آیفون 16 احتمالا رم بیشتر و وای فای سریع تری خواهد داشت

گزارش جدیدی از یک تحلیلگر سرشناس اطلاعات جدیدی از سری آیفون 16 در اختیار ما قرار داده است.بر اساس این گزارش، مدل های استاندارد آیفون 16 از تراشه A18 و 8 گیگابایت رم استفاده خواهند کرد. مدل های پرو نیز به تراشه A18 Pro مجهز شده اند. علاوه بر این، ارتقاء اتصال 5G برای این گوشی ها وجود خواهد داشت.

به گزارش 9to5Mac، جف پو، تحلیلگر Haitong International Securities در یادداشت جدید خود خطاب به افرادی که قصد سرمایه گذاری در سهام اپل را دارند، اعلام کرد که تمامی اعضای خانواده آیفون 16 به 8 گیگابایت حافظه دسترسی تصادفی (RAM) مجهز خواهند شد. . در حال حاضر مدل های معمولی سری آیفون 15 از 6 گیگابایت رم استفاده می کنند در حالی که مدل های پرو از 8 گیگابایت رم استفاده می کنند.

مودم 5G را در آیفون 16 پرو و ​​16 پرو مکس ارتقا دهید

پو همچنین ادعا می کند که آیفون 16 و 16 پلاس برای اولین بار از تراشه 3 نانومتری A18 استفاده خواهند کرد. مدل های پرو نیز به تراشه A18 Pro و مودم Qualcomm X75 مجهز شده اند. تمامی گوشی های سری آیفون 15 دارای مودم X70 هستند و مدل های استاندارد آیفون 16 نیز از همین مودم استفاده می کنند. اما مدل‌های Pro می‌توانند با این ارتقا به سرعت ۵G بالاتری برسند.

این تحلیلگر مشهور بار دیگر تایید کرد که مدل های آیفون 16 پرو از دوربین قدرتمندتر و فوق عریض تری بهره خواهند برد که رزولوشن آن از 12 به 48 مگاپیکسل افزایش خواهد یافت. پیش از این، مینگ چی کو، یکی دیگر از تحلیلگران مشهور اپل نیز به این موضوع اشاره کرده بود.

  پس از گوگل، سامسونگ نیز می خواهد پشتیبانی نرم افزاری خود را افزایش دهد

در نهایت پو می گوید که آیفون 16 و 16 پلاس از وای فای 6E پشتیبانی می کنند که در حال حاضر منحصر به مدل های آیفون 15 پرو است. آیفون 15 و پلاس معمولی فقط به Wi-Fi 6 دسترسی دارند. Wi-Fi 6E سرعت بالاتر و تاخیر کمتری را ارائه می دهد.

به گفته جف پو، آیفون 16 پرو و ​​16 پرو مکس ممکن است دارای فناوری Wi-Fi 7 باشند، اما به نظر می رسد که این ویژگی هنوز تایید نشده است. با توجه به اینکه هنوز ماه ها تا شروع تولید این خانواده باقی مانده است، در آینده اخبار بیشتری در این باره منتشر خواهد شد.

منبع: https://digiato.com/mobile/iphone-16-to-have-more-ram-faster-wifi