شکست اسرائیل در توقف حمله حماس نشان دهنده خطر نظارت بیش از حد است

اگرچه جزئیات دقیق چگونگی وقوع حمله هنوز مشخص است، به نظر می‌رسد که نادیده‌گیری‌های مربوط به رفع این معمای سیگنال و نویز ممکن است نقش داشته باشد.

«در نگاهی به گذشته، برخی اطلاعات وجود داشت، اما، همانطور که در همه شکست‌های اطلاعاتی اتفاق می‌افتد، به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفت. چاک فریلیش، معاون سابق مشاور امنیت ملی اسرائیل، می‌گوید: «این به اشتباه درک شد. «فکر می‌کنم در چند روز گذشته، با توجه به آنچه می‌دانم، علائم هشداردهنده‌ای وجود داشته است. و در واقع، سرویس‌های اطلاعاتی حدود شش ماه بود که هشدار داده بودند که درگیری قابل توجهی با حماس رخ خواهد داد و مصمم به تشدید اوضاع هستند. اما بعد نشانه ها را اشتباه تعبیر کردند.

کالین کلارک، مدیر تحقیقات گروه سوفان، یک مشاور اطلاعاتی و امنیتی، می‌گوید که حمله حماس به ماه‌ها آماده‌سازی نیاز داشت و احتمالاً نقص‌های اطلاعاتی هم در اطلاعات انسانی و هم در اطلاعات سیگنال‌ها رخ داده است، جایی که داده‌های الکترونیکی و ارتباطی جمع‌آوری می‌شوند. . . کلارک می‌گوید: «هنوز از اینکه یک فروپاشی اطلاعاتی در این سطح اتفاق افتاده است شگفت‌زده هستم. «فکر نمی‌کنم کسی، از جمله اسرائیلی‌ها، برای چنین عملیات پیچیده و چندجانبه‌ای آماده باشند. »

مارکوس از کینگز کالج لندن می‌گوید نظارت‌های اطلاعاتی حیاتی ممکن است پس از شکست‌های متقاطع متعدد رخ داده باشد. دستگاه اطلاعاتی اسرائیل ممکن است مقاصد حماس را اشتباه درک کرده باشد، متن سرنخ های مهم را به اشتباه تفسیر کرده باشد، تلاش های سیاسی اسرائیل با عربستان سعودی منحرف شده باشد، یا با چالش های داخلی دست و پنجه نرم کرده باشد. برای مثال، نیروهای اسرائیلی از فرار مغزها از ارتش اسرائیل شکایت دارند و افراد به بخش خصوصی فریب داده می شوند.

  فیلم هایی که شما را به خواندن کتاب تشویق می کنند

فریلیش، نویسنده کتاب، می‌گوید: «فکر می‌کنم این فقط یک شکست نظامی نبود، بلکه یک شکست چشمگیر رهبری ملی بود. اسرائیل و تهدید سایبری: چگونه کشور نوپا به یک قدرت سایبری جهانی تبدیل شد. این کمین آغاز جنگ در ماه رمضان در اکتبر 1973 را به یاد می آورد که طی آن یک بلوک عربی اسرائیل را با یک حمله غافلگیرانه در روز مقدس یهودیان یوم کیپور هدف قرار داد و تقریباً 20 روز درگیری را آغاز کرد.

فلسطینیان در سرزمین های اشغالی از جمله کرانه باختری و نوار غزه، سال ها تحت نظارت و کنترل بوده اند و بسیاری از آنها شرایط را آپارتاید توصیف می کنند. در سپتامبر 2021، نیروهای اسرائیلی از تکمیل یک مانع به طول 65 کیلومتر در اطراف نوار غزه – نوار زمینی بین اسرائیل، مصر و دریای مدیترانه – خبر دادند که اساسا یک “دیوار هوشمند” مجهز به رادار، دوربین، حسگرهای زیرزمینی و طیف وسیعی از ابزارهای نظارتی دیگر

منبع: https://www.wired.com/story/israel-hamas-war-surveillance/