مارک زاکربرگ در فهرست ثروتمندترین افراد جهان از ایلان ماسک پیشی گرفت

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، برای اولین بار از سال 2020 در فهرست ثروتمندترین افراد جهان از ایلان ماسک پیشی گرفته است. زاکربرگ اکنون در رتبه سوم و مدیرعامل تسلا در رتبه چهارم قرار دارند.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ایلان ماسک که در ابتدای ماه مارس گذشته به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می شد، به رتبه چهارم رسید. این در شرایطی اتفاق افتاد که هفته گذشته گفته شد فروش خودروهای تسلا برای اولین بار از سال 2020 به صورت سالانه کاهش یافته است.

دارایی ماسک در سال جاری 48.4 میلیارد دلار کاهش یافت، در حالی که دارایی زاکربرگ 58.9 میلیارد دلار افزایش یافت. بنیانگذار فیس بوک اکنون از نظر دارایی به رکورد جدیدی رسیده است.

جایگاه مارک زاکربرگ و ایلان ماسک در رده بندی ثروتمندترین افراد جهان

در رتبه بندی میلیاردرهای بلومبرگ فعلی، مارک زاکربرگ با ثروت 187 میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد و ایلان ماسک با ثروت 181 میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار دارد. در حال حاضر، برنارد آرنو، موسس و مدیرعامل LVMH، با ثروت 223 میلیارد دلاری مقام اول را به خود اختصاص داده است و جف بزوس، موسس آمازون با ثروت 207 میلیارد دلاری در رتبه سوم قرار دارد.

این اولین بار از نوامبر 2020 است که نام مارک زاکربرگ در بین سه ثروتمند جهان ظاهر می شود. در این مدت او 105 میلیارد دلار و ماسک 102 میلیارد دلار داشت. اکنون هر دو ثروت خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند.

عملکرد سهام متا نقش بسیار مهمی در تقویت جایگاه مارک زاکربرگ داشته است. این شرکت در سال جاری به رشد 49 درصدی دست یافته است و رشد خود را به گزارش های مالی خوب و آینده امیدوارکننده هوش مصنوعی نسبت می دهد. این شرکت در حال حاضر پنجمین شرکت با بهترین عملکرد در S&P 500 است.

  تصویر دوم از سیاهچاله بسیار پرجرم در کهکشان M87 نظریه نسبیت عام انیشتین را تایید می کند.

زاکربرگ و ماسک فقط در شاخص میلیاردرها با یکدیگر رقابت نمی کنند. پیش از این قرار بود این دو با یکدیگر درگیری فیزیکی داشته باشند اما در نهایت زاکربرگ مدعی شد که ماسک در این کار جدی نبوده و به آن پایان داد.

منبع: https://digiato.com/finance-investment/mark-zuckerberg-passed-elon-musk-in-wealth