جذاب ترین کارفرمایان ایرانی برای حرفه ای ها کدامند؟

ایران تلنت اخیرا گزارشی با عنوان «جذاب ترین کارفرمایان در ایران» منتشر کرده است که در آن به بررسی نظرات و رتبه های کارکنان شرکت در رابطه با سابقه کاری آنها پرداخته و شرکت هایی را که بالاترین امتیاز را از کارکنان سابق و فعلی خود دریافت کرده اند، شناسایی کرده است. بر اساس این گزارش، دیجی کالا دومین شرکتی است که افراد زیادی در گروه‌های عملکردی مختلف می‌خواهند در این شرکت تلاش کنند. در صنعت ارتباطات و فناوری شبکه، ایرانسل، همراه اول، هواوی و اسنپ بیش از سایر شرکت ها توانستند توجه افراد جویای کار را به خود جلب کنند.

مبنا، دیجی کالا و ایران خودرو از محبوبیت بالایی در بین کارشناسان برخوردار هستند

ایران تالنت همچنین در بخشی از گزارش خود، نظرسنجی سراسری انجام داد و از کارکنان در حوزه های مختلف پرسید که دوست دارند در کدام شرکت ها کار کنند و آرزوی کار در کدام شرکت ها را دارند. 10657 نفر در نظر سنجی استعدادهای درخشان ایران امسال شرکت کردند.

گروه مپنا اولین انتخاب متخصصان ایرانی برای کار است و آنها کار در این گروه را بیش از هر شرکت دیگری دوست دارند. دیجی کالا دومین شرکتی است که بسیاری از افراد در گروه های عملکردی مختلف دوست دارند کار را تجربه کنند.

شرکت بعدی که مورد توجه جویندگان کار قرار گرفت ایران خودرو است. گزارش ایران تلنت نشان می دهد که با وجود تمام عوارضی که این شرکت در این سال ها تجربه کرده، همچنان یکی از انتخاب های اصلی مردم به حساب می آید.

در رده بندی سالانه استعدادهای ایران، ایرانسل در رتبه چهارم و گروه اسنپ در رتبه پنجم قرار گرفتند. شرکت های نستله ایران، حمرول اول، جی تی آی، دکتر. Obidi Pharmaceuticals، Alibaba Travels، Kisson، Unilever، Ariogen Pharmed، Kale و Cafe Bazaar نیز دیگر شرکت هایی هستند که بسیاری از افراد دوست دارند در آنها کار کنند.

  سند راهنمایی مرکز ملی سایبری برای حفاظت از داده ها منتشر شد

این گزارش همچنین رویاهای افراد در گروه های شغلی مختلف برای کار در شرکت ها را رتبه بندی کرده است. به عنوان مثال، رویای متخصصان بازاریابی و ارتباطات این است که به ترتیب برای Digikala، Hamaol Aul و GTI کار کنند.

بهترین شرکت های خدمات فناوری اطلاعات و اینترنت

با توجه به شرایط کاری متفاوت در صنایع مختلف، ایران تلنت در ابتدا بالاترین امتیاز کارمندان را در شرکت ها از طریق «تفکیک صنعت» بررسی کرد. در بخش «شرکت‌های فناوری اطلاعات و خدمات اینترنتی»، کافه بازار، ویستا سامانه آسا و اسنپ توانسته‌اند بالاترین امتیاز را از کارکنان خود در چهار سال گذشته کسب کنند. همکاران سیستما، دیوار، ایران، مهم ترین دیجی کالا نیز در چهار سال گذشته نمرات بالایی از کارکنان خود دریافت کرده است.

مهمترین شرکت های فعال در صنایع کالاهای مصرفی (کالاهای مصرفی)

در قسمت بعدی این گزارش، ایران تلنت ده ها نفر از افرادی که در صنعت کالاهای مصرفی سریع (FMCG) کار می کردند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. شرکت Denone Nutricia در چهار سال اخیر توانسته با امتیاز 4.8 رتبه اول صنعت کالاهای مصرفی را به خود اختصاص دهد و بالاترین امتیاز را از کارکنان خود دریافت کند. شرکت فرآورده های غذایی بیژن نیز مقام دوم و شرکت جی تی آی نیز مقام سوم را کسب کردند.

در چهار سال گذشته نیز شرکت های هنکل تجارت شرق، ساولا، زری لزید، نستله ایران، گروه دینا و پارس حیات جزو برترین شرکت ها بودند.

شرکت های برتر در صنایع مخابرات و شبکه

یکی از صنایع جذابی که در سال های اخیر رشد کرده است، صنعت مخابرات است. افراد با سابقه کار در این صنعت بیشترین امتیاز را برای تجربه تعاونی خود با زیتل دادند و این شرکت موفق شد بالاترین امتیاز را از کارکنان خود بگیرد. ایرانسل، همراه اول و هواوی شرکت هایی هستند که در دو دوره ارزیابی به طور مداوم در بین 10 شرکت برتر قرار گرفتند و امتیاز بالایی از کارکنان خود دریافت کردند.

  پس از پایان مهلت باج‌افزار، ولورین بخشی از بازی‌های عظیم Insomniac به بیرون درز کرد

در گزارش ایران تلنت آمده است که طی سال های گذشته که اریکسون در ایران فعالیت داشته است، بالاترین امتیاز را از کارکنان خود دریافت کرده و از نظر شرایط کاری ایده آل سال ها رتبه اول را به خود اختصاص داده است. اما این شرکت در حال حاضر هیچ حضور خارجی ندارد.

بهترین شرکت ها در صنایع تولیدی

ایران تلنت در قسمت بعدی گزارش خود به معرفی بهترین شرکت ها در صنایع تولیدی پرداخت. در بخش تولید، کارکنان رنو پارس بیشترین رضایت را از محیط کار خود داشتند و بالاترین امتیاز را به این شرکت دادند. «بیو تخمیر» و «مجتمع صنعتی ماموت» نیز در آخرین دوره ارزیابی این شرکت رتبه‌های دوم و سوم را در صنایع تولیدی و تبدیلی کسب کردند.

گلدیران، گروه یکت، پاکشوما، رایزکو، آرمان یزد، پوستر ساینا و مادیران نیز توانستند شرایط خوبی را برای کارکنان خود فراهم کنند و نمرات بالایی را از آنها کسب کنند.

بالاترین امتیاز برای شرکت ها در شاخص های کلیدی

در بخش تجربه کاری، کاربران ایران تلنت شش عامل را ارزیابی می‌کنند که عبارتند از: «حقوق و مزایا»، «فرصت‌های ارتقاء»، «تعادل بین کار و زندگی»، «مدیران ارشد»، «فرصت‌های یادگیری» و «فرهنگ و ارزش‌ها». ” بصورت جداگانه. ایران تلنت در ادامه گزارش خود، برترین شرکت هایی که در چهار سال گذشته بیشترین امتیاز را از کارکنان خود در هر شاخص دریافت کرده اند را معرفی کرد:

  • بهترین شرکت در شاخص حقوق و مزایا: هنکل، پاکشوما، جی تی آی، نهان محسن آدینه و نوونوردیسک
  • شرکت های برتر در شاخص فرصت های تبلیغاتی: کافه بازار، رنو پارس، نوونوردیسک، جی تی آی و تاپسل.
  • بهترین شرکت در شاخص «تعادل بین کار و زندگی»: کافه بازار، انرژی دانا، نوونوردیسک، مشاور مهندسی سازه و کارگزاری مالی مفید.
  • بهترین شرکت در شاخص “فرصت های یادگیری”: کافه بازار، هنکل، بارج آسان، راه اندازی و عملیات نفت، و شرکای سیستم.
  • بهترین شرکت در شاخص «فرهنگ و ارزش‌های سازمانی»: کافه بازار، طراحی و مهندسی صنایع انرژی، مشاوره مهندسی SAZE، GTI، هنکل.
  احتمال بازگشت نیسان رونی در آینده نزدیک وجود دارد

کافه بازار بهترین شرکت برای برنامه نویسان است

ایران تلنت در بخشی دیگر از گزارش خود به بررسی تجربیات کاری افراد در گروه های مختلف شغلی پرداخته است. به عنوان مثال در چهار سال گذشته برنامه نویسان بیشترین امتیاز را برای همکاری با کافه بازار دادند. متخصصان منابع انسانی که تجربه کار با زرین رویا را دارند نیز بالاترین امتیاز را به این شرکت دادند.

GTI، Devar و Orchid Farmed بالاترین رتبه را از متخصصان بازاریابی و ارتباطات سازمانی دارند.

در بخشی دیگر از این گزارش به شرکت های رویایی در بخش های مختلف اشاره شد. به عنوان مثال در صنعت اطلاعات، نرم افزار و تجارت الکترونیک به ترتیب دیجی کالا، کافه بازار و دیوار شرکت های رویایی در این زمینه هستند. در صنعت مخابرات و فناوری شبکه، ایرانسل، همراه اول و هواوی بیش از سایر شرکت ها توانستند توجه افراد جویای کار را به خود جلب کنند.

همچنین به گزارش ایران تلنت، میزان حقوق دریافتی و امنیت شغلی از مهمترین اولویت های بانوان در انتخاب شغل است. این در حالی است که دو اولویت اصلی مردان میزان حقوق و فرصت ارتقا و مسیر شغلی است. مقایسه اولویت‌های کاری در گروه‌های سنتی مختلف نیز نشان می‌دهد که میزان حقوق دریافتی، فرصت ارتقا و مسیر شغلی مشخص، مهم‌ترین معیار برای افراد تا ۳۵ سال است. این در حالی است که افراد بالای 35 سال علاوه بر حقوق، امنیت شغلی را به عنوان دومین معیار مهم خود انتخاب کردند. این ممکن است نشان دهنده این باشد که افراد به تدریج محافظه کارتر می شوند و امنیت شغلی برای آنها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

مقایسه اولویت های کاری افراد با مدارک تحصیلی متفاوت نیز نشان می دهد که میزان حقوق دریافتی آنها در اولویت اول افراد با مدارک تحصیلی متفاوت است.

منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/iran-talent-report-of-the-best-employers-in-iran