فروشگاه App Google یک انحصار غیرقانونی را در نظر گرفت، زیرا هیئت منصفه طرفدار Epic Games است

اخبار بد بیشتری برای گوگل ممکن است در اواسط سال 2024 منتشر شود، زمانی که انتظار می رود قاضی منطقه ای ایالات متحده آمیت مهتا در واشنگتن دی سی، حکم خود را در مورد اینکه آیا گوگل به طور غیرقانونی انحصار خود را در جستجوی وب حفظ کرده است صادر کند. شهادت در این پرونده که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده و دادستان های کل تقریباً از هر ایالت و قلمرو ایالات متحده ارائه شده است، ماه گذشته به پایان رسید.

مورد مشابه دو سال پیش برای Epic خیلی خوب پیش نرفت. که در حماسه در برابر اپلیک قاضی فدرال در اوکلند، کالیفرنیا، به اپل دستور داد که فقط یک تغییر در شیوه های اپ استور خود ایجاد کند. قاضی دریافت که بسیاری از دیگر اقدامات اپل که اپیک آن را ضدرقابتی می‌دانست، موجه است زیرا سازنده آیفون باید سرمایه‌گذاری خود را در توسعه بازار اپلیکیشن‌ها جبران کند. اپل هنوز مجبور به تبعیت از آن نشده است زیرا منتظر تصمیم دادگاه عالی در اوایل سال آینده در مورد بررسی مجدد پرونده است.

گوگل در مورد اینکه چرا تصمیم گرفت در دادگاهی که امروز به پایان رسید به هیئت منصفه اجازه دهد به جای قاضی تصمیم بگیرد چیز زیادی نگفته است، اگرچه تلاش ناموفق برای تغییر روند در آستانه انتخاب هیئت منصفه بود.

قاضی دوناتو همچنین سعی کرد از محاکمه این پرونده جلوگیری کند و بارها به اپیک و گوگل دستور داد تا این موضوع را حل و فصل کنند. در آخرین تلاش، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و تیم سوینی، مدیر عامل شرکت اپیک، در 7 دسامبر به مدت یک ساعت با یکدیگر ملاقات کردند، اما بر اساس یک دادگستری بایگانی، به توافقی دست یافتند.

  بلندگو قاب موسیقی سامسونگ + تصویر ارائه شده است

گوگل قبلاً با بیش از 48000 توسعه‌دهنده اپلیکیشن موافقت کرده بود، اما بدون ایجاد تغییرات عمده در شیوه‌های تجاری خود. همچنین با گروهی از مصرف کنندگان و دادستان های کل از 50 ایالت ایالات متحده به توافق رسید. جزئيات اين آخرين توافق تا زمان صدور حكم دادگاه حماسه منتشر نشده بود.

“حذف رقبا”

گری بورنشتاین، وکیل اپیک، در بحث پایانی امروز خود، به هیئت منصفه گفت که سیستم عامل اندروید گوگل تنها گزینه برای سازندگان گوشی های هوشمند است، زیرا اپل iOS را برای خود نگه می دارد و هیچ جایگزین مناسبی وجود ندارد. او گفت که گوگل از این قدرت با سازندگان دستگاه‌ها و شرکت‌های مخابراتی که تلفن‌ها را می‌فروشند استفاده کرد تا اطمینان حاصل کند که Play Store را تبلیغ می‌کنند، اغلب بیشتر از اینکه جایگزین‌های کمتر شناخته شده را تشویق کنند.

گوگل از توسعه دهندگان برنامه هایی که اقلام دیجیتالی را در فروشگاه Play می فروشند می خواهد از سیستم صورتحساب آن استفاده کنند و تا 30 درصد از فروش را به جیب بزنند. Epic ادعا می کند که غول جستجو همچنین میلیون ها دلار به توسعه دهندگان پرداخت کرده است تا به دنبال جایگزینی برای Play نباشند.

منبع: https://www.wired.com/story/googles-app-store-monopoly-ruled-illegal-jury-epic/