of-human-rights-abuses-of-contract-workers-192237377.html?src=rss