انسان ها 7000 سال زودتر از آنچه فکر می کردیم وارد آمریکا شدند

زمان و نحوه استقرار اولین انسان ها در قاره آمریکا از زمان های قدیم موضوع بحث بین محققان بوده است. در قرن بیستم، باستان شناسان معتقد بودند که انسان تا 14000 سال پیش به آمریکای شمالی نرسیده است. اما اکنون در تحقیقات جدید گفته شده است که انسان تقریبا 23 هزار سال پیشیعنی حدود 7000 سال پیش پا به قاره آمریکا گذاشتند.

کارشناسان قرن بیستم این فرضیه را مطرح کردند که حضور انسان در قاره آمریکا با تشکیل یک راهروی بدون یخ بین دو صفحه یخی عظیم که کانادا امروزی و شمال ایالات متحده را تشکیل می دهند، همزمان است. بر اساس این ایده، راهرویی که از ذوب یخ ها در پایان آخرین عصر یخبندان ایجاد شد، به انسان اجازه داد تا از آلاسکا به قلب آمریکای شمالی حرکت کند. با این حال، با گذشت زمان، این ایده از بین رفت. در دهه های اخیر گفته شده است که اولین شواهد حضور انسان در قاره آمریکا به 14000 تا 16000 سال پیش برمی گردد.

اولین ظهور انسان در قاره آمریکا

رد پای گروهی از افراد در سنین مختلف

در سپتامبر 2021، مجله Science مقاله‌ای منتشر کرد که نشان می‌دهد فسیل‌های کشف شده از انسان در نیومکزیکو به حدود 23000 سال پیش، یعنی اوج آخرین عصر یخبندان، بازمی‌گردد. مطالعه جدید اطلاعات ارائه شده در آن مقاله را تایید می کند و می گوید که قدمت ردپای باستانی در پارک ملی وایت سندز در نیومکزیکو به حدود 23000 سال پیش باز می گردد و آنها را به قدیمی ترین بقایای بشر شناخته شده در قاره آمریکا تبدیل می کند.

  کدام قاره ها بیشترین تعداد مهاجر را به آمریکا داشته اند؟ + نمودارها

این تحقیق جدید همچنین شواهد بیشتری ارائه می دهد که انسان های اولیه در اوج آخرین عصر یخبندان در دنیای جدید حضور داشتند. زمانی که یخچال های طبیعی حدود یک چهارم سطح زمین را پوشانده بودند.

رد پای انسان در منطقه مورد مطالعه

ردپای پارک ملی وایت سندز برای اولین بار در سال 2009 در ساحل دریاچه ای ماقبل تاریخ کشف شد. تا نوامبر 2021، در مجموع 61 بقایای انسان و همچنین شواهدی از ماموت ها، گرگ های وحشتناک و شیرهای آمریکایی پیدا شده است. در یک مطالعه در سال 2021 که نتایج آن اکنون تأیید شده است، بر اساس قدمت رادیوکربن، مکانیزمی برای تعیین قدمت موجودات مصرف‌کننده کربن، دانشمندان تاریخ‌گذاری دانه‌های گیاهان آبزی را تعیین کردند و تخمین زدند که این آثار بین 23000 تا 21000 سال پیش کشف شده‌اند.

تاریخ‌گذاری رادیوکربن بر این اساس است که چگونه ایزوتوپ‌های کربن موجود در موجوداتی که در 50000 سال گذشته مرده‌اند، تحت واپاشی رادیواکتیو قرار می‌گیرند. در واقع، هر نوع ماده آلی را می توان به این ترتیب تاریخ گذاری کرد.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/ancient-human-footprints-study-migration-north-america