استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش به مغز کودکان آسیب می رساند

در عصر دیجیتال، استفاده کودکان از وسایل الکترونیکی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این الگوی ناسالم باعث نگرانی برخی از والدین و متخصصان شده است. فناوری می‌تواند برای آموزش و سرگرمی مفید باشد، اما نگرانی‌هایی نیز وجود دارد که زمان صفحه نمایش بر سلامت مغز کودکان تأثیر می‌گذارد.

بر اساس مقاله ای که در مجله Early Education and Development منتشر شده است، استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش باعث تغییراتی در… قشر پیشانی مغز بخش با عملکردهای شناختی پیچیده مختلف مانند یک شخصیت، تصمیم گیری و رفتار اجتماعی مربوط است. علاوه بر این، این تحقیق اثراتی را بر روی لوب تمپورال در کودکان شناسایی کرده است. این لوب دارای چندین عملکرد کلیدی از جمله پردازش شنوایی، حافظه، زبان و ادراک بصری نقش ایفا می کند. پس از بررسی 33 مطالعه، تحقیقات جدید از تکنیک های تصویربرداری عصبی برای اندازه گیری اثرات فناوری دیجیتال بر… مغز 30000 کودک زیر دوازده سال استفاده شده

استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش کودکان

جستجوی جدید؛ تاثیرات مثبت و منفی صفحه نمایش بر روی کودکان

این تحقیق در مورد مضرات استفاده از صفحه نمایش است توجه، نظارت اجرایی، کنترل مهاری، کارکردهای شناختی و شک دارممتقابل استخدام در مغز ظاهر شد. علاوه بر این، نتیجه گیری شد که زمان طولانی تر صفحه نمایش با کاهش اتصال عملکردی مرتبط است زبان حوزه های مرتبط با کنترل شناختی مغز امکان پذیر است تاثیر منفی بر رشد شناختی در این تحقیق مشخص شد که عملکرد کودکانی که از تبلت استفاده می کنند در کارهایی که نیاز به حل مسئله و فعالیت مغزی دارند ضعیف است.

  نیسان کیکس 2025 با ظاهری عضلانی، قدرت بیشتر و چهار چرخ محرک معرفی شده است.

البته در این مطالعه اثرات مثبتی در مغز کودکان نیز مشاهده شد. در برخی موارد، تجربیات دیجیتال می تواند عملکرد مغز کودک را بهبود بخشد. به عنوان مثال، در برخی از کاربران دستگاه های دیجیتال، تمرکز و یادگیری در لوب های پیشانی مغز افزایش می یابد. عملکردهای اجرایی و توانایی های شناختی کودکان را نیز می توان با انجام بازی های ویدیویی بهبود بخشید.

محققان به والدین توصیه می کنند از راه های خلاقانه، دوستانه و کاربردی برای کاهش زمان تماشای نمایشگر کودکان استفاده کنند. البته این گونه روش ها علاوه بر همکاری والدین، مشارکت قانون گذاران را نیز می طلبد تا با ترویج روش ها و رویکردهای جایگزین به والدین کمک کنند.

منبع: https://digiato.com/health/prolonged-time-on-tech-devices-does-harm-childrens-brains