با ادامه رکود بازار تراشه، سامسونگ همچنان در سه ماهه سوم سود کمتری ثبت کرد

سامسونگ گزارش اولیه درآمد سه ماهه سوم سال را اعلام کرد. غول کره ای در گزارش خود توضیح می دهد که با ادامه رکود بازار تراشه ها، انتظار سود خود را دارد. 77 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش zdnet، این غول مستقر در کره جنوبی انتظار دارد که در سه ماهه سوم، 2.4 تریلیون وون سود (1.793 میلیارد دلار) و 67 تریلیون وون فروش (۵۰ میلیارد دلار) (۱۲ درصد کاهش سالانه). سامسونگ همچنین انتظار دارد که سود سه ماهه‌اش کاهش یابد، احتمالاً به دلیل ضرر در بخش تراشه‌های خود، زیرا بازار نیمه‌رساناها در بحبوحه رکود اقتصادی جهانی، بیش از حد عرضه می‌شود.

کاهش تلفات پارتیشن چیپست سامسونگ

با این حال، تحلیلگران توضیح دادند که بخش تراشه‌های سامسونگ با تمرکز بر تراشه‌های حافظه پیشرفته و کاهش تولید، ضررهای خود را در مقایسه با فصل‌های گذشته کاهش داده است، که ممکن است نشان‌دهنده آغاز بازگشت به روزهای اوج خود باشد. بزرگترین تولیدکننده تراشه های حافظه جهان در سه ماهه اول سال جاری با اشاره به کاهش 96 درصدی سود ناشی از افت بازار تراشه، بدترین سود خود را در 14 سال اخیر گزارش کرد. این شرکت در سه ماهه دوم از کاهش 96 درصدی سود خود خبر داد.

با این حال، طبق پیش بینی های قبلی سامسونگ و سایر سازندگان تراشه، احتمالاً بازار تراشه ها در نیمه دوم سال 2023 به آرامی شروع به بهبود می کند.

در همین حال، انتظار می‌رود با عرضه گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 زیان‌ها در تجارت موبایل این شرکت کاهش یابد. انتظار می‌رود سامسونگ دیسپلی، سازنده نمایشگر این شرکت نیز سود بالایی داشته باشد.

  Wordle امروز: پاسخ و نکات برای 30 آوریل

سامسونگ قرار است گزارش کامل درآمد سه ماهه سوم خود را در پایان این ماه اعلام کند.

منبع: https://digiato.com/finance-investment/samsungs-profit-still-low-in-third-quarter-as-chip-downturn-continues