اکنون می توانید کل کاتالوگ زمین را به صورت آنلاین بخوانید

تصویر مقاله با عنوان اکنون می توانید کاتالوگ کل زمین را به صورت آنلاین بخوانید

اسکرین شات: کل Earth.info

کاتالوگ کل زمین را به خاطر دارید؟ اگر از طرفداران مجله آنارکو-آزادی‌خواه هستید که به جلب توجه عمومی به همه چیزها در زمینه فناوری و فرهنگ اینترنتی کمک کرد، در اینجا چند خبر خوب وجود دارد: مجموعه تقریباً کاملی از آرشیو انتشارات دیجیتالی شده و برای ناوبری آسان در وب آپلود شده است.

کل زمین اولین بار در سال 1968، در اوج ضد فرهنگ دهه 60، توسط نویسنده و آینده پژوه استوارت برند منتشر شد. شعار این نشریه – «دسترسی به ابزارها» – اشاره به علاقه آن به ارائه محصولات و توصیه های DIY به خوانندگان دارد که می تواند آنها را قادر سازد تا بیشتر به خود متکی باشند و با دنیای طبیعی در تماس باشند. مجله اصلی فقط چندین بار منتشر شد، اما امتیاز پس از آن تکامل یافت و چندین شاخه را توسعه داد که هدف آنها کمک به گردش یک فرهنگ سایبری در حال ظهور.

جمعه، سیمی تاکید می کند که آرشیو کل زمین در وب آپلود شده است. پروژه مرمت و دیجیتالی سازی مجموعه توسط بری ترو، مدیر اجرایی شرکت رهبری شد جمع خاکستریWired می نویسد، یک گروه هنری از سانفرانسیسکو. پرتاب با کار کرد Long Now Foundation، یک سازمان فرهنگی غیرانتفاعی و همچنین آرشیو اینترنتی که میزبان مجموعه آنلاین است. هر شماره در قالب PDF و همچنین در وب سایت آرشیو اینترنت موجود است.

آرشیو شامل اعداد از بررسی نرم افزار کل زمین، شاخه ای از مجله اصلی که برای اولین بار در سال 1984 منتشر شد، به طور خاص به فرهنگ کامپیوتری نوظهور می پردازد که در آن زمان در حال شکوفایی بود. در مصاحبه ای با Wired، برند که اکنون 84 ساله است، به این نشریه گفت که خوشحال است که این مجموعه در دسترس عموم قرار گرفته است:

“کاش می توانستیم این کار را سال ها پیش انجام دهیم… زمانی که به نظر می رسید این گزینه به وجود آمد که برخی چیزها را آنلاین کنیم و از کسی غیر از ما اجازه نخواهیم که از ابتدا می خواستیم رایگان باشد، همه ما اینطور بودیم” آره برو دنبالش. و سپس آنها این کار را انجام دادند. این کار بزرگی است که در نهایت انجام می شود. ما فقط هیجان زده ایم.

این واقعیت که همه این مسائل اکنون در وب در دسترس هستند بسیار چشمگیر است و شما قطعا باید نگاهی بیندازید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی پروژه بروید که می توانید به آن دسترسی داشته باشید اینجا.

  The 25 Best Shows on Apple TV+ Right Now

منبع: https://gizmodo.com/whole-earth-catalog-stewart-brand-internet-archive-1850926953