دادگاه عالی تصمیم بگیرد که آزادی بیان در رسانه های اجتماعی به چه معناست

دادگاه عالی دوشنبه به دو پرونده رسیدگی می کند که می تواند سوابق جدیدی ایجاد کند آزادی بیان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی. موارد دو قانون مشابه را به چالش می کشند فلوریدا و تگزاسبه ترتیب، که با هدف کاهش “سانسور در سیلیکون ولی» در شبکه های اجتماعی، کمی شبیه به ایلان ماسک در X در سال گذشته.

پس از چهار ساعت بحث شفاهی، بعید به نظر می رسد که قضات دیوان عالی قوانین تگزاس و فلوریدا را به طور کامل لغو کنند. بلومبرگ. قاضی کلارنس توماس گفت که شرکت های رسانه های اجتماعی درگیر سانسور هستند. با این حال، جان رابرتز، رئیس دادگاه این سوال را مطرح کرد که آیا پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی واقعاً یک «میدان عمومی» هستند. در غیر این صورت، آنها تحت حمایت های متمم اول قرار نمی گیرند.

در یک نقطه، وکیل مدافع تگزاس فریاد زد: “آقا، این یک وندی است.” » او سعی داشت چیزی در مورد میادین عمومی و آزادی بیان ثابت کند، اما چندان منطقی نبود.

موارد، Moody در مقابل NetChoice و NetChoice در مقابل Paxton، هر دو پلتفرم های رسانه های اجتماعی را “میدان عمومی دیجیتال” می نامند و به ایالت ها در مورد نحوه تعدیل محتوا نظر می دهند. هدف هر دو قانون ساکت ، صداهای محافظه کار در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که می تواند متمم اول را نقض کند.

گرگ ابوت فرماندار تگزاس گفت: «خاموش ، دیدگاه‌های محافظه‌کار غیر آمریکایی، غیرتگزاسی است و در شرف غیرقانونی شدن است. در X در سال 2021با اعلام یکی از قوانین، دیوان عالی کشور دوشنبه در مورد آن بحث خواهد کرد.

  سهم بازار ویندوز 10 هنوز دو برابر ویندوز 11 است

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا در بیانیه ای گفت: «اگر سانسورکنندگان فناوری بزرگ قوانین را به طور متناقض به کار گیرند تا به نفع ایدئولوژی غالب سیلیکون ولی تبعیض قائل شوند، اکنون پاسخگو خواهند بود. بیانیه مطبوعاتی 2021قانون جدید خود را اعلام کرد.

NetChoice، ائتلافی از بزرگترین بازیگران فناوری، می‌گوید این قوانین ایالتی حقوق آزادی بیان یک شرکت رسانه‌های اجتماعی را نقض می‌کند. این پرونده ها به بالاترین دادگاه در ایالات متحده برده شده است و یک حکم می تواند رسانه های اجتماعی را برای همیشه تغییر دهد.

به عنوان مثال، این قوانین می تواند توانایی فیس بوک را برای سانسور محتوای طرفدار نازی ها در پلت فرم خود محدود کند. شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مدت‌هاست که می‌توانستند نوع محتوایی که در پلتفرم خود ظاهر می‌شود را دیکته کنند، اما این موضوع سال گذشته در کانون توجه قرار گرفت. آن مشک X به دنبال افزایش محتوای برتری طلبانه سفیدپوستان، تبلیغ کنندگان اصلی خود را از دست داده است که در کنار برندهای سنتی مانند آی بی ام و اپل ظاهر شد.

کریس مارچیز، وکیل دادگستری، گفت: NetChoice استدلال می کند که شبکه های اجتماعی مانند روزنامه ها هستند و حق دارند آنچه را که در صفحات آنها ظاهر می شود انتخاب کنند. لبه. نیویورک تایمز ملزم نیست که به دونالد ترامپ اجازه دهد که یک مقاله 0 تحت متمم اول قانون اساسی بنویسد، و NetChoice استدلال می کند که همین امر در مورد رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند.

اعضای NetChoice شامل گوگل، متا، تیک تاک، ایکس، آمازون، ایر بی‌ان‌بی و سایر قطعات اصلی دره سیلیکون فراتر از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند. انجمن بود در سال 2001 تاسیس شد برای «ایمن ، اینترنت برای شرکت‌های آزاد و بیان آزاد».

  تا چند هفته دیگر، اپل بارگذاری جانبی در iOS را برای اروپایی ها فعال می کند

مسائل اجتماعی و سیاسی در ماه های اخیر گریبان شرکت های فناوری را گرفته است. گوگل ربات چت جدید هوش مصنوعی جمینی به نژادپرستی نسبت به سفیدپوستان متهم شده است هفته گذشته در ژانویه، مارک زاکربرگ که در مقابل رهبران سنا نشسته بود از والدین عذرخواهی کرد که گفت اینستاگرام در خودکشی یا استثمار فرزندانشان نقش داشته است.

هر دوی این قوانین مدت کوتاهی پس از اینکه توییتر، اکنون X، دونالد ترامپ را در سال 2021 تحریم کرد، ایجاد شد. از آن زمان، ماسک این پلتفرم را به طور کامل به یک سایت “مطلق بیان آزاد” تغییر داده است. ماسک نیز مانند فرمانداران ابوت و دیسانتیس بسیار نگران به اصطلاح “سانسور لیبرال” در رسانه های اجتماعی است.

تصمیم دیوان عالی در مورد این پرونده ها می تواند تأثیر قابل توجهی بر نحوه جنجال ها و گفتمان ها در رسانه های اجتماعی داشته باشد. کنگره مورد انتقاد قرار گرفته است نقش محدود آن در تنظیم شرکت های رسانه های اجتماعی در طول دو دهه گذشته، اما این تصمیم در نهایت می تواند برخی از قوانین اساسی را تعیین کند. مشخص نیست که دیوان در این موارد به چه سمتی نگاه خواهد کرد، زیرا این موضوعات سابقه کمی دارند.

منبع: https://gizmodo.com/supreme-court-social-media-freedom-of-speech-1851286507