شکل سر سگ می تواند بر میزان خواب او تأثیر بگذارد

نژادهای سگ صورت صاف در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. در ایالات متحده و مجارستان، بولداگ فرانسوی در حال حاضر محبوب ترین نژاد است. با این حال، محبوبیت آن هزینه سلامت بالایی دارد. زیرا کوتاه شدن جمجمه با تغییر شکل مغز، مشکلات تنفسی و مشکلات خواب همراه است.

بر اساس یافته‌های اخیر محققان مجارستانی، سگ‌های صورت صاف بیشتر می‌خوابند، زیرا آپنه خواب مخصوص نژادشان خواب‌آلودگی روزانه را افزایش می‌دهد. خواب REM طولانی تر از خواب غیر REM است و الگوهای EEG آنها در طول خواب نشانه هایی از کاهش ماده سفید را نشان می دهد.

بررسی سگ های صورت صاف

اگر چه یک سر بزرگ و گرد ممکن است برای بسیاری از افراد یک ویژگی جذاب باشد، اما خطری برای سلامتی نیز به همراه دارد. سگ هایی با صورت های بسیار صاف، مانند بولداگ ها و پاگ های فرانسوی و انگلیسی، به طور متوسط ​​3 تا 4 سال کمتر عمر می کنند و اغلب تا بزرگسالی عمر نمی کنند.

آنها حتی در عمر کوتاه خود به بیماری های زیادی مبتلا می شوند و برای اصلاح مشکلات اسکلتی- عضلانی، چشمی و تنفسی تحت عمل جراحی قرار می گیرند. کوتاه شدن غیرطبیعی جمجمه نیز با مغز گرد و کج همراه است، اما هنوز مشخص نیست که چگونه بر عملکرد عصبی تأثیر می گذارد.

دانشمندان می خواستند بررسی کنند که آیا سگ های صورت صاف که از مشکلات تنفسی رنج می برند، متفاوت از سگ های دیگر می خوابند.

محققان مجارستانی خواب 92 سگ خانگی را با استفاده از الکتروانسفالوگرام (EEG) مورد مطالعه قرار دادند. آنا کیس، پیشگام در مطالعه خواب سگ، می گوید:

در آزمایشگاه خواب، سگ‌ها حدود سه ساعت را با صاحبان خود می‌گذرانند. از آنجایی که هیچ چیز هیجان‌انگیزی اتفاق نمی‌افتد، به سرعت به خواب می‌روند. «در عین حال، ما پتانسیل‌های الکتریکی تولید شده توسط فعالیت مغزشان را با استفاده از الکترودهایی که به پوست سرشان متصل شده است، کنترل می‌کنیم.»

  Les meilleurs tests auditifs en ligne de 2023

او اضافه کرد:

ما می‌خواستیم بررسی کنیم که آیا سگ‌های صورت صاف نسبت به سگ‌های دیگر متفاوت می‌خوابند یا خیر. زیرا آنها از کمبود اکسیژن به دلیل مشکلات تنفسی رنج می‌برند و ممکن است از خواب ضعیف رنج ببرند. در طول مطالعه داده شد: “خوابیدن بیشتر در طول روز ممکن است خواب ناکافی در شب را جبران کند.”

زوفیا بوگنار به شرح زیر است:

اما زمانی که الگوهای EEG را مطالعه کردیم، نتایج جالب‌تری به دست آوردیم.

کاهش خواب، کاهش یادگیری!

هنگام مطالعه عملکردهای شناختی، توجه ویژه ای به مرحله حرکت سریع چشم در خواب می شود که به عنوان خواب متناقض نیز شناخته می شود. زیرا فعالیت مغز با فرکانس بالا در این مرحله شبیه بیداری همراه با ضعف عضلانی است. به عنوان مثال، تحقیقات قبلی نشان داد که دامنه امواج مغزی بتا و دلتا (اندازه‌گیری شده از طریق EEG) در طول خواب REM با موفقیت یادگیری در سگ‌ها و هوش در انسان مرتبط است.

ایوایلو یوچف، نویسنده اول این مطالعه، می گوید:

“در مطالعه فعلی، ما متوجه شدیم که سگ های براکیسفالیک امواج بتا و دلتا کمتری نسبت به سگ هایی با بینی بلند دارند. این الگو با یادگیری ضعیف در سگ ها و از دست دادن ماده سفید در انسان مرتبط است. ممکن است دلایل مختلفی برای نتایج ما وجود داشته باشد.” جالب‌ترین چیز این است که «به نظر می‌رسد سگ‌های با صورت صاف الگوهای خواب توله سگ‌ها را حفظ می‌کنند، شبیه به نوزادانی که زمان بیشتری را در خواب REM می‌گذرانند».

فرض بر این است که سگ های براکیسفالیک دارای ویژگی های نوزاد مانند هستند. آنها سر و چشم های بزرگ، پیشانی بلند و بینی کوچک دارند زیرا ما انسان ها این ویژگی ها را به طرز غیر قابل مقاومتی جذاب می دانیم. اینطوری بچه ها ما را وادار می کنند از آنها مراقبت کنیم.

  با این 25 نمایش در نتفلیکس به دنیای K-Dramas شیرجه بزنید

اما در حال حاضر، این یک فرض جسورانه است. آنچه بسیار محتمل است این است که رشد سرهای براکیسفالیک منجر به تغییرات مضر در عملکرد مغز شود.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/the-shape-of-dogs-heads-affects-their-sleep