طبق گزارش ها، اپل پس از ارسال هشدارهایی در مورد هک شدن توسط دولت، در هند تحت فشار قرار گرفته است.

به گفته مقامات هندی که با نخست وزیر نارندرا مودی متحد شده اند، اپل را در مورد دقت الگوریتم های تهدید داخلی آن زیر سوال برده اند و در حال حاضر در حال بررسی امنیت دستگاه های آن هستند. واشنگتن پست. مقامات ظاهراً این شرکت را پس از هشدار به روزنامه نگاران و سیاستمداران مخالف مبنی بر اینکه هکرهای تحت حمایت دولت در ماه اکتبر به دستگاه های آنها نفوذ کرده اند، هدف قرار دادند. در حالی که اپل برای تدابیر امنیتی خود در معرض دید عموم قرار دارد، اداره پست می‌گوید مقامات دولتی با آنچه که پشت درهای بسته می‌خواستند پیشروتر بودند.

گزارش شده است که آنها با نمایندگان این شرکت در هند تماس گرفتند تا اپل را تحت فشار قرار دهند تا راهی برای کاهش تأثیر سیاسی هشدارهای هک آن پیدا کند. مقامات همچنین یک کارشناس امنیتی اپل را برای بحث در مورد توضیحات جایگزین برای هشدارهایی که ممکن است به مردم بدهند – به احتمال زیاد به دولت به عنوان مقصر احتمالی اشاره نمی کند، وارد کردند.

روزنامه‌نگاران و سیاستمدارانی که درباره هشدارهای اپل در شبکه‌های اجتماعی پست می‌کردند یک وجه مشترک داشتند: همه آنها از دولت مودی انتقاد داشتند. عفو بین‌الملل تلفن روزنامه‌نگاری به نام آناند مانگناله را که در حال تحقیق درباره متحد دیرینه مودی گوتام آدانی بود، بررسی کرد و متوجه شد که یک مهاجم نرم‌افزار جاسوسی Pegasus را روی دستگاه اپل خود نصب کرده است. اگرچه اپل به صراحت اعلام نکرده است که دولت هند مسئول این حملات بوده است، Pegasus که توسط شرکت اسرائیلی NSO Group توسعه داده شده است، عمدتاً به دولت ها و سازمان های دولتی فروخته می شود.

  تفاوت قیمت خودروهای وارداتی در ایران و امارات + جدول

اداره پست این گزارش می گوید که حزب سیاسی حاکم هند هرگز استفاده از پگاسوس برای جاسوسی از روزنامه نگاران و مخالفان سیاسی را تایید یا تکذیب نکرده است، اما این اولین باری است که منتقدان آن به جاسوس افزار پگاسوس آلوده می شوند. در سال 2021، تحقیقاتی که توسط چندین نشریه انجام شد که پروژه پگاسوس را روشن کرد، نشان داد که نرم افزارهای جاسوسی در تلفن های افرادی با سابقه مخالفت و انتقاد از دولت مودی وجود دارد.

منبع: https://www.engadget.com/apple-reportedly-faces-pressure-in-india-after-sending-out-warnings-of-state-sponsored-hacking-073036597.html?src=rss