اکانت X خبرنگار ESPN NBA آدریان ویناروفسکی برای انتشار کلاهبرداری NFT هک شد.

افرادی که هنوز از NBA Top Shot استفاده می کنند، هدف اصلی یک توییت کلاهبرداری بودند که در اکانت خبرنگار ESPN آدریان ویناروفسکی در X شنبه شب حوالی ساعت 6:30 بعد از ظهر به وقت شرقی ارسال شد. در این توییت به NBA Top Shot به عنوان یک پلتفرم NFT “محبوب” اشاره شد، علیرغم این واقعیت که سطوح فعالیت فعلی تنها بخش کوچکی از آنچه در اوج آن دیده بودیم است، و به دروغ ادعا کرد که “یک بسته NFT رایگان برای همه مشتریان در دسترس است.” .

این توییت بازدیدکنندگان را به یک نسخه تقلبی از وب‌سایت NBA Top Shot مرتبط می‌کرد (این پیوند به جای نشانی وب سایت رسمی .com به یک آدرس org منتهی می‌شد) که ممکن است سعی کند دارایی‌ها را از افرادی که به آن دسترسی به کیف پول‌های رمزنگاری شده‌شان را می‌دهند، تخلیه کند. حدود نیم ساعت بعد، حساب رسمی Top Shot پست کرد: “هیچ ایردراپ رایگان در NBA Top Shot در حال حاضر وجود ندارد، لطفا مراقب باشید و همیشه لینک ها را بررسی کنید.” »

این پست پس از تقریباً یک ساعت آنلاین بودن در نهایت از حساب Wojnarowski حذف شد. به دلیل شهرت او به عنوان یک توییت موضعی، بسیاری از طرفداران NBA هشدارهای مربوط به پست های او را فعال کردند و در صورت کلیک بر روی پیوند تقلبی ممکن است اطلاعات حساب کاربری آنها به سرقت رفته باشد.

تعدادی از حساب‌های پرمخاطب Twitter/X همچنان در معرض خطر هستند. مقالات اخیر ووجناروفسکی NBA نیز در Threads ظاهر شد، اما از آن حساب برای کلاهبرداری استفاده نشد.

  تکنولوژی های متحول کننده آینده تکنولوژی های جدید تکنولوژی های جدید در آینده مجله دلتا

با این حال، آخرین آمار NBA Top Shot از سایت ردیابی Cryptoslam.io فقط حدود 8100 فروشنده منحصربه‌فرد و 5550 خریدار منحصر به فرد را برای ماه ژانویه نشان می‌دهد، که نسبت به اوج بیش از 399000 خریدار در مارس 2021 کمتر است، بنابراین بعید است که تعداد زیادی خریدار وجود داشته باشد. . مردم همچنان از آن برای کلاهبرداری از این نوع پیام ها استفاده می کردند.

منبع: https://www.theverge.com/2024/2/24/24082520/adrian-wojnarowski-twitter-hack-nft-nba-top-shot