در دادگاه حماسه آشکار شد. Google Netflix را با هزینه 10٪ ارائه می دهد

در جریان شکایت اپیک گیمز علیه گوگل، مشخص شد که مالک پلی استور در سال 2017 به نتفلیکس پیشنهاد داده بود تا پرداخت های درون برنامه ای را از طریق سرویس پرداخت این شرکت انجام دهد و در عوض به جای 15 درصد، فقط 10 درصد کارمزد پرداخت کرده بود. اما نتفلیکس این پیشنهاد را نپذیرفت.

بر اساس اسناد دادگاه Epic و شهادت آن علیه گوگل، این غول فناوری 6 سال پیش به نتفلیکس پیشنهاد داد تا 90 درصد از درآمد خود را در حین استفاده از سرویس پرداخت درون برنامه ای خود برای اندروید حفظ کند. اما نتفلیکس این پیشنهاد را نپذیرفت و معتقد بود که در دراز مدت ضررهای زیادی را متحمل خواهد شد.

در گذشته، نتفلیکس اشتراک‌ها را مستقیماً از طریق برنامه اندروید خود فروخت و ۱۵ درصد از درآمد خود را به گوگل داد. اما در مقطعی شرکت تصمیم گرفت که پرداخت ها را به روش دیگری انجام دهد. در نتیجه، گوگل قصد دارد از این پیشنهاد عقب نشینی کند تا تمام درآمد حاصل از پرداخت های نتفلیکس را از دست ندهد.

پیشنهاد ویژه Google برای Netflix برای هزینه پرداخت

با این حال، به نظر می رسد نتفلیکس به این نتیجه رسیده است که حتی با این معامله، در درازمدت مقداری درآمد را از دست خواهد داد. در نتیجه آنها این قرارداد را امضا نکردند. این سرویس پخش بزرگ اکنون هیچ سهمی به گوگل نمی دهد و کاربران را برای خرید به یک سرویس پرداخت درون مرورگر هدایت می کند.

نماینده گوگل در دادگاه هیچ یک از این اطلاعات را مورد مناقشه قرار نداد و به سادگی اشاره کرد که نتفلیکس اکنون تقریباً در هر پلتفرمی است و به روشی که می خواهد تجارت می کند. به نظر می رسد تلاش گوگل برای اثبات این ادعا بوده است که شرکت های بزرگی مانند نتفلیکس می توانند قوانین پلی استور را دور بزنند و سخت گیری زیادی علیه آنها وجود ندارد.

  Venera 3 اولین کاوشگری بود که بر روی زهره فرود آمد

شکایت اپیک گیمز علیه شیوه های ضدرقابتی گوگل هفته گذشته آغاز شد و احتمالا هفته ها ادامه خواهد داشت. این غول فناوری همچنین در دادگاه با وزارت دادگستری است.

منبع: https://digiato.com/app/google-offered-netflix-special-10-percent-comission