ثبات هوش مصنوعی اشتراک پولی را فراهم می کند. هوش مصنوعی سازمانی

هوش مصنوعی پایداری، سازنده مدل هوش مصنوعی متن به تصویر Stable Diffusion، اکنون یک سرویس اشتراک پولی ارائه می دهد. از طریق این سرویس مشتریان می توانند از مدل های این شرکت برای مقاصد تجاری استفاده کنند. این شرکت اکنون سه نوع عضویت خواهد داشت: عضویت رایگان، اشتراک ۲۰ دلاری برای استارت‌آپ‌های کوچک و اشتراک سازمانی برای مشاغل بزرگتر.

طبق گزارش Verge، هوش مصنوعی پایداری سه نوع اشتراک را به کاربران ارائه می دهد. کاربران عادی هنوز هم می توانند مشترک شوند رایگان موارد استفاده؛ اشتراک نوع دوم یا “حرفه ای” برای تولیدکنندگان، توسعه‌دهندگان و استارت‌آپ‌هایی که کمتر از ۱ میلیون دلار درآمد سالانه، ۱ میلیون دلار بودجه سازمانی و ۱ میلیون کاربر فعال دارند، می‌توانند آن را با ۲۰ دلار در ماه فعال کنند. اشتراک نوع سوم یا “سازمان یافته”که برای شرکت های بزرگ نوع دوم نیز در نظر گرفته شده است.

اشتراک رایگان و پولی Stability AI

این شرکت در یک پست وبلاگی گفت: “در حالی که شرکت ما به رشد و تکامل خود ادامه می دهد، خرید اشتراک Stability AI در تامین مالی تحقیقات آینده و توسعه مدل های اصلی ما موثر خواهد بود.”

مزیت اصلی پایداری هوش مصنوعی تا کنون ماهیت منبع باز آن است. “عماد مصطفی”مدیر عامل این شرکت گفت که هوش مصنوعی پایداری همچنان متعهد به راه اندازی “مدل های باز” است و هر کسی می تواند به کد و قابلیت های آن دسترسی داشته باشد. این را با متامدل Llama 2 مقایسه کنید، که اگرچه به عنوان یک مدل منبع باز تبلیغ می شود و به صورت رایگان در پلتفرم های مختلف در دسترس است، اما فاقد برخی ویژگی های منبع باز است.

  افزونه های مرورگر می توانند گذرواژه ها و اطلاعات حساس شما را جمع آوری کنند

بر اساس گزارش‌ها، اشتراک‌های پولی Stability AI حاوی توضیحات مبهم از استفاده تجاری است. به عنوان مثال، ما نمی دانیم که آیا استفاده تجاری فقط برای افرادی اعمال می شود که از مدل های هوش مصنوعی برای تولید خدمات تولید مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کنند یا اینکه آیا هر کسی که به صورت تجاری از تصاویر تولید شده با Stable Diffusion استفاده می کند باید هزینه بپردازد.

سایر شرکت های هوش مصنوعی نیز اشتراک های پولی را برای دسترسی به ویژگی های بیشتر ارائه می دهند. به عنوان مثال، اشتراک پولی ChatGPT Plus به کاربران امکان می دهد از مدل پیشرفته GPT-4 و زمان پاسخگویی سریع تر استفاده کنند.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/stability-ai-announces-paid-membership