بریتانیا تحقیقات ضد انحصاری را درباره ادغام ۱۹ میلیارد دلاری Vodafone/Thre آغاز کرد

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) در حال آغاز تحقیقات رسمی در مورد ادغام پیشنهادی بین وودافون و Three UK است.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری مشترک 15 میلیارد پوندی (19 میلیارد دلاری) شبکه های تلفن همراه زیرساختی اصلی بریتانیا را از چهار به سه شبکه کاهش می دهد (دو شبکه دیگر EE و O2 هستند) و اینکه این دو قبلاً اجازه داده بودند تا تا پایان سال 2024 قرارداد منعقد شود. حدود 18 ماه از اولین باری که آنها برنامه های خود را در ژوئن فاش کردند، می گذرد.

سارا کاردل، مدیر اجرایی CMA، در بیانیه‌ای گفت: «این قرارداد دو بازیگر پیشرو در بازار مخابرات بریتانیا را که برای میلیون‌ها مشتری روزانه، کسب‌وکار و اقتصاد گسترده‌تر حیاتی است، گرد هم می‌آورد». CMA قبل از تصمیم گیری در مورد مراحل بعدی تأثیری را که این ادغام بین شبکه های رقیب می تواند بر رقابت داشته باشد ارزیابی خواهد کرد.

فاز 1

اخبار امروز آغازی است به نام تحقیقات “فاز 1″، که ارزیابی می کند که آیا ادغام پیشنهادی منجر به “کاهش قابل توجه رقابت” می شود، در حالی که کلید داده ها را برای طرف های درگیر، رقبا، مشتریان و دیگران جمع آوری می کند. سهامداران. این مرحله اولیه تحلیل بازار می‌تواند تا 40 روز طول بکشد، پس از آن معامله می‌تواند به یک بررسی عمیق‌تر “فاز 2” که می‌تواند شش ماه دیگر ادامه داشته باشد – به همین دلیل است که Vodafone و Three تا سال 2024 اعطا کرده بودند. توافق باید چراغ سبز دریافت کند.

  سام آلتمن به عنوان مدیر عامل OpenAI بازگشت

تام اسمیت، مدیر حقوقی سابق CMA که اکنون شریک این شرکت است، به TechCrunch گفت: “مطمئن بود که CMA تحقیقات رسمی را آغاز خواهد کرد – آنها همچنین مطمئناً تحقیقات کامل مرحله 2 را ادامه خواهند داد.” جرادین شرکا. . این بدان معناست که ما باید منتظر تصمیم نهایی CMA در پاییز باشیم.

Three در واقع در یک تلاش شکست خورده قبلی برای خرید شرکت داشت، زمانی که شرکت مادرش Hutchison تلاش کرد O2 را در یک معامله 10.25 میلیارد پوندی خریداری کند – این معامله توسط قانون‌گذاران اتحادیه اروپا رد شد، اگرچه این معامله در سال 2022 زمانی که دادگاه اروپایی دوباره ظاهر شد. مشاور پیشنهاد داد که تصمیم اولیه دادگاه رد شود. مشخص نیست که این موضوع تا چه حد ممکن است بر این آخرین تلاش برای ادغام داشته باشد، اما اسمیت معتقد است که این معامله بدون توجه به یافته‌های بعدی دادگاه به همان اندازه مرده است.

اسمیت گفت: «ادغام قبلی Three/O2 هنوز از نظر فنی در دادگاه‌های اروپایی در دست بررسی است، اما در واقع این معامله مدت‌هاست که مرده است». توافق فعلی در هر صورت بر اساس شایستگی خود بازنگری خواهد شد.

با نتیجه محتمل بررسی کامل فاز 2 ادغام، این وظیفه وودافون و سه خواهد بود که CMA را متقاعد کنند که مزایا بیشتر از کاهش رقابت است.

احمد عسام، مدیر عامل شرکت وودافون بریتانیا، در مصاحبه‌ای گفت: «ما قویاً معتقدیم که ادغام پیشنهادی وودافون و سه، رقابت را با ایجاد یک تجارت ترکیبی با منابع بیشتر برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها برای رقابت بهتر با دو بزرگ‌ترین بازیگر همگرا، به طور قابل توجهی تقویت می‌کند. بیانیه. تعهد ما به سرمایه‌گذاری 11 میلیارد پوندی، قابلیت‌های مورد نیاز برای پاسخگویی به رشد نمایی در تقاضای داده را ایجاد می‌کند و به گسترش 5G پیشرفته در سراسر بریتانیا سرعت می‌بخشد و مزایایی را برای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها در همه کشورها به ارمغان می‌آورد. »

  Apple Vision Pro سه سال از هدست Quest 3 Meta جلوتر است

امنیت ملی

شایان ذکر است که در واقع یک جنبه نظارتی اضافی برای این معامله وجود دارد، فراتر از نگرانی های رقابتی. روز چهارشنبه، دفتر کابینه بریتانیا گفت که 14.6 درصد از سهام گروه مخابراتی امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) به نام e&در وودافون می‌تواند خطری برای امنیت ملی ایجاد کند و دستور ایجاد یک کمیته امنیتی در وودافون برای “نظارت بر کارهای حساس” را صادر کرد. که Vodafone و گروه آن انجام می دهند و بر امنیت ملی انگلستان تأثیر می گذارد یا به آن مربوط می شود.

در همین حال، Three متعلق به CK Hutchison Holdings است، یک شرکت مستقر در هنگ کنگ که مشمول قانون امنیت ملی است که توسط چین در سال 2020 معرفی شد.

مدتی است که مشخص شده است که ادغام پیشنهادی با توجه به روابط سه با چین از طریق مشارکت در هنگ کنگ – و تأثیر قانون امنیت ملی چین بر هنگ کنگ، ادغام پیشنهادی یک بعد نظارتی اضافی تحت قانون امنیت ملی و سرمایه گذاری نیز خواهد داشت. . » الکس هافنر، شریک رقابت در شرکت حقوقی فلد گیت بریتانیا، در بیانیه ای گفت. «این، همراه با سهام اخیر 14.6 درصدی شرکت امارات متحده عربی e&در Vodafone، که قبلاً تحت بازبینی امنیتی دولت بریتانیا بر اساس قانون قرار گرفته است، به این معنی است که طرف‌های ادغام اکنون در معرض بازبینی نظارتی و دولتی در سطح بالا هستند. معامله.”

منبع: https://techcrunch.com/2024/01/26/vodafone-three-merger-uk-cma-antitrust/