سومین پرواز آزمایشی این فضاپیما در 24 مارس انجام خواهد شد

اسپیس ایکس رسما از سومین پرواز آزمایشی این موشک قدرتمند خبر داد کشتی ستاره ای در 14 مارس یعنی 24 مارس انجام خواهد شد.

اولین آزمایش Starship در آوریل سال گذشته انجام شد و موشک SpaceX در هوا منفجر شد. سپس در ماه نوامبر، قدرتمندترین موشک ساخت بشر برای دومین بار مورد آزمایش قرار گرفت که طی آن بخش های بالایی و پایینی از هم جدا شدند، اما در نهایت هر دو تقویت کننده و فضاپیما در هوا منفجر شدند.

سومین پرواز آزمایشی فضاپیما

اکنون شرکت فضایی ایلان ماسک در حال انتشار است پست جدید در شبکه اجتماعی Xشمارش معکوس برای پخش زنده سومین پرواز آزمایشی استارشیپ که در 14 مارس انجام می شود، آغاز شده است. ایلان ماسک نیز ماه گذشته اعلام کرد که این آزمایش در ماه مارس انجام خواهد شد.

اسپیس ایکس همچنین اخیرا ویدئویی از آزمایش مقدماتی تقویت کننده موشک و فضاپیمای غول پیکر خود منتشر کرده است. در این آزمایش، تمام 33 موتور رپتور روی تقویت کننده سوپر هوی شلیک کردند که به عنوان اولین مرحله موشک فضاپیما عمل می کند. Starship و Superhive به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً قابل استفاده مجدد باشند و روزی فضانوردان را به مریخ و ماه خواهند برد.

ناسا علاقه زیادی به فعالیت های اسپیس ایکس در این فضاپیما دارد زیرا می خواهد از آن برای فرستادن فضانوردان به ماموریت ها به اعماق فضا استفاده کند. ناسا با اسپیس ایکس قراردادی برای استفاده از نسخه تغییر یافته فضاپیمای استارشیپ برای انتقال دو فضانورد به ماه در ماموریت آرتمیس 3 بسته است. این ماموریت برای سال 2025 برنامه ریزی شده است.

  Threads یک تجربه گیرا و تلخ است

منبع: https://digiato.com/astronomy/spacex-reveals-third-starship-test-flight-date-watch-live-here