متا به تازگی بزرگترین ارتقاء هوش مصنوعی خود را به عینک هوشمند ۲۹۹ دلاری خود داده است و من بسیار هیجان زده هستم

شخصی که عینک هوشمند Meta Ray Ban را در دست گرفته است

ژوئن Wan/ZDNET

زمانی که متا برای اولین بار خود را راه اندازی کرد عینک هوشمند Ray-Ban، یک ویژگی وجود داشت که من مشتاق بودم آن را امتحان کنم اما نتوانستم. وعده یک دستگاه هوش مصنوعی چندوجهی که بتواند به سؤالات بر اساس آنچه کاربر به آن نگاه می کند پاسخ دهد، مانند یک پوشیدنی رویایی به نظر می رسید، اما متا تا «سال آینده» این ویژگی را روی عینک هوشمند 299 دلاری خود ارائه نخواهد کرد. این آینده بت شده ممکن است نزدیکتر از آن چیزی باشد که انتظار داشتم.

همچنین: عینک هوشمند Ray-Ban 299 دلاری متا ممکن است مفیدترین ابزاری باشد که در طول سال آزمایش کرده‌ام

امروز، این شرکت در حال راه‌اندازی یک برنامه دسترسی زودهنگام است که به کاربران عینک‌های هوشمند Ray-Ban Meta اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی چندوجهی را آزمایش کنند، که همگی از دوربین و میکروفون داخلی برای پردازش داده‌های محیطی و ارائه اطلاعات متنی مانند آنچه یک کاربر انجام داده است. نگاه کن

نحوه کار همه چیز بسیار ساده است. شما یک دستور هوش مصنوعی متا را با گفتن «هی متا، این را بررسی کنید» و سپس جزئیات شروع می‌کنید. به عنوان مثال، “هی متا، به این بشقاب غذا نگاه کن و بگو از چه موادی استفاده شده است.” برای پاسخ به این سوال، این عینک تصویری از آنچه در مقابل شما است می گیرد و سپس با استفاده از هوش مصنوعی مولد، موضوعات و عناصر مختلف را تجزیه می کند.

عملکرد فراتر از “این ساختمان چیست؟” » یا «امروز هوا چگونه است؟» البته همانطور که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در یک حلقه اینستاگرام نشان داد، دعوت می کند. در این ویدئو، زاکربرگ از متا AI می پرسد: “ببین و بگو با این پیراهن چه شلواری بپوشم.” در حالی که یک پیراهن دکمه دار راه راه رنگین کمان را بالا گرفته بود. دستیار صوتی نه تنها لباس را شناسایی می کند، بلکه پیشنهاد می کند آن را با شلوار جین تیره یا شلوار تک رنگ ست کنید. (سوال اصلی این است که آیا مدیران عامل فناوری در واقع لباس هایی غیر از تی شرت های تک رنگ و شلوارهای تیره می پوشند؟)

(توجه: تا امروز، هوش مصنوعی متا روی عینک های Ray-Ban دارای محدودیت دانش تا دسامبر 2022 بود. به گفته مدیر ارشد فناوری Meta Andrew Bosworth، آنها اکنون به لطف بینگ به اطلاعات بلادرنگ دسترسی دارند. )

  کیک استریمرها قصد دارند نظرات مدیر عامل را در جریان "شوخی" برای کارگران ، بگذارند

همچنین: متا مولد تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به عنوان یک وب سایت اختصاصی راه اندازی می کند

تنها گروه کوچکی از کاربران در ابتدا به‌روزرسانی جدید را دریافت خواهند کرد، زیرا متا قصد دارد بازخورد جمع‌آوری کند و ویژگی‌های هوش مصنوعی آینده خود را قبل از انتشار رسمی اصلاح کند. برای شرکت، برنامه Meta View را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید، روی نماد چرخ‌دنده در سمت راست پایین نوار منو ضربه بزنید، انگشت خود را به سمت «Early Access» بکشید و روی «Join Early Access» ضربه بزنید.

من چیزی شبیه به یک برنامه دسترسی زودهنگام در برنامه های Android و iOS خود نمی بینم، اما می توانید مطمئن باشید که وقتی به روز رسانی برسد، زمان زیادی برای دانلود آن و شروع آزمایش آن معطل نمی شوم – زیرا آنچه قبلاً یکی از برنامه ها بود مفیدترین ابزارهای فناوری که من در سال 2023 آزمایش کرده ام و قرار است حتی مفیدتر شوند.

منبع: https://www.zdnet.com/article/meta-just-gave-its-299-smart-glasses-their-biggest-ai-upgrade-yet-and-im-beyond-excited/#ftag=RSSbaffb68