استارت‌آپ فرانسوی Mistral مدل هوش مصنوعی را عرضه می‌کند که GPT-3.5 را شکست می‌دهد

آرتور منش، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Mistral AI.

آرتور منش، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Mistral AI.
عکس: ناتان لاینه / بلومبرگ (گتی ایماژ)

در حالی که اکثر شرکت‌های هوش مصنوعی با دقت آخرین الگوریتم‌های خود را از طریق تورهای مطبوعاتی و پست‌های وبلاگ فاش می‌کنند، به نظر می‌رسد دیگران راضی هستند که آخرین نوآوری‌های خود را مانند کشتی دزدان دریایی که وزن مرده خود را از دست می‌دهند، به اتر دیجیتال بیاندازند. یکی از شرکت‌هایی که در دسته دوم قرار می‌گیرد، Mistral است، یک استارت‌آپ فرانسوی هوش مصنوعی که آخرین مدل زبان بزرگ خود را بدون هیچ توضیحی و به روشی غیر توصیفی منتشر کرد. لینک تورنت پست شده در X در طول آخر هفته.

میسترال که اخیرا 415 میلیون دلار جمع آوری کرد در دور سرمایه گذاری سری A و اکنون است تخمین زده به ارزش 2 میلیارد دلار، مردم را با LLM های سریع و کارآمد و نگرش هکری سرگرم کننده و بی خیال خود تحت تاثیر قرار داد. تصمیم شرکت به رها ، آخرین برنامه او الهام گرفته از الگوهای رفتاری و تعارف در مورد یک مفسر خاطرنشان کرد: “بدون وبلاگ، بدون صدای هیس، بدون شرح – فقط یک تورنت با فایل های الگو… Mistral درک می کند که مخاطبان اصلی آنها مهندسان هستند و مناطق فرسایشی فرهنگی آنها را می شناسد.”

روز دوشنبه، این شرکت سرانجام انتشار اولیه خود را با یک پست وبلاگ که جزئیات بیشتری در مورد این برنامه به اشتراک گذاشت، به سادگی Mixtral-8x7B را نامگذاری کرد. با توجه به معیارهای ارائه شده در این پست وبلاگ، الگوریتم Mistral از برخی رقبای آمریکایی خود، از جمله خانواده Llama 2 متا و GPT-3.5 OpenAI برتری دارد. افراد آنلاین به نظر می رسد موافق است که الگوریتم جدید Mistral بسیار خوب است. بسیاری از مردم در حال حاضر درباره سرعت و سرگرمی این برنامه لاف می زنند.

  شکل سر سگ می تواند بر میزان خواب او تأثیر بگذارد

یک مزیت اضافی این است که Mixtral-8x7B منبع باز است، بر خلاف OpenAI با نام کنایه آمیز، که LLM های بعدی خود را بسته نگه داشت و الهام گرفت مقدار معینی از واکنش از این رو. در واقع، میسترال بر روی منبع باز تمام نرم افزارهای هوش مصنوعی خود تمرکز دارد، که آن را محکم در یک جنگ فرهنگی رو به رشد در صنعت هوش مصنوعی قرار می دهد. آرتور منش، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Mistral AI اخیرا متوجه شده است در مورد این تصمیم، اشاره کرد که شرکت او متعهد به دنبال ، “رویکردی باز، پاسخگو و غیرمتمرکز به فناوری است.”

منبع: https://gizmodo.com/mistral-artificial-intelligence-gpt-3-openai-1851091217