بررسی یکپارچهسازی با سیستمعامل جدید کابوس Wes Craven: Freddy’s Ahead of Time

سال 94 است. من به تئاتر می روم، بلیط می خرم کابوس جدید وس کریونو من آماده نیستم بعد چه اتفاقی می افتد. 2023 است. به سمت مکس می رومپخش را فشار دهید کابوس جدید وس کریونو من هستم همیشه برای اتفاقات بعدی آماده نیست

تقریباً در 30 سال گذشته خیلی چیزها تغییر کرده است وس کریون آخرین سواری خود را انجام داد با معروف ترین شخصیتش فردی کروگردر فیلم فوق العاده کابوس جدید. ما پیر شده ایم. برخی از ما عاقل تر شده ایم. کریون موفق شد. جهان به دلیل انفجار اینترنت کوچکتر شده است. و مهمتر از آن، در این مورد، خود ارجاع به روشی بسیار رایج برای بیان یک ایده یا ارائه یک داستان تبدیل شده است.

در سال 1994، زمانی که کریون آخرین فیلم فردی خود را نوشت و کارگردانی کرد، ایده فراروایت بسیار کمتر رایج بود. اونجا بود حتما در طول سال قبل قهرمان آخرین اکشن و از دهه 1960 و 1970، زمانی که نمادهای سینما مانند فدریکو فلینی و اورسون ولز آن را در کار خود تجربه کردند، بوده است. این چیز جدیدی نبود، اما به ندرت موفقیت آمیز بود، به خصوص در آن زمان. به استثنای برخی موارد، یا مگر اینکه مل بروکس باشید، تعداد بسیار کمی از این فیلم ها با مخاطبان زیادی طنین انداز شد. بنابراین با وجود کابوس جدید این سریال با سرمایه ای نزدیک به نیم میلیارد دلار، با کمتر از 20 میلیون دلار فروش جهانی، کم موفقیت ترین سریال از نظر مالی بود.

فردی با دیلن پسر نانسی با بازی میکو هیوز.

فردی با دیلن پسر نانسی با بازی میکو هیوز.
تصویر: سینمای خط جدید

پیام واضح بود. مردم اهمیتی ندادند و تماشای فیلم امروز، به خصوص اینکه آن را از زمان اکران اولیه ندیده‌ام، واقعاً چندان تعجب‌آور نیست. کریون کارهایی انجام می دهد که احتمالاً باعث می شود برخی از مخاطبان احساس کنند در حال تماشای فیلمی به زبان دیگری بدون زیرنویس هستند. شما باید به آنچه در واقعیت های چندگانه اتفاق می افتد فکر کنید. شما باید در مورد داستان روی صفحه و خارج از صفحه نمایش کاملاً آگاه باشید کابوس حق امتیاز. آگاهی از روند ساخت فیلم نیز یک امتیاز است – و پس از آن، علاوه بر همه اینها، باید به عنوان چیزی عمل کند که در نهایت، به همان اندازه ترسناک و هیجان انگیز باشد. نتیجه نهایی کاملاً موفقیت‌آمیز نیست، اما برشی جذاب از تاریخ ترسناک باقی می‌ماند که مانند یک پل تقریباً ضروری برای آنچه در این ژانر دنبال شد، به نظر می‌رسد.

  آیا دوره بازی های انحصاری به پایان رسیده است؟

به طور خلاصه، کابوس جدیددر دنیای ما اتفاق می‌افتد، جایی که هدر لانگنکمپ بازیگر، که خودش را بازی می‌کند، برای بازی در نقش نانسی در فیلم فوق‌العاده محبوب شهرت دارد. فردی سریال چی بود هدر شروع به رویاهای بسیار واقعی در مورد همبازی سابقش فردی می کند، که اتفاقاً همزمان با وس کریون در حال بازی خودش و نوشتن یک پایان است. کابوس فیلمی برای هدر همه چیز از آنجا دور می شود و کریون توضیح می دهد که فردی مظهر یک شر باستانی است که اکنون از طریق روایت در حال بازگشت است و تنها راه متوقف ، او ساختن یک فیلم است که در پایان می آموزیم فیلمی است که ما همیشه تماشا کرده ایم سی سال هشدار اسپویلر.

هدر لانگنکمپ در نقش هدر لانگنکمپ.

هدر لانگنکمپ در نقش هدر لانگنکمپ.
تصویر: سینمای خط جدید

حتی تماشای فیلم امروز کمی زیاد است. این ایده فوق‌العاده مبتکرانه و برای اکتشاف آماده است، اما همچنین تقریباً وسواس زیادی دارد که در واقعیت مستقر شود، که در درجه اول با ارائه اصول به عنوان خودشان (نه فقط لانگنکمپ و کریون، بلکه رابرت انگلوند، که نقش «رابرت انگلوند» را نیز بازی می‌کند، انجام می‌شود. فردی؛ باب شی، مدیر اجرایی سینمای نیو لاین؛ و جان ساکسون، که نقش پدر نانسی را در فیلم اصلی بازی کرد). سپس داستان کریون به آینه ای برای عموم تبدیل می شود: اشتهای ما برای فرنچایز، تحسین ما از افراد مشهور و شیفتگی ما به وحشت. او نقش مردی را بازی می‌کند که در مورد خلقتش در تعارض است و مشتاق کشف پیامدهای آن است. فیلم هرگز در مورد آنچه می‌خواهد در این مورد بگوید به اتفاق نظر نمی‌رسد، اما باعث می‌شود درباره همه آن فکر کنید و شاید همین کافی باشد.

  تصویر روز ناسا: دم یونی دنباله دار پونز بروکس

یا شاید در سال 1994 خیلی زیاد بود. آنچه در حال وقوع است کابوس جدید به دلیل این روایت پرپیچ و خم، مداری و خودآگاه، فردی که همه ما می شناسیم و دوستش داریم، تقریباً در اکثر فیلم غایب است. او در فلش ها ظاهر می شود، و در پایان بسیار برجسته تر، اما خودش “واقعی” است و خیلی خنده دار نیست. در واقع، این فردی خیلی بیشتر جایی است که کریون می‌خواست این شخصیت را ببیند که تیره‌تر و ترسناک‌تر از دیگری می‌شود. به راه مسخره تر و خنده دارتری که در دنباله های بعدی رفت. بنابراین تضاد مشخصی بین انتظار و قصد وجود دارد که در مرز آسیب است. برخی از این ها توسط افکت ها و غم های فیلم پخش می شود، اما حتی آن نیز به طور قابل توجهی خاموش می شود و تا حدودی زیر ابر داستان گم می شود.

فردی ترسناک تر

فردی ترسناک تر
تصویر: سینمای خط جدید

در پایان فیلم، من تحت تاثیر جاه طلبی آن قرار گرفتم. فکر ، به این که چگونه کریون، همانطور که فیلم نشان می‌داد، احتمالاً تحت فشار بود تا فردی را بازگرداند، حتی با وجود اینکه فیلم قبلی «فردی مرده» نام داشت، و فقط در این شدیدترین شرایط این کار را انجام داد. سپس به فیلمی که کریون دنبال کرد فکر کردم کابوس جدید با نه خون آشام در بروکلین، حتی اگر فیلم بعدی بلافاصله باشد. یکی بعد از: فریادنوشته کوین ویلیامسون فریاد همچنین (اما شاید نه جیغ 2) یک فیلم متا ترسناک هوشمندانه بدون تمام لایه های اضافی است. همه چیز متمرکزتر و ساده تر است و در عین حال به شما برای طرفدار فیلم و ترسناک پاداش می دهد. که البته پس از آن به نتیجه رسید فریاد تبدیل شدن به یکی از تاثیرگذارترین و موفق ترین فرنچایزها در این ژانر.

  ستاره شناسان کوچکترین و کم نورترین کهکشان ممکن را در تاریخ کشف کردند

همه اینها برای گفتن که حتی اگر کابوس جدید وس کریونقطعا بهترین نیست کابوس ادامه داد (سرفه جنگجویان رویایی سرفه)، مطمئناً بدترین هم نیست، چیزی که به نظر می رسد باکس آفیس آن زمان نشان می دهد. در عوض، فیلم بیش از هر چیز دیگری احساس می‌کند که دست کم گرفته شده و دست کم گرفته شده است. طرفداران او مطمئناً آنجا هستند و من اولین کسی نیستم که در مورد اهمیت او برای کریون و ترسناک این افشاگری را دارم. اما به نوعی، کشف مجدد او در یک عصر تصادفی اکتبر دقیقاً کار درستی در زمان مناسب به نظر می رسید. تقریباً انگار کریون و فردی آن را اینگونه برنامه ریزی کرده بودند.

کابوس جدید وس کریون در مکس پخش می شود.


اخبار io9 بیشتری می خواهید؟ ببینید چه زمانی باید منتظر آخرین اخبار باشید تعجب، جنگ ستارگانو پیشتازان فضا خروجی، مرحله بعدی چیست دنیای دی سی در سینما و تلویزیونو هر آنچه که باید در مورد آینده بدانید دکتر هو.

منبع: https://gizmodo.com/wes-craven-new-nightmare-retro-review-freddy-krueger-1850935620