سرویس‌های آنلاین Wii U و 3DS نینتندو در ماه آوریل بسته می‌شوند

بهار آینده، نینتندو سرویس‌های آنلاین تقریباً همه نرم‌افزارهای 3DS و Wii U را تعطیل می‌کند و بر عناوین شخص اول و نرم‌افزارهای شخص ثالث (به استثنای چند استثنا) تأثیر می‌گذارد. اخبار این خاموش شدن در اوایل آوریل 2024 پس از بازگشت قابلیت آنلاین برای نسخه های Wii U منتشر شد. Mario Kart 8 و جوخهکه بین ماه های مارس و آگوست زمانی که نینتندو با یک “آسیب پذیری بازی آنلاین” روبرو بود ناپدید شد.

یکی از عنوان هایی که در حال حاضر به کار خود ادامه خواهد داد، این است بانک پوکمونو بازی آفلاین همچنان امکان پذیر است. علاوه بر این، این پرسش‌های متداول نینتندو بیان می‌کند که بازیکنان می‌توانند پچ‌ها را دانلود کنند و بازی‌های خریداری شده از فروشگاه الکترونیکی را «در آینده‌ای قابل پیش‌بینی» دوباره دانلود کنند. فروش آنلاین بازی های Wii U و 3DS در ماه مارس سال جاری به پایان رسید.

ویژگی‌های SpotPass نیز ناپدید می‌شوند، اما نینتندو می‌گوید StreetPass بین سیستم‌های خانواده 3DS در هر جایی که بتوانید شخص دیگری را پیدا کنید، حتی پس از از بین رفتن آن سرورها، به کار خود ادامه می‌دهد.

این خاموشی که برای اوایل آوریل 2024 برنامه ریزی شده است، کمی بیش از ده سال پس از آفلاین شدن سرویس Wi-Fi Nintendo انجام می شود و خدمات آنلاین عناوین Wii و DS نینتندو در سال 2014 پایان می یابد.

3DS زمانی که در سال 2010 عرضه شد شروع کندی داشت، اما در نهایت بیش از 75 میلیون دستگاه فروخت، با فروش قوی حتی پس از عرضه سوئیچ قبل از توقف آن در سال 2020.

  احتکار ایران خودرو با تحویل خودرو به مشتریان نتیجه معکوس داشته است

اگر می‌پرسید که این چه چیزی برای آینده سایر سرویس‌های آنلاین نینتندو پیشنهاد می‌کند، در تابستان امسال، مدیرعامل نینتندو Shuntaro Furukawa گفت که سیستم فعلی حساب نینتندو کلیدی برای تسهیل انتقال به نسل جدید سخت‌افزار پس از سوییچ است. او خاطرنشان کرد که هر بار که شرکت شبکه جدیدی را با سیستم های قبلی راه اندازی می کند، بازسازی روابط با مشتری چقدر دشوار است.

منبع: https://www.theverge.com/2023/10/4/23902615/wii-u-nintendo-3ds-online-shut-down