یک استاندارد رم جدید برای لپ تاپ ها با نام CAMM2 معرفی شد

سازمان JEDEC مسئول توسعه استانداردهای ماژول الکترونیکی و حافظه است Cam2 به عنوان یک استاندارد جدید برای رم لپ تاپ معرفی شد. این استاندارد جدید سرعت و ظرفیت بالاتری را نسبت به استاندارد قبلی SO-DIMM ارائه می دهد، فضای بسیار کمتری را اشغال می کند، اما جای تعجب نیست که هزینه بیشتری دارد. بر اساس گزارش ها، CAMM2 تقریبا 57 درصد نازکتر از SO-DIMM است و می تواند از 8 تا 128 گیگابایت او توانایی دارد

بر اساس گزارش JEDEC، این ماژول حافظه جدید CAMM2 نام دارد. البته این ماژول اخیرا رونمایی نشد و اولین بار توسط دل در لپ تاپ Precision 7670 معرفی شد و در ابتدا CAMM نام داشت. این حافظه نسبت به SO-DIMM پیشرفت هایی داشت، اما به عنوان یک ماژول حافظه اختصاصی، از ارتقا و تعویض رم توسط کاربران جلوگیری می کرد. زیرا به هر حال دل تنها شرکتی بود که این نوع حافظه ها را تولید کرد. اکنون با تبدیل شدن CAMM2 به یک استاندارد، شاهد گسترش این رم در طول زمان خواهیم بود.

استاندارد جدید CAMM2 RAM؛ سریعتر و لاغرتر

CAMM2 در دو نسخه DDR5 و LPDDR5 (X) عرضه خواهد شد. این ماژول شامل حافظه بدون درز LPDDR5 است. به این ترتیب، از آنجایی که می توان آن را به راحتی حذف و جایگزین کرد، به کاربر امکان ارتقاء می دهد.

یکی از مزیت های CAMM2 نسبت به SO-DIMM نازکی آن است. این بدان معناست که به لپ تاپ های سبک وزن اجازه می دهد تا حافظه بیشتری را ذخیره کنند. بر اساس گزارش ها، CAMM تا 57 درصد باریکتر از SO-DIMM است و پتانسیل رسیدن به حداکثر ظرفیت را دارد 128 گیگابایت این امکان را در یک واحد برای لپ تاپ ها فراهم می کند. یکی دیگر از ویژگی های مهم این استاندارد حافظه جدید این است که CAMM2 می تواند حافظه دو کاناله را تنها با استفاده از یک ماژول RAM فعال کند. این ویژگی عملکرد حافظه را بدون نیاز به بیش از یک رم بهبود می بخشد.

  ویژگی جدید برنامه ویدیویی جزئیات به شما کمک می کند تا پادکست های چند دوربینی را با استفاده از آیفون ضبط کنید

اگرچه استاندارد رم CAMM2 در حال حاضر عرضه شده است، اما زمان زیادی طول می کشد تا این قطعات به طور کامل وارد بازار لپ تاپ شوند. از سوی دیگر، اولین دستگاه هایی که از استاندارد جدید استفاده می کنند احتمالاً گران خواهند بود. البته، با گذشت زمان و کاهش استفاده از استانداردهای قدیمی SO-DIMM، شاهد پذیرش بیشتر CAMM2 خواهیم بود.

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/a-new-standard-for-ram-laptops-introduced